Dat is wat ik zeg... Zolang er (verplicht) Kinect bij zit en die 24 uurs check hoef ik geen Xbox One, zie geen meerwaarde en hou niet van een fabrikant die mij 'verplichtingen' op gaat leggen voor mijn hobby.
Vraagje uit onwetendheid: dat Kinect kan je toch ook gewoon uitzetten las ik ergens? En zo niet, je hebt toch helemaal geen last ervan? Alleen zo'n lelijk ding dat je ziet. Ik vraag me af hoe je Kinect móét gaan gebruiken bij sport games, shooters of race games ofzo.
Ja dat is hier nu al meerdere malen langs gekomen. Het is om je library bij te houden voor je vrienden zodat ze dingen uit je library kunnen spelen en andere shit up-2-date te houden.
Laat ze maar PS4 kopen, en we spelen gratis games vanwege family sharing. Als ze een PS4 kopen met 2 games erbij, dan komt ie op 500 euro. Ik koop alleen een nieuwe xbox one zonder games, en mijn vriend koopt alle xbox one games, ik heb toegang tot alle games van zijn library games. Heerlijk, gratis en voor niets Lekker snel achievements unlocken, kan niet wachten totdat ie uitkomt.
Hij kan 100% uit. Hij kan inderdaad op een mode dat hij alleen 'Xbox on' hoort, maar dat kan ook uit. Hij is alleen verplicht aan als een game of app de Kinect vereist. (Kinect sports oid)
Waarom is die Kinect dan zo gehaat? Ik snap dat je daar als potentiële X1-koper ook voor betaald, ook al wil je hem wellicht niet gebruiken, maar zó eg is het dan toch ook weer niet? Zet 'm gewoon uit.
Van mijn naaste vrienden is er op dit moment ook vrijwel niemand die van plan is de One te kopen. In ieder geval niet zolang het DRM (zoals het nu is) in stand wordt gehouden. Privacy was ook een reden, maar dat is in ieder geval voor een groot gedeelte nu weg doordat de Kinect volledig uit kan. En zelf ben ik ook niet van plan om hem te nemen. Als je dan ziet (je kan het in mijn xbox profile zien) dat ik al met al zo'n 500+ games (incl arcade) heb verzameld over de levensduur van de 360. En vrienden van mij weliswaar minder games hebben maar ieder ook nog een flinke verzameling, gaat MS voorlopig aan ons een heel stuk minder verdienen. En alleen maar door die maffe restricties....... Ik kijk er niet van op als een verschil al eerder zichtbaar is, de One en PS4 hebben veel overeenkomsten. Dus de problemen die ontwikkelaars hadden met de PS3 zullen ze niet hebben met de PS4. En het ligt er denk ik ook aan welke van de twee als main-development platform wordt gebruikt bij multiplatform titels. Jij veranderd ook snel van gedachten he? Eerst volledig pro One, kort geleden werd het de PS4, nu weer pro One. Is er trouwens bekend of je in shared spellen wel achievements kan unlocken? Meen dat ik daar nog niets over heb gelezen. Maten van mij hebben overigens ook toegang tot al mijn spellen, ze moeten er alleen even voor langs komen Ik vraag mij wel iets af., dat sharen dat is toch met mensen die 30+ dagen in je friendslist zitten? (of haal ik nu iets door elkaar). Mocht dat zo zijn, wanneer gaan die 30+ dagen in? Geld het b.v. al voor mensen die nu in je live friendlist zitten of is het pas wanneer de One gereleased gaat worden en zou het dan pas 30 dagen na die release werken?
Logisch voor MS's toekomst visie, maar wat gebeurd er dan als ik een maand geen internet wil op mijn One. Moet ik dan allemaal codes in gaan zitten vullen omdat mijn DNA weer gecheckt moet worden of ik wel echt het recht heb om mijn eigen games te spelen? Dat is mij namelijk nog niet echt duidelijk en als ik het goed heb is MS daar ook nog steeds niet duidelijk over.
PS4 FTW First party games van de Xbox One worden trouwens 59.99 dollar. Dus ook euro's. Games van third party waarschijnlijk ook