1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Seh

    Seh Guest

    Gast, ik raad je aan je beter in te lezen want dit hoeft natuurlijk niet. :lol:
     
  2. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Op Apple producten heb je ook maar 1 jaar officieel garantie.
     
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Nee, dat was ook overdreven, Seh, maar klopt misschien dat ik me inderdaad ook beter in moet lezen. Ik snap namelijk niet precies wat de voordelen van die 'always online' regeling zijn en wat je er voor moet doen.
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Al deze ellende zorgt wel voor weinig aandacht voor de komende RROD :+
     
  5. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordelen van 'Always online' is family sharing feature !
    Dit is het reden om DRM, restricties en policies in te voeren anders werkt family sharing feature niet. Stel, je vriend koopt een spel FIFA 2014 en je bent lid van zijn familiegroep en je kant FIFA 2014 voor gratis spelen, bij PS4 moet je dokken voor FIFA 2014.
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Wat ik tot nu toe als grootste voordeel zie is sharen met je family list. Dit is een lijst van 10 man, waarmee je in principe je hele library aan games kunt delen. Je kunt alleen uiteraard niet tegelijk spelen.

    Maar in theorie kan jij mijn Fable 4 spelen terwijl ik jouw Forza 5 speel, zelfs al zit je aan de andere kant van de wereld. Dat vind ik echt een toffe feature en ik snap niet waarom MS daar niet groot mee heeft uitgepakt.
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    De 'always online' regeling is trouwens dat je per 24 uur gametijd één keer online moet komen. Dus als jij verspreidt over 3 maanden, 23 uur offline speelt is er absoluut niets aan de hand. Maar zodra je de 24 uur gametijd grens passeert moet je 1x online komen anders kun je niet meer gamen.
    Zelfs al speel je 3 uur per dag en je internetprovider ligt er een week uit kun je nog gewoon blijven singleplayeren.

    De 24 uur online check is gedaan voor dat ene uitleen gebeuren met 10 vrienden. Want anders zou 1 iemand een game delen aan 10 vrienden en dan zou iedereen hem offline tegelijkertijd kunnen uitspelen etc, en dat is juist wat ze niet willen.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176

    Haha denk je nou echt dat die 24u check gedaan is voor het uitlenen? Die family feature was er eerst niet. Eerst was het fees betalen. Nu zijn de feea geschrapt en mogen de devs bepalen en hebben we een family sharing. Dat is NA alle kritiek en was echt NIET bij MS in de originele planning. Het is een goede feature, daar niet van.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  9. Seh

    Seh Guest

    Prima toch dat ze luisteren dan? :thumbs:
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha ja ik heb nog ff geedit. Dus hopelijk gaan ze nog meer luisteren. (Haal die kinect uit de doos please)
     
  11. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar toch is er een nieuwe voordeel gekomen, namelijk gratis games met vrienden delen :)

    Een keer in 24u checken is niet hetzelfde als 24 uur heel de tijd checken.
    Bijvoorbeeld, om 7:30 was mijn xbox one online en daarna om 7:32 zet ik mijn xbox one uit en kan verder offline spelen tot en met de volgende dag om 7:30 moet ff weer online komen voor een nieuwe check.

    Wat een vette feature voor family sharing, dat scheelt echt een hoop centen in mijn dunne wallet.
     
  12. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hoeft alleen internet connected te zijn? Mijn 360 hangt sowieso altijd aan internet en logt automatisch is op m'n gamerprofile wanneer de 360 opstart. Dus waarom 1 keer in de 24 game-uren een connectie met internet hebben dan een probleem voor velen zou moeten zijn snap ik niet.

    Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zeker weten dat iedereen online is met de One is natuurlijk ook tof voor ontwikkelaars.
    Je kan beter de wereld updaten en je weet zeker dat iedereen dezelfde ervaring heeft en niet echt loopt met updates etc. Met name kunnen ze dat doen door de cloud die updates verzorgd.

    Is een voorbeeld natuurlijk. Ik zie het idee wel. Maar MS moet gewoon beter dingen laten weten en uitleggen. Positief of negatief.
     
  14. Seh

    Seh Guest

    Ah okay. :+

    Ja, met die Kinect zit ik ook nog in mijn maag. Misschien dat er nog iemand roept bij de vergadering dat ze dan ook op dezelfde prijs als Sony kunnen gaan zitten. Zou geniaal zijn, maar ben er bang voor.

    Overigens hebben ze voor mij door die share functie wel het 24 uurs minpunt weg gewerkt eerlijk gezegd. :+
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Voor zowat iedereen in Nederland is het ook geen probleem inderdaad, maar men zeikt nu eenmaal graag. :+
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Maar ik snap nog steeds niet dat die Kinect verplicht moet zijn. Hoe het nu is is het toch ook prima? Larie dat developers dan hun games moeten aanpassen :mad:
     
  17. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Met Kinect krijg je extra controle over je speelervaring zoals het rondkijken in Forza Motorsport 4 en 5. Voor mij is het nu geen probleem meer want ik accepteer gewoon Kinect erbij zit.

    Dan weten de developers alle xbox one gamers ook een kinect hebben.
    Anders brengen ze de games voor xbox one met Kinect only uit voor mensen die al een kinect hebben en de rest niet.

    Er zijn veel goeie exclusive games op Xbox One, er mogen wel wat positief zijn over xbox one games want ze zijn niet de minste.
     
  18. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Die share functie is echt super! Komt goed met tha one.. en is dat echt waar dat het 24 game uren zijn in plaats van een 24 uur in een dag.
     
  19. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Dus je kunt een game sharen met 9 andere personen ongeacht woonplaat etc?? Maar deze game kun je alleen de singeplayer van spelen met max 2 personen tegelijk? Multiplayer is nog niks van bekend las ik. De overige 8 personen kunnen dan een andere game kiezen uit jouw library en die gewoon spelen waarin zei om de uur moeten connecten met het internet?

    Nice feature als het zo is. Kun je gewoon afspreken met 2 personen om ieder 30 euro neer te leggen :+ Maar het moet wel duidelijk zijn hoe en wat er precies gedeeld kan worden.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Haha, nu ga je weer voor een Xbox One? 8)

    Hou eens op met dat 'tha one', dom gangster praat :+
     

Deel Deze Pagina