[PS4] The Last of Us

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 dec 2011.

  1. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Spoiler? Dat het ooit winter wordt?

    Ik heb ook zo'n oude PS3 idd. Dus dat zou kunnen.

    Ik ben er nu ook heel bijna. Straks maar even uitspelen. Jammer eigenlijk, dit spel mag door en door gaan.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb de release ps3 en geen last van niks
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je kunt ook gewoon overnieuw beginnen :+

    Dat ga ik morgen ook doen. Ik twijfel alleen nog of ik 'm op hard, survivor of normal+ ga spelen. Wat houdt dat precies in eigenlijk? Dat New Game+?
     
  4. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Dat vraag ik me ook af. Meestal dat je verder kan met je oude upgrades, maar wat er dan verder verandert?

    Ik heb hem nu ook uitgespeeld. Ik kan alleen Kate Bush citeren: 'Wow! wow! wow! wow! wow! wow! unbelievable!'

    Wat een topspel zeg. Waarom kunnen er niet meer spellen zijn zoals deze? Ik kan het iedereen van harte aanraden.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    The Walking Dead. Daar had ik hetzelfde gevoel bij
     
  6. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik bij Shenmue (1&2).
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    The last of us is goed maar laten we niet overdrijven :+

    dat je je ability upgrades en wapen upgrades houd, meer niet volgens mij

    collectibles liggen er gewoon weer
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik overdrijf niet, deze game is zeldzaam goed
     
  9. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Weet je wat het is... altijd als er een nieuwe game uit is die erg goed is.

    En iemand geeft aan dat dit de beste game is die hij ooit heeft gespeeld. Dan zeggen mensen dat we niet moeten overdrijven.

    Maar zoveel betere games (in dit genre) dan The Last of Us zijn er niet naar mijn mening. Ben nu iets over de helft en geniet met volle teugen.

    Ik vind het tot nu toe een van de beste games die ik in de afgelopen jaren heb gespeeld.

    Beste game ooit is moeilijk te zeggen. Hoe de fuck kan je een game als The Last of Us met games als MGS 1 of Resident Evil 4 vergelijken (om maar een voorbeeld te geven).

    Beste game van deze generatie ? dunno... zou kunnen. Waarom niet ?
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb mn 2e playthough er bijna op zitten (zit tegen het einde van Winter) en spreek je niet tegen maar of ik over 10 jaar Last of Us net zo op zal hemelen als Shenmue betwijfel ik

    qua verhaal en uitwerking van personages is het in ieder geval echt geweldig

    niet alleen de uitwerking maar ook gewoon de keuze voor de characters. Met name Joel is wel echt een zeldzame anti-held

    zulke types speel je niet vaak
     
  11. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Stukjes met infected vind ik wel veel lastiger dan met mensen.

    Dit stukje heb ik echt 20 keer overnieuw moeten doen:
    [yt]mafn_KGqP5A[/yt]
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Uitgespeeld op normal net en echt geweldig, geweldige game gewoon. Ik plaats deze persoonlijk boven Uncharted 3.

    Einde:

    Erg tevreden met dit einde. En ze hadden mij een paar keer te pakken. Eerst dacht ik dat Joel het loodje ging leggen, want damn...dat moest haast wel daar. En toen het stuk in het ziekenhuis, daar moest Ellie wel stervende zijn terwijl Joel haar in zijn armen had en probeerde te ontsnappen. Maar nee hoor, gelukkig is het einde een keer NIET voorspelbaar.

    Het kan nu alle kanten opgaan. Hoe lang overleven Ellie en Joel het nog, en Joel moet met die leugen leven. Een beste leugen ook, maar zo begrijpelijk.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Sws beter dan Uncharted 3. Maar ja echt helemaal met je eens. Deze game moet iedereen ervaren. Zo ongelooflijk meeslepend.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb er 17 uur en 34 minuten over gedaan, verdomd fucking netjes voor een game vandaag de dag. Naughty Dog i applaud you! En dan nu nog de MP testen zo...tjonge. :D

    En inderdaad man, absoluut meeslepend, ik leefde zwaar met die personages mee.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik tik net de 15 aan. Wat heb je 2u zo meer gedaan haha
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmmmm, ik heb vaak dat ik een game op pauze zet of gewoon in-game stil laat staan, wanneer ik ga koken of de hond ga uitlaten. Of even ga internetten, denk dat dat meespeelt. En ik ben een paar keer doodgegaan :D. Verder totaal niet rushen, wel elk hoekje checken voor items etc. :D
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ok ja ik heb ook zoveel mogelijk verkend. Elk huisje wat ik zag enzo.
     
  18. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Vanacht uitgespeeld. Heb er 4 avonden over gedaan met een totaal van 14,5 uur.

    Ik zat gisteravond zo in de game dat ik hem om 2.00 uur vanacht heb uitgespeeld. Moest wel 6.00 uur werken maar dat doet er niet toe haha

    Maar wat een geweldige game.
    Het einde is echt goed gedaan. Ook het gedeelte met de giraffen vond ik indrukwekkend. Hoop dat er een vervolg gaat komen.

    Of deze game beter is dan Uncharted 2 en 3? Uncharted 2 is zoiezo lastig te evenaren en staat hoog in mijn top 10 aller tijden, maar vind hem beter dan deel 3. De game heeft zeker zijn momenten en doet zeker wat ik nog nooit eerder in een game heb gezien. Of het de top 3 van 2013 gaat blijven houden moeten we nog zien met de komende next gen games en GTAV eind dit jaar, maar dat deze game blijft hangen zegt voor mij genoeg. Hij kan ook in het rijtje van een van de beste games van de laatste jaren. En waar heavy rain wat met me deed met de personages, dat is hier ook gebeurd. Wat een ps3 Topper!
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Interessant stukje over het einde dit:

    http://www.forbes.com/sites/insertc...-with-the-difficult-ending-of-the-last-of-us/

    Ik vind het bullshit wat de schrijver zegt over dat je die mensen dood maakt in het begin om bij die leider te komen. Hij vergeet even dat handlangers van die dude Tess probeerde te doden. Dit is een kill or be killed scenario. Al die dudes die Joel afschiet in die game (behalve misschien het Firefly ziekenhuis met Ellie in de surgery kamer) hebben overduidelijk niet het beste voor met Joel en Ellie. Dus vind zijn verhaal maar apart....maar over het einde..dat is een goed stuk. Zelf had ik er weinig moeite mee. Ik ben die Ellie zo erg gaan waarderen dat ze gewoon moest leven, fuck it!

    Effe over het ontstaan van dat virus...

    Als ik dit ook gemist heb....dom dom dom van me, lol. Maar..

    In dat gebouw voordat Joel in een gevecht komt met een dude en dan met zijn buik in dat metalen punt terecht komt....vinden Joel en Ellie een tape en daar hoor je over een aap die iemand bijt. Komt het virus nou van die apen of is het gewoon niet helemaal duidelijk wat nou echt de origins van het virus is?
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2013
  20. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik had ongeveer 15 en een half uur gespeeld.

    Stukje is inderdaad aardig om te lezen. Ik ben zelf erg tevreden met het einde.
     

Deel Deze Pagina