[PS4] The Last of Us

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 dec 2011.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja het is echt genieten tijdens deze game. Ik had een review gelezen een weekje geleden ongeveer en die vent liep alleen maar te bitchen. Hij zegt dat ie om de haverklap moest pauzeren, want het werd hem allemaal te zwaar...geestelijk. Hij vond dat in het begin het wel logisch was dat je mensen dood moest schieten, maar verderop in de game begon hij zich steeds meer af te vragen of hij uberhaupt wel badguys aan het killen was. Nou sorry hoor..die hunters? Onschuldig? Fuck no...hele aparte review. Ook gewoon een 7. Omdat hij geen plezier had gehad tijdens de game omdat het allemaal zo zwaar was....jaaaaaa ok. 8)

    Nice om te horen, ga hem zeker uitproberen nog. Zal wel moeten voor de review ;).

    Trouwens....even een vraagje:

    Ik ben nu bij het dam level. Tommy's Dam...hiervoor gebeurd iets en ik vroeg me iets af. Ik zet het uiteraard even in spoilertags:

    Sam wordt gigantisch snel al een infected, die beet had hij volgens mij nog maar net gekregen. Hoe kan hij zo snel turnen en Ellie niet? Ik kan me toch echt herinneren dat zij ook een beetwond had? Dat zien we in het stuk waar Tess eraan gaat...voordat zij eraan gaat. Of waren het puur schrammetjes op Ellie? Ik weet het effe niet meer. Wat een stuk zeg met Sam en zijn broer.....damn.
     
  2. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Sites die hem lager dan een 8.0 geven doen dat gewoon voor de publiciteit.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb je begrepen dat

    Ellie immuun is voor die infectie? Dat maakt haar zo belangrijk
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ooooh dat ik dat gemist heb zeg. Heeft toch echt met dat partyhangen te maken, terwijl je een game als dit speelt. Vandaar kan zij die spores ook inademen dus. Trouwens dat stukje dat Ellie en Sam door een klein raampje gaan en Joel en "kom ff niet op zijn naam" al die infected moeten afmaken die als een gek op je afkomen...god wat haat ik dit soort stukjes en wat ben ik blij dat ik dit op normaal speel. :D
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha is best wel een groot deel van het verhaal :p..

    Zie je, dat was mn argument voor dat Skype gebeure, eerst vond ik partychat geweldig. Maar uiteindelijk ga ik dingen missen als er teveel wordt geluld haha.
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Haha, geweldig dat je dat niet doorhad. Daar draait die hele shizzle om en jij hebt het ff gemist :9
     
  7. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    net de game ingestoke,las hier veel verhalen over lange laadtijden maar geen last mee gehad ?

    Wel een update gehad ,zal gefixt zijn ?
     
  8. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Spel blijft briljant. Ik ben nu net een stuk voorbij de dam.

    Komisch dat je het belangrijkste verhaalelement gemist had Kabuto ;)

    Over de laadtijden, dat verschilt kennelijk van persoon tot persoon. Ik heb het vanmiddag even getimed. Het was vrijwel precies 10 minuten.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat is echt buitensporig lang, Sen. De mijne is altijd lang wanneer ik het spel voor het eerst oplaadt (evenals de eerste level loadup), maar dan heb ik het over +/- 1 minuut "lang". Ik verwacht dat er eerder iets fout is met de HDD van jouw PS3, dan met de Blu-ray.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Oh man....wat kan Naughty Dog dat toch goed he...van die epische momenten maken die je gewoon echt niet tegenkomt in andere games. MEGA spoiler!!!!

    Het level wat zich VOOR Winter afspeelt...ik zit aardig ver.

    Joel die tegen het eind van het level in die soort metalen paal terecht komt, dwars door zijn lichaam heen. Die muziek erbij...die hele sfeer. Nu een stuke in Winter doet mij een beetje denken dat hij het misschien gehaald heeft...dat hoop ik zo. Ok...gauw verder nu!
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik zit er zelfs over na te denken om sinds de release van Killzone II weer een PS3 game te kopen. Gebruikte hem tot nu toe alleen maar voor BR films, maar ik hoor zoveel goeds over deze titel. Ik heb alleen altijd de controller van de PS3 te licht, te klein en met weinig grip gevonden. Gaat dit een probleem worden?

    En naast het epische verhaal, want kan je wel en niet in een kort + en - lijstje.

    Ik hoorde dat het een actie game was, maar dat het ook Tomb Raider & RPG achtige elementen heeft.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Deze game doet alles wat je erover hoort. Ik heb sinds de Walking Dead game niet zo een vette game meer gespeeld. Imo zijn alle 10en het waard. Het is meeslepend, mooi, indrukwekkend, de dynamiek tussen Joel en Ellie is geweldig, perfecte combinatie survival/horror en shootouts. De gameplay is enorm gevarieerd, verschillende seizoenen alles. De game is ook nog eens groot. Je kan je wapens en tools craften. Verwacht alleen niet een overvloed aan ammo. Alles is gewoon goed en verveelt geen moment.

    Enige min is de AI van je allies. Die allies zijn soms gewoon onzichtbaar voor enemies, wat wel raar is.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2013
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik kon de juiste woorden niet vinden, maar dit is vrijwel precies wat ik wilde zeggen, behalve de 10'en. Ik vind dat geen enkele game dat verdiend..ik zie een 10 echt als perfectie en niets is perfect. Verder ben ik het 100% eens met alles wat je zegt, man wat een game. Wat een fucking game.

    En die graphics ook, tjonge....in het begin kon het op bepaalde vlakken soms even wat minder zijn, maar de meerderheid van de gebieden zijn prachtig. Net in het level Winter:
    Fucking mooi gemaakte sneeuwstorm en het sneaken werkt echt goed dan. Ook dat die sneeuw echt op je kleding blijft zitten. En ook dat je wisselt tussen Joel en Ellie....man i love that. I FUCKING love that.

    Een goede vriend van me bleef me maar op Skype zeggen hoe saai en tegenvallend hij de game vond, maar ik had gewoon meteen moeten weten that....Naughty Dog doesn't disappoint. :thumbs:

    Het schieten blijft weliswaar wat minder qua controls, maar de guns voelen wel lekker krachtig aan. En een kill maken met die pijl en boog is sweet! Verder gewoon geweldig om te zien hoe die personages veranderen door het verhaal heen, zonder verder spoilers te gebruiken. Naughty Dog's games zijn gewoon de reden dat ik een PS3 haalde en het zal de reden zijn dat ik uiteindelijk een PS4 haal, want geloof maar dat zij iets speciaals gaan neerzetten en ben heel erg benieuwd of ze nou teruggaan naar Uncharted of juist wederom een nieuwe IP.

    Zit btw 89% erin nu, ik was van plan hem uit te spelen vandaag, maar ik stop er nu lekker mee. Het is even voldoende en het is doodzonde om dit te gaan rushen. 15 uur en 40 minuten heb ik erop zitten, verdomd nice.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2013
  14. Mouse

    Mouse a.k.a Moeswa

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    het gaat niet om te laat het gaat mij om het niet leveren! Als ik niets hoor uiteraard! iemand moet ooit iets beginnen toch?

    \o/
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het gaat om hun algemene voorwaarden. Als je het over gerechtelijke stappen gaat hebben, zou ik hun algemene voorwaarden maar eens goed doornemen. Dan zul je zien dat je op dit moment nog niets kan ondernemen.
     
  16. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Gisteren het eerste uur kunnen spelen, erg mooi en tof!

    Hebben de makers expres gedaan, anders was het niet meer te doen geweest.
    Trouwens, gisteren sloop ik langs een guard die mij zeker weten had moeten zien, maar helaas. :D
     
  17. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik lees meer van dit soort berichten. Ik heb er bij andere spellen helemaal geen last van. Dus mijn drive doet het zeker goed en mijn HDD functioneert ook wel. Het is iets met de combinatie met dit spel ofzo. Ach ja, als hij er uiteindelijk maar komt. In game gaat het goed.

    Ik ben nu trouwens ook in het wintergedeelte. Wat blijft dit spel ijzersterk, het spel wist me weer op positieve wijze te verbazen.
     
  18. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Damn... geniaal spel. Kon in het weekend helaas niet spelen. Dus heb gisteren 5uurtjes achter elkaar gespeeld.

    Zit nu op 52 %...

    Heb wel het gevoel dat ik nog een hoop collectables mis. En ik heb pas 2 trophies unlocked. :{

    Maar als ik hem heb uitgespeeld. ga ik hem gewoon nog een keer doen.

    Geniaal spel.... alleen is de AI soms een drama idd.

    Maar dat is het enige minpuntje.

    Ook word ik best vaak gespot... hoe sneaky ik ook probeer te doen. Maar dat kan ook aan mezelf liggen :+ Speel hem op hard. En opzicht is het spel niet zo heel moeilijk. Alleen als er veel geïnfecteerden/clickers in een kleine ruimte zitten ga ik weleens dood.
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Uitgespeeld. Geniale bazengame.
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Fijne spoiler btw, ma'ja kennelijk zeggen meer mensen van dat:

    Wintergedeelte

    Misschien komt het omdat het een oude ps3 is? Ik heb nog zo'n oudere van 40 gig, laden duurt vaak erg lang. (nou'ja het opstarten, daarna geen loadingscreens meer)
     

Deel Deze Pagina