[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim [Remastered]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 11 jan 2013.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Daarom blijf ik nog geregeld in Cyrodiil hangen, zelfs na 7,5 jaar. :+

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet niet wat een Cyrodill is maar weet wel dat de kritiek die Dead Island kreeg bijgeleken Skyrim nog wel meevalt voor zo'n grote titel zoveel bugs. =(

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Precies, maar het is de hype en de naam van de studio die deze game beter in stand houden dan Dead Island, ook al is dat niet altijd terecht. En de fanboy's zoals bijvoorbeeld Gamekings en PU.

En Cyrodiil is de provincie uit de vorige The Elder Scrolls game, genaamd Oblivion. ;) Aanrader! :+

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Oh haha Oblivion die heb ik ook een tijdje gehad even gespeeld daarna weer doorverkocht. Maar was dat ook zo'n drama die game met bugs? :p Ja idd grote naam maar blijkbaar wel slecht support, de bugs uit Dead Island zijn na afloop voor een groot gedeelte opgelost, deze game daar in tegen heeft na al die tijd nog steeds ongelofelijk veel bugs en echt niet de kleinste ook. Kom nu gewoon niet meer verder in de game het verhaal loopt niet meer door kan alleen die side quests nog doen maar die zijn super saai.

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Side quests in Oblivion zijn beter en het aantal bugs en glitches is door updates een stuk lager dan Skyrim. De game krijg je inclusief uitbreidingen al voor 15 euro.

In het begin was het wel echt een drama, heb zelf ook later wel vastlopers etc gehad, maar de game is er naar verhoudingen veel beter op vooruit gegaan. Ik blijf erbij dat ze geen compressietechnieken op Skyrim hadden moeten toepassen. Game weegt maar 3.8 GB, terwijl het op de PC veel meer is en veel beter speelt. Daar zijn geen compressietechnieken voor gebruikt voor zover ik weet.

6. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Skyrim (en Oblivion ook wel) zijn buggy omdat de games heel anders opgebouwd zijn als men traditioneel doet. Normaal worden gebeurtenissen in een game helemaal uitgepland en in elkaar gescript. In plaats daarvan hebben alle NPCs bepaalde attributen en dat bepaalt hoe ze reageren. De quests zijn opgebouwd uit triggers. In plaats van "de quest gaat verder als de speler op A drukt bij het object" is het "het object moet in brand staan en de quest gaat verder". Dat levert soms nogal grappige dingen op, zoals een draak die eerder genoemde objective voor je voltooid terwijl hij gewoon een stad aanvalt.

Verder heeft de game heeft 1000 NPCs, deze zijn toegewezen aan een of meerdere factions. Daarnaast hebben al die characters attributen zoals aggressie, verantwoordelijkheid en hoe ze tegen jou aankijken. Dit bepaalt wat hun 'random' dialog is, maar ook hoe ze reageren op gebeurtenissen.

Een NPC met een hoge aggresie valt iedereen buiten zijn faction aan. Een NPC met een lagere zal alleen aanvallen als iemand van hun faction wordt aangevallen, en met een lage aggressie zal de NPC altijd vluchten.

De verantwoordelijkheid bepaald hoe ze hun doelen voltooien. Om de zoveel tijd geeft de NPC een doel zoals eten zoeken. Hoe ze dat doen, stelen of kopen, wordt bepaald door de verantwoordelijkheidsattribuut. Je ziet dit overigens in Oblivion meer omdat in Skyrim bijna geen enkel character dit attribuut laag heeft staan (omdat het in Oblivion soms tot rare situaties leidde).

Daarnaast heeft de vanilla versie van de game 6 major questlines, nog een stuk of 200 side quests en 380 locaties. De game bevat verder meer dan 10.000 scripts. Nogal logisch dat er bugs inzitten als je uitgever je dwingt om de magische 11.11.11 datum te halen. Het is vervelend, maar houd voordat je bepaalde quests gaat doen gewoon meerder save games bij, dan kun je altijd naar de saves teruggaan mocht er iets misgaan.

EDIT:

Die compressietechniek zal hoogstens de laadtijden verlengen. Dat zal echt geen bugs veroorzaken want compressie past geen code aan.

Laatst bewerkt: 18 jun 2013
  7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Goed verhaal heb je ook zeer gelijk in, alleen in mijn geval is het te laat en zal ik denk ik overnieuw moeten beginnen om bepaalde missies te kunnen voltooien die van belang zijn voor het verdere verhaal. Ik heb save games maar die zijn al van een poos terug en heb geen zin om een heel groot stuk weer overnieuw te moeten doen. En dat ze die datum moesten halen is best maar we zijn nu een flinke tijd verder en bugs als gewoon door de spelwereld vallen (3 maal al meegemaakt) vind ik echt niet kunnen.

8. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nee dat zou ook niet moeten gebeuren. Overigens klinkt het alsof een deel van de gamewereld niet werd ingeladen. Misschien een keer de cache legen?

Ik heb dat weleens eerder gehad en dan herlaad ik meestal meteen mijn autosave.

9. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Zal het eens proberen straks, thanks voor de tip. Ja de laatste keer dat ik door de spelwereld viel was in Whiterun toen liep ik dat kasteel in en viel gelijk door de grond heen, snel de save game geladen en toen was alles goed weer.

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ook zo'n mooie: Vlak voor het einde van de Dark Brotherhood questlijn door een donkere, bloederige grot lopen. Niks aan de hand en in eens een gat door wereld waar ik doorheen val. Minstens 2x achter elkaar. Kleine Oblivion truc toegepast, save opnieuw geladen van het begin van de grot en toen werkte het wel. Sinds die tijd ook geen last meer van gehad. Behalve een hele reeks bugs in quests, maar die waren allemaal vrij klein per stuk en de meeste zijn opgelost. Ik heb alleen een tering hekel aan die oude kerel van die blades van die drakenbotten en die donkere punt oor van die zweverige society club waar je ook een questlijn voor hebt. Beide kan ik niet afmaken omdat ze gewoonweg de keuze niet in beeld dat je kan inleveren of starten. Het is een kwestie van de code repareren, dat las ik ook een keer over Oblivion, jaar of 6 geleden. Met Oblivion kun je een hoop bugs en glitches onder andere vermijden door zodra je de game opstart: Update downloaden en installeren, en daarna tijdens het her opstarten op A blijven drukken tot je in het eerste game menu zit waar ook new game en load game staan. Maar heb me ook vaak genoeg geergerd aan zowel Oblivion en Skyrim. Skyrim alleen stukken meer, game al maanden niet meer aangeraakt. Ik koop zelfs niet eens alle edities van de game, wat ik met Oblivion wel bijna gedaan heb. Moet alleen de CE versie nog weer zien te vinden voor de 360. :+

Laatst bewerkt: 18 jun 2013
  11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb eigenlijk nog niet zo heel veel bugs gehad (heb wel een patch vanuit de mod community geinstalleerd die nog een shitload aan bugs fixt), maar deze was toch best wel ernstig :+:

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Best wel ernstig. 8)

Zoiets ook met Far Cry 3 gehad. Liep gewoon over een pad, viel door de spelwereld in het water, meer dan 60 meter onder de spelwereld. Dit weet ik omdat ik er een achievement voor kreeg. :+

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Lol ja op de Xbox versie heb je dit dus ook althans ik al meerdere malen gehad.

Ik heb ook nog een missie voor de Thiefs Guild waar je een beest in een huis moet doden ik had de vrouw die mij de opdracht gaf meegenomen als companion en die is vermoord door dat beest. Nu als ik terugkom in de Thiefs Guild en verder wil zegt ie de heletijd dat ik verder moet met die missie van die vrouw, dat gaat dus niet omdat ze dood is weet niet of ik haar weer tot leven kan weken? 8) Daarnaast is de missie talk to Bassianus or Klimmek ook niet meer te doen omdat Klimmek nergens te vinden is oftewel het hoofdverhaal kan ik niet meer spelen...:mad:

Raar spel is het vol met bugs.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Helaas wel. Aan de ene kant wil ik niet overnieuw beginnen, vanwege alles wat ik al gehaald heb. Aan de andere kant ben ik wel sterk geneigd dat te doen. Heel simpel omdat die fucking game zo gaar als boter is door alle bugs die we, bijna, met zijn alleen hebben meegemaakt. Ik zou wel een echte TES kenner willen vragen hoe hij deze game vind t.o.v. de rest in de serie. Oblivion is sowieso beter dan dit, punt uit! Qua wereld misschien niet, maar de rest vind ik zoveel beter en over het algemeen dus zeker.

15. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Nu weten we wel dat je op Oblivion geilt en dat je de rest uit de TES serie kut vindt. :):

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Inderdaad gast. Volgens mij gaat de helft van al jou posts in het Skyrim topic over hoeveel beter jij Oblivion wel niet vindt. :+

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    En de andere helft dat hij alle portals in Oblivion heeft gesloten? :+

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En de andere helft hoe IEDEREEN DOOD MOET.

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ho, ho jongens ik denk dat hij reageerde op mijn post. Dus ik ben de schuldige!:+ Ik kon eindelijk weer iets verder dankzij de internets ik moet gaan slapen en werd wakker bij The Dark Brotherhood dat ze dat niet even hadden gezegd, zal wel gezegd zijn maar dat heb ik zoals alle gesprekken doorgedrukt hehe... Maar nu gaat de game weer niet verder dus zal wel weer de interwebs gaan gebruiken wat ik nu weer moet doen. Want die side quests zijn echt heel saai.

20. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Here we go again.

Maar ik heb zelf bijna geen bugs gehad hoor in Skyrim.

Deel Deze Pagina