[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Driveclub lijkt me echt helemaal niks. Ziet er echt niet zo goed uit als forza en is geheel ander genre (arcade). Als driveclub open wereld zou hebben, was het mayb nog ok, maar nu lijkt het me echt niks.
    GT6 kan forza 5 ingame echt niet bij houden. Het verschil in photomode valt misschien mee, maar zegt vrij weinig.
     
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat ben ik dan niet met je eens!(tenminste als die trailer een beetje de waarheid toont ik heb nog geen echte gameplay gezien van Driver Club)


    Ik vind zowiezo de belichting mooier (natuurlijker) dan bij FM5
    Over de gameplay kan ik nog niets zeggen... maar als ik dan die beelden zie van dat filmpje hier boven vind ik het er ook erg arcade uitzien!
     
  3. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Er is ook gameplay footage te zien en die vind ik niet geweldig. Forza heeft zoals altijd een forza look, qua belichting en kleuren. Al leek me het met forza 5 weer wat realistischer kwa kleuren dan FM4. De belichting vond ik er juist goed uit zien in de gameplay demos.
    GT5 en 6 zijn erg "koud" qua kleuren volgens mij, waardoor het er wat kil/saai uit ziet, maar wel wat realistischer misschien.
    Maar in resolutie, details in shaduwen/reflecties en offtrack design kan GT6 natuurlijk gewoon niet winnen. Ik hoop gewoon dat ze de technische issues van GT5 wel kunnen behelpen, zodat je zeker voor de PS3 een erg mooie game krijgt. Want GT5 liep gewoon slecht.

    EDIT: Die driveclub footage die ik net linkte had ik zelf nog niet helemaal gezien. Ziet er qua looks niet verkeerd uit, maar blijft gewoon arcade. Zeker wat meer realistische look dan forza. Maar imho is er niks mis met Forza stijl.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2013
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Die gast kan niet rijden. Zet er een normaal persoon achter en het ziet er gewoon prima uit.

    Ove die vlammen: ik had wat dingen opgezocht over de Mclaren P1. Die auto heeft een systeem dat extra benzine inspuit als je je gas los laat zodat de turbo snel blijft draaien. Die benzine ontsteekt dan direct en zorgt voor vlammen. Hoe langer je je gas los laat op snelheid, hoe langer hij benzine blijft inspuiten voor de turbo's en zo blijf je dus vlammen zien.

    De ferrari heeft bijvoorbeeld veel minder vlammen in de game.
     
  5. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Forza is altijd net een kleurboek. Veel te overdreven blije kleuren. En alles glimt. Ik zet altijd mijn kleuren van mijn tv een stuk lager om het nog een beetje te compenseren. Ze zouden gewoon eens een eyedropper tool moeten gebruiken om kleuren uit een foto te halen.

    S3 TapaTalk
     
  6. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Mee eens!
     
  7. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Drive club is niet te vergelijken met forza, al is het alleen al om physics, bovendien vind ik het bij drive club erg leeg en alleen maar een ghost op de baan gezien.. maar dan nog vind ik forza er mooier uitzien!

    Goede research flavour! Top
     
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Vind wel dat er erg weinig detail in zit van wat we tot nu hebben gezien, in bijvoorbeeld GRiD 2 zit echt enorm veel detail terwijl dat zelfs nog een current-gen titel is (side-note, ik speel m wel op PC, maar nog steeds).
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    grid 2 is geweldig op de pc! wat is jou username daar (op steam) dan kan ik je een beetje vergelijken!
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Grid met Rfactor 2 physics zou een perfecte game zijn.
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    PM! :)

    Inderdaad, geniale game maar de physics zijn ruk (is al wel een mod voor maar nog lang niet af).
    Career mode van GRiD 2 vind ik ook maar matig, was in GRiD echt geweldig.
    Was altijd groot fan van Codemasters maar dat is nu toch een stuk minder, hun 'simulatie' race games, zoals Colin Mcrae Dirt (dus niet DiRT) waren echt geweldig, net zoals F1 (de oudere games) en DTM, die tover ik eens in de zoveel tijd nog wel eens tevoorschijn.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2013
  12. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Flinke Forza(/Xbox) sponsoring dit weekend op Le Mans. De eerste chicane op het lange stuk is zelf omgedoopt tot Forza Motorsport Chicane. Mag ik dan voorzichtig aannemen dat Circuit de la Sarthe in Forza 5 aanwezig zal zijn?
     
  13. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Beter van wel. Jammer dat ik er dit jaar niet bij ben :mad:

    S3 TapaTalk
     
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Zat toch ook in Forza 3 en 4, dus zie niet waarom hij er nu niet in zou zitten. :9
     
  15. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten nu echt wel wat meer circuits erin knallen, want ik raakte eigenlijk een beetje verkeken op de circuits in Fm4
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Soort van goed nieuws voor de Fanatecers:

    Hopelijk lukt dat! :)
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hopelijk werkt die ook voor de Porsche Turbo wheel..

    scheelt mij veel centjes..
     
  18. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Zouden ze ook demopods hebben staan daar? Misschien krijgen we dan meer gameplay te zien via filmpjes op YouTube
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb op Facebook wel demopods van Forza 4 zien staan.
     
  20. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Jammer wil graag meer info en beelden, kijk erg uit naar deze titel
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina