[PS4] The Last of Us

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 dec 2011.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Games die ik per se op de release wil hebben. GTA 5 ofzo. Reserveer ik altijd bij Nedgame hier de buurt. :)
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    8)


    Alle gekheid op een stokje, wat is dit een goede game zeg. Naughty Dog laat weer eens het verschil zien, heersend op de PS3. TLoU is toch wel een klasse apart en wat mij betreft de eerste game dit jaar die alle waarderingen verdient. Ik heb gisteren bijna vier uur aan één stuk door gespeeld; achteraf was de chips zak zo goed als vol en het wijnglas praktisch onaangeroerd. Het verschil voor mij zit duidelijk in de karakters. Geloofwaardig en menselijk. De manier waarop Joel en Ellie met elkaar en de wereld communiceren is erg overtuigend in beeld gebracht. Het helpt natuurlijk dat de cutscenes er zo goed uit zien, alhoewel het spel dan wel smokkelt (niet ingame, modellen hebben duidelijk meer detail). Ook een speciale vermelding voor het geluid. Ik merkte meteen het verschil in één van de eerste cutscenes, waar Joel al pratend naar een bankstel loopt. Het geluid verschuift realistisch mee over de boxen. TLoU laat zien hoe Dolby 5.1 geluid moet worden gemixt!

    M.b.t. de companions en stealth. Ik begrijp nu wat jullie bedoelen, maar het alternatief, alle companions opdrachten geven maar dan kunnen ze wel worden gespot door de AI, zou teveel frustratie opleveren. Dit is geen bug zoals verschillende reviewers hebben opgemerkt, maar gewoon een design keuze van ND. Ik vind het een goede keuze. Blijf vooral op Joel gericht.

    Al eens gezien hoe Joel zijn handen boven Ellie beweegt als zij allebei tegen dezelfde muur leunen? Dit soort details toont aan dat ND bereid is ver te gaan om de perfecte game ervaring te creëren. ND had met TLoU een bombastische post-apocalypse game a la Uncharted kunnen afleveren, maar heeft voor een game gekozen met meer volwassenheid en intimiteit. En dat komt alleen maar ten goede van deze game.

    Niet cynisch zijn: gewoon TLoU kopen. Hij is echt zo goed. Speel TLoU 's avonds, op een goede TV en liefst ook met Dolby setup. Tip: speel de game op hard. Ik beloof je dat ook dit de spanning ten goede zal komen.

    EDIT: Btw, heeft iemand hier Manhunt gespeeld? Vind het daar ook op lijken. De brute gevechten en animaties, de shivs, de stealth.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  3. Mouse

    Mouse a.k.a Moeswa

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    idd, ik dacht van komt wel goed .... enige voordeel ik kan twee games nu even afspelen die ik had laten liggen!

    \o/
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Haha, yep. Gistermiddag. Gisteravond aan de slag gegaan, bruuuuuut.
     
  5. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Eind gedeelte herfst _O_.
    Zo geweldig in beeld gebracht wanneer Joel gewond raakt. Ellie die Joel probeert te helpen, de animaties, het beeld dat telkens vager wordt, de muziek eronder, alles klopte. Prachtig gewoon.
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik pre-order altijd en heb nog nooit hoeven huilen. Het is bij gelukkig ook nog nooit fout gegaan. Maar het natuurlijk balen als de game niet op de release krijgt zoals zou moeten. Ik leef met Mouse mee.

    EDIT:
    @Ziff, ben met je eens dat het geluid in de game inderdaad erg goed is, veel betere positionering van de geluiden in D.D. Characters zijn ook erg goed inderdaad. Ik hoop dat de graphics in game nextgen net zo mooi zijn als ze hier in de cutscenes zijn ...
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Daaaaaammnnnn...al die sound opties in deze game, net zoveel als de Uncharted games. Wat geeft mij het allerbeste geluid? Ik heb een Turtle Beach headphones op met zo'n surround decodertje, dus eigenlijk surround. Wat is het beste om te kiezen?
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Lastig met zoveel keuze, maar van ProLogic weet ik dat het stereo omzet naar 5.1 (emulatie). Ik heb hem gewoon op Surround staan (default, klinkt hetzelfde als 5.1).

    In de Prologue (in het huis) hoor je een hond blaffen in de tuin. Ga voor de tuindeur staan en draai langzaam met de camera rond. Welke geluidoptie klinkt het meest realistisch voor jouw oren? Jouw headset ondersteund al een vorm van Surround, dus die keuze moet sowieso al goed geluid opleveren.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ik heb hem op dolby digital 5.1 staan en het geluid is subliem, heerlijk gewoon. Ik moet zeggen dat de game zich echt opbouwd en steeds beter wordt. Ook die band tussen Joel en Ellie lijkt echt op te bouwen. Sowieso erg mooi gedaan, Joel de koele kikker, lijkt weinig gevoel te hebben, hij heeft zoveel meegemaakt dat bijna alles hem koud laat. Dat merk je ook tijdens die conversaties tussen hem en Ellie tijdens het exploren, zij merkt dan dingen op en hij reageert er gewoon zeer ongeintresseerd op.

    Nergens weet de game mij te verbazen en ik blijf er vooralsnog bij dat ik het niet eens ben met al die 10'en en verhalen over GOTY of zels decade, maar hij is verdomd vermakelijk, op genoeg momenten erg mooi. Animaties zijn nice, schieten voelt puik aan en duidelijk dat de guns krachtiger zijn dan de Uncharted games qua feeling en geluid. Ook melee vind ik erg nice en rauw overkomen.
     
  10. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Is hij ergens in de winkel veel goedkoper dan 59,99 te vinden? Anders haal ik hem mischien wel in de PSN store voor 59,99. Kan ik hem ook nog delen met me huisgenoot ook :).
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kan je de mp spelen zonder dat het de sp spoilt?

    Verder ben ik nu eindelijk een beetje op weg, puur genieten dit spel.
     
  12. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Heb hem ook gekocht, voor 30 euro. De kosten gesplit met me huisgenoot, echt tof dat dat zo fijn werkt :+. Helaas is hij 24gb, wat nogal wat is voor mijn 80gb PS3.. Misschien nog maar eens een 500gb of 1tb schijf erin steken, kost toch geen drol.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    @BigKabuto: Ellie ziet heel veel dingen pas voor het eerst buiten haar oude beschermde leventje. Wat voor Joel normaal is, of waar hij inderdaad niet meer om geeft, is voor haar een eerste ervaring. De reis die zij onderneemt in deze game is meer dan de fysieke reis naar het einddoel, als persoon ontwikkelt zij zich ook. En misschien opent zij ook wel de ogen bij Joel. Ik ben sowieso erg benieuwd waar het verhaal naar toe gaat met die twee.


     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik gebruik de guns niet vaak. Vind het ook te snel gaan. When de shit hits de fan dan ga ik liever voor melee combat, veel bruter. Al is de shotgun dan ook wel weer brutal.

    De boog snap ik niet helemaal. Met een boogje schieten, dus moeilijk targetten en doet nauwelijks damage? Of mis ik iets?

    Ik probeer zoveel mogelijk stealth te doen. Clickers die ontwijk ik gewoon of een silent takedown met een shiv. Net de eerste Bloater tegengekomen. Awesome :)

    Ik heb ook nauwelijks die pills gebruikt, slechts eenmaal om hearing range op te krikken. Verder eigenlijk nog niet nodig gehad. Heb wel steeds dat ik crafting mats niet meer mee kan nemen omdat ik max mats heb en max items die je ermee kan craften. Mss moet ik die items ook eens gaan gebruiken, ipv al dat stealth gedoe ....

    Wat overigens ook erg cool is rondjes rennen met een clicker achter je aan en
    Bill
    die hem in 2 of 3 shots omlegd :D

    EDIT:
    Wat ik wel minder vind is dat ik al een paar keer heb gehad, dat als ik een nieuwe area betreed en luister naar enemies, ik 2 of 3 clickers zie staan, stokstijf stil. En die bewegen dus ook totaal niet. Gewoon voorbij sluipen en hoppa. Beetje weird.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  15. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Wel maar weinig trophies deze game :+. Wel een makkelijke platinum. Raden jullie aan om met hard te beginnen?
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oh is het al 1u. Beter stop ik
     
  17. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Melee combat is ook mijn favoriete keuze, maar met melee combat kan je het absoluut niet redden tegen een grote groep infected, vooral als er clickers bij zijn.

    Met een boog one-shot je humans (zonder kogelvrije vest) en runners. Dit is hét wapen van veraf als je stealth wilt spelen. Het is redelijk high risk/high reward, want als je mist, alert je clickers, runners en andere mensen. Vooral later in de game vind ik de bow een must-have item. Het is iig zeer nuttig IMO :).

    En over stilstaande clickers vind ik het niet zo apart. Ze kunnen je immers niet zien, en als je niet teveel beweegt, of te snel, dan zullen ze je ook niet horen.
     
  18. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Wat ben ik blij dat ik niks erover heb gelezen of gezien van tevoren. Wat een pareltje, al compleet weggeblazen door het eerste uur _O_. Had ook helemaal geen survival game verwacht, maar meer een third person shooter. Je hebt ook zoveel vrijheid om mensen om te leggen, echt briljant. Grafisch sta ik er ook van te kijken, volgens mij is dit de eerste console game waar de shadows helemaal strak zijn en amper een kartelrandje te bekennen is.

    Ook even de MP gechecked. Lijkt een beetje op een mix van UC en Gears of War met de survival en craft aspecten van de SP. Ook best aardig om nog weleens te spelen :). Voeg Acrillic maar toe als je een keer online wilt spelen.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Downloaden op zijn ps3 met jouw account en dan kan hij er ook bij toch ?
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Hoe zet je hem dan op je HD? Ik kreeg die keuze niet, het laden duurt overigens ook helemaal niet lang, ik lees verhalen over 10+ minuten als je het spel opstart, ik zit na 2 minuten gewoon te spelen.
     

Deel Deze Pagina