1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Samsung levert die er standaard normaal bij inderdaad :+

    Helaas gebruik ik het kabeltje ook dus kan je daarmee niet helpen!
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Waarom ben ik ook zo'n flapdrol dat ik shit die ik niet gebruik ook gelijk wegtyf 8) :+
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat heb ik dan weer niet, ik bewaar altijd alle kabeltjes etc. die er bij horen :+
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De kabel wordt gemaakt door Hama.

    Als je beetje creatief bent dan kan je ook de kabels van HQ gebruiken.
    Je moet dan wel 2 losse kabels gebruiken.
    Component>jackplug + audio>jackplug.
    Je moet alleen wat van de stekker verwijderen met een mes want ik denk niet dat er 2 losse stekkers in de Samsung passen.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vanaf welke grote van de tv ga je echt het verschil zien tussen 1080p en 720p?
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld maar gemiddeld is men het er wel over eens dat je boven de 32" wel verschil ziet
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoiets dacht ik al. Thanks. :)
     
  8. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Vraagje :)

    Als ik mijn laptop via HDMI aan mijn TV aansluit krijg ik nooit volledig beeld?
    Hoe kan dat? En is het op te lossen?

    Op meerdere forums zie ik mensen met hetzelfde probleem, maar er is nog nergens een antwoord voorbij gekomen waar ik iets aan had.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Vreemd, heb daar nooit last van gehad. Misschien de underscan/overscan instellingen aanpassen?
     
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    37" is eigenlijk het eerste formaat scherm dat optimaal geschikt is voor 1080P :)

    Bij 1080P op kleinere schermen vind ik sowieso dat teksten snel te klein worden in verhouding met de rest. En het is ook gewoon zonde om zoveel mooie details bij elkaar te proppen in een (te) klein scherm.

    De ruimte waarin je zit moet overigens wel een groot scherm toestaan.. Een 50" op je bureau installeren gaat em ook niet echt worden. Is het zelfde alsof je op de voorste rij in de bios zit.. ;)
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 32 inch 1080p, dat de teksten te klein zou zijn kan ik enigszins begrijpen, maar ik heb er niet echt last van. Ik vond het al een verademing dat het in games überhaupt weer leesbaar is in vergelijking met een SD CRT TV.

    Teksten van een SD bron (bv. TV zender in SD, goed voorbeeld zijn de standen bij de WK Superbike op Eurosport in SD) zijn alsnog slecht leesbaar.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Iemand ervaring met het vervangen van de condensatoren in de oude Samsung tv's? Het is een veel voorkomende fout, omdat ze goedkope troep gebruikten op de printplaat. Ik heb voorlopig geen geld en geen zin om een nieuwe tv te kopen.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt een lcd ?

    In mijn LE32R71B zat een fluitende condensator :mad:
    Heb zelf eerst de lcd los gehaald en het verbazende mij dat het toestel bijna helemaal leeg was.
    Printplaat met de defecte condensator verwijderd en deze naar een elektrozaak gebracht.
    Vervangen van 2 condensatoren koste me inclusief 15 arbeidsminuten nog geen €30
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    LCD inderdaad. Het is een vaak voorkomend probleem bij de tv's tussen 2005 en 2008.

    Dat is ook wel een goed idee. Hoef ik het in ieder geval niet zelf te doen.
    30 euro is nog wel te doen voor dat kleine jaartje dat ik nog met dit ding doe. :)
     
  15. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    goede morgen,

    ik zit nu n mkv bestand te kijken via n externe hdd in de usb ingang van mn samsung plasma
    nu krijg ik prima beeld maar hoe krijg ik de ondertiteling aan de gang??
    als ik m via mn media player afspeel kan ik n menu openen waar ik subs aan en uit kan zetten
    heeft iemand hier ervaring mee??
     
  16. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje:
    Ik heb al een tijdje een Sony Bravia KDL24EX320, maar ik vind hem nu vrij klein. Ik zit er een paar meter van af doordat ik vorige jaar een fijne 5.1 set heb gekocht.

    Daarom ben ik waarschijnlijk ook van plan om een andere TV te kopen. Probleem is dat ik een arme student ben en dus een redelijk goedkope TV zoek, maar wel kwaliteit. Rond de 400/500 euro?

    Voor een 3D TV hoef ik denk ik niet te gaan kijken lijkt mij, maar een paar inch groter moet wel lukken toch?
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Paar inch groter moet zeker geen probleem.
    Sterker nog, er zijn 40" TV's voor dat geld te vinden als ik me niet vergis.

    Check Kieskeurig.nl bijvoorbeeld even.
    Daar kun je precies invullen wat je zoekt, qua grootte, merk-voorkeur etc.

    Je kan daar ook direct online prijzen vinden.
    Al zijn aanbiedingen bij bijvoorbeeld MediaMarkt of Saturn daar uiteraard niet vermeld.

    Zag volgens mij afgelopen weekend bij de MM in Zwolle een Samsung 40" voor €444,-
    (Als ik me niet vergis.)
     
  18. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie bij kieskeurig twee Samsung's, een 32'' en een 40'' die beiden in mijn prijsmarge vallen (€350 en €450). Beiden zijn smart tv's.

    Mijn schoonvader heeft ook een samsung smart tv en die bevalt zeer goed, ik denk dat ik maar eens een kijkje ga nemen bij de MM ;)

    Edit: Ik heb nog even verder gekeken, en mijn oog is gevallen op deze Samsung. Heeft iemand ervaring met deze TV? Want de reacties op internet zijn erg verschillend :p
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
  19. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik heb een probleem met mijn Sony KDL-52LX900 tv. Vanmiddag kreeg ik uit het niets gekleurde strepen en wazig beeld op mijn tv scherm. Daarna ging het op zwart en zette de tv zich automatisch op standby. Mijn standby lampje gaat dan 5x knipperen en 3 a 4 seconden pauze ertussen. Ik kan niet achterhalen op internet wat deze foutcode is. Weet iemand toevallig wat het probleem kan zijn. Ik heb geen garantie meer.
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548

Deel Deze Pagina