[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

1. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt interessant, kan ik dit ook lezen als ik pas op de helft van ASOS ben? En gaat het over Aegon the Conquerer of die Aegon, zoon van Rhaegar en Elia?

3. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Over de de 9e aflevering van seizoen 3 en boek 3/4/5 van de serie:
    Ik vind het echt jammer dat ze het niet hebben laten lijken of arya dood ging op de red wedding. Dit idee had ik namelijk wel toen ik het boek las.

4. Nelioka

Nelioka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over aflevering 10 van seizoen 3 en het boek:

Ik baal er van dat ze Cold Hands niet in de serie hebben gedaan, terwijl hij (voor mijn gevoel) laat zien wat voor mysterieuze dingen er achter de muur plaats vinden. Hetzelfde gevoel als ik kreeg toen de draken van Daenarys uitkwamen...

5. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    ASOS Over wat ik had verwacht voor het einde van de laatste aflevering:
    Ik wist zo zeker dat ze de aflevering zouden eindigen met Beric en Thoros die Cat vinden en haar vervolgens weer tot leven wekken. Dan zou in ieder geval Beric en de Brotherhood verhaallijn een goed einde hebben voor dit seizoen, nu is het zo van "Oh ja, die hebben we ook gezien dit seizoen. Jammer dat ze niet zo veel deden.". Het zou ook mooi aansluiten op de magische eindes die GoT tot nu toe altijd gehad had. En als laatste had het weer wat hoop gegeven voor gerechtigheid m.b.t. de Freys. Ik ben echt verbaasd dat ze dit niet als einde gekozen hadden.

ASOS
    Oh, hé, die hebben we ook nog niet gezien nee. Huh. Ze kunnen hem wel makkelijk volgend seizoen introduceren. Bran en co. worden aangevallen door Wight Walkes en dan redt Coldhands ze ofzo.

6. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3

7. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Nee hoor, het zit in de epiloog van ASoS en een eerdere POV. Opvallend is ook dat de serie niet werkt met flashbacks, dus vraag me af hoe ze dit dan gaan brengen.

8. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19
    ADOD

Klote George R R Martin! Waarom laat hij telkens mijn favo personages doodgaan? Wat heeft hij tegen de Starks?? Eerst Eddard dood, dan maakt hij Bran kreupel, doodt Robb en zijn leger, en nu ligt Jon Sneeuw met 4 messteken op de grond :'-(

Het boek is nog maar 40 pagina's meer, maar nu kan ik eventjes niet meer verder =(

9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    :):

No way dat Jon echt dood is trouwens. Deze kerel beschrijft een aantal goede redenen waarom niet :)

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg inderdaad ook (voor het eerst) het gevoel van nee, Jon is niet dood. Zal vast wel geresurrect worden door Mellisandra of iets dergelijks

Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  11. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19

Ze heeft het allesinds voorspelt. "Dat er zwarte wolken" (of zoiets) rond hem hingen. Maar ik kon het nooit geloven. En of hij dood is? Is te speculeren natuurlijk, denk het ook niet. Wat ik ook wel wil weten is wat de kern van waarheid is in de brief van de bastaard van Bolton. Hij weet van Mans Rover af maar ik geloof niet dat Stannis overwonnen is allesinds.

Dat Martin maar opschiet met Winds of Winter 8)

12. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik ga eindelijk eens beginnen aan 'Feast for crows' binnenkort. Ik heb eerst even LOTR gelezen en ben nu nog met 'On the Road' bezig. Ik hoor wel dat FFC het minste boek is.

13. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt FFC is soms tergend saai. FFC en DWD spelen tegelijkertijd af, maar de focus op andere Povs en laat ffc nu net de saaiste eruit hebben gepakt.

14. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Als je ADWD ook hebt, kan je er voor kiezen om ze tegelijkertijd te lezen. Er zijn op internet wel lijstjes te vinden hoe je storywise de twee het beste kan combineren, deze bijvoorbeeld.

En AFFC vond ik ook de minste van de serie. Maar dat komt vooral omdat het allemaal wat trager gaat na alle gekkigheid van het einde van ASOS. Het heeft wel een aantal heel goede momenten, maar het was misschien iets beter geweest om een aantal hoofdstukken uit het einde van ADWD naar AFFC te verplaatsen om die verhaallijnen wat beter af te sluiten.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is seizoen 3 alleen boek 3a Staal en sneeuw?

16. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, aankomend April komt 3b Bloed en goud

17. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is 3a langer dan seizoen 3, gezien

ASOS(3B) spoiler:
    Ygritte in Steel and Snow dood gaat. Dit is in de serie niet zo.

Ook zijn er enkele verhaallijnen die of achterliggen op de boeken en sommigen die weer voorlopen (Theon). Ik zou zeggen lees tot de Red Wedding en je wordt niet gespoiled voor seizoen 4.

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, was gister verder gegaan in Bloed en Goud en volgens mij tot iets van pagina 170 was het einde van seizoen 3. Ik vond het juist vervelend om in de serie verder te zijn dan het boek, de serie is wel tof, maar er zijn toch aardig wat dingetjes anders/korter dan in de boekenserie. Vanaf nu kan ik ook heerlijk spoilervrij verder lezen (paar mensen hadden al bijna alles wat er in s3 gebeurde gespoiled voor mij :mad:)

19. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Thanks voor de kick , hoef ik zelf niet te zoeken :D

even een vraag op basis van de serie ep van deze week (ik ben qua boeken helemaal bij dus spoilerig als je nog niet voorbij boek 3 bent)

Waar was penny?

gaat die nu helemaal niet voorkomen in de serie?

is het dan straks alleen Tyrion en Jorah samen als slaven?

Deel Deze Pagina