Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Is de Dune HD TV 101W een goede?

En vraag me ook wel af hoe die Bittorrent optie wertk.

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Op mijn Dune HD Smart D1 werkt torrent totaal niet :x Wat een ellende om dat fatsoenlijk aan de gang te krijgen.

Maar verder echt een super mediaspeler, die dune _O_

Moet je ook in combinatie gebruiken met een Synology uiteraard en die al het downloadwerk laten doen.

3. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik twijfel tussen de Dune 101, WD TV Live en de Sidewinder3. Eerst dacht ik ook nog aan een Boxee, maar die wordt niet meer ondersteund.

Oh en ik hang er gewoon een 500gb/1tb externe schijf aan.

4. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik wil Boxee+ op mijn Boxee Box installeren, alleen het lukt me echt niet, en volgens mij doe ik toch echt alles goed. :mad:
    Het logo wordt maar niet rood..

//gelukt

Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  5. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb toch inmiddels de Boxee Box aangeschaft, maar twee dingen lukken me niet.

Ik heb een USB stick (2GB, NTFS) met daarop een film (mp4). Als ik naar files ga en dan browse doe vindt ie de film wel. Als ik echter naar het stukje movies ga zegt ie 'No Local Media Yet'. Dus dan probeer ik de schijf toe te voegen en gaat ie scannen, maar dat gaat uren door en dan heeft ie nog niks...

En ten tweede probeer ik de repository Navi-x toe te voegen. En dan verschijnt ie ook, maar zegt wel dat er geen content aanwezig is. En als ik dan terugga naar het menu en het nog eens wil proberen is het helemaal weg!

6. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb zelf ook de boxee box en open de films via file. Bij mij staan er ook geen films bij de movies. Dit kan je alleen zien als je bijvoorbeeld de films streamt via de pc.

7. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik dacht dat ook echt ging vanaf een externe input.
    Misschien iemand die hier duidelijkheid over kan scheppen?

8. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Ik draai alléén films van USB en de films staan gewoon netjes tussen movies. Verhaal klopt niet dus! :thumbs:

Edit @ Davey666: Even naar files, je films aanklikken en even op identify klikken. Soms komt het idd voor dat BB je film niet automatisch kan vinden.. Kan liggen aan foute benoemingen van de file. Zoek in dat geval je film even handmatig op en hij staat tussen je movies.

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  9. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Okee, na veel gedoe is het gelukt.
    Nu wil ik alleen nog bestanden over kunnen zetten van pc naar usb via wifi. Maar ik kan mijn Boxee niet vinden vanaf de pc...

10. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Daar kan ik je helaas niet mee helpen, nooit geprobeerd, maar het lijkt me toch 500x sneller om gewoon even de USB drive aan je computer te hangen en te kopiëren.. Ik sleep altijd even de laptop naar de BB, even USB omprikken en kopiëren maar. :thumbs:

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ja, daar zit wat in :+

Wat is eigenlijk aan te raden qua grootte? 500GB of 1TB?

12. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Heb er 2x 1,5TB Western Digital schijven aan hangen, werkt prima.. Welke grootte je ook kiest, je gaat er toch niet genoeg aan hebben. Althans.. Ik niet. Alles wat tof is wil ik graag bewaren waardoor ik de 3TB praktisch vol heb zitten :)

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Meh, mijn USB poort van mijn AC Ryan Playon HD Essential is kapot. Al met verschillende kabels geprobeerd maar hij pakt mijn pc niet meer, dus kan niks overzetten (wel via WiFi maar dat is gaar). Twijfel voor iets nieuws dus. Had er 1TB in en zie dat de meeste mediaspelers zonder HDD zijn, dus moet maar een externe HDD erbij nemen.

Zijn er nog wat aanraders, moet niet te duur zijn en moet gewoon simpel werken. Simpele interface, mapjes aanmaken met poster erbij van foto. Voor de rest geen overige informatie nodig of andere dingen. Geen extra opties zoals automatisch dingen downloaden ofzo. Gewoon mijn spul van pc overzetten met kabel naar mediaspeler en klaar.

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    M'n vader heeft een Western Digital WD TV Live Hub bij de TV staan. Zit volgens mij ook een functie voor film posters in, ben ik niet zeker van. Goedkoop maar prima apparaatje, speelt alles moeiteloos af. Verder is de Boxee Box erg nice al zijn er volgens mij ook XBW'ers die er inmiddels 3 hebben versleten :+

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Mhm, ga waarschijnlijk voor de WD TV Live dan. Moet er alleen een harde schijf bij halen, 3,5 of 2,5 werken beide neem ik aan? Liever een 2,5, scheelt me weer een stekker in stopcontact en is veel kleiner. Andere kant kan ik net zo goed een grote 3,5 Western Digital My Book van 3TB halen ofzo en onder mijn bureau plaatsen. Klopt dus dat ik dan alles overbreng naar de harde schijf en altijd verbind via USB naar mijn mediaspeler toch?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou ten alle tijden voor een raspberry pi met XBMC gaan. Slick, gemakkelijk te customizen, speelt praktisch alles af, toffe feautures zoals automatisch subs downloaden, fanart, youtube, radio etc en helemaal aan te sturen met je telefoon.

En het kost net niks (30,-)

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou eerder een essentials kopen van WB dan een Mybook

http://www.bobshop.nl/nl/computers/...ef=tribalsea&gclid=CJSxlpeP17gCFU_MtAodpCAAQQ

ik heb een mybook world gehad en dat was echt een waardeloos ding. Traag als dikke stront via het netwerk en de software die er op stond was echt abominabel

als je geen NAS zoekt maar gewoon een externe disk wil zijn die elements de way to go

En ja, die hang je dan gewoon via usb aan je mediaspeler

XBMC > de rest inderdaad

maar hoe is de Pi met het streamen van grote images en welke audio formats kan hij doorsturen?

alles passthrough?

Laatst bewerkt: 30 jul 2013
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    images weet ik niet.... dat was idd ooit een probleem. Ik zal eens kijken hoe het zit met de nieuwste audioformaten. Dat zijn DTS-MA en True HD toch?

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja volgens mij wel maar die 2 zitten volgens mij praktisch nooit in 'normale' downloads

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=AudioEngine

alleen als je volledige images download dacht ik

meestal zit in een reguliere MKV release (zeg maar de 720 en 1080p releases die tussen de 5 en 10 GB liggen) de DTS core track of de normale DTS track

Dus als hij DTS passthrough naar je versterker kan sturen ben je al voor 80% gedekt volgens mij

Vroeg me alleen of hij uberhaupt passthrough doet of dat de Pi versie van xbmc bijvoorbeeld alles omzet naar DD5.1

edit://

al wat gevonden

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152339

Dus passthrough is geen enkel probleem, het kan alleen problematisch worden als je juist geen passthrough (omdat je bijvoorbeeld alleen rechstreeks aan je TV zit met je Pi) wilt.

want bijv een DTS track omzetten naar stereo vraagt nogal wat rekenkracht

edit2://

dit is ook nog s oude info, dus wie weet

Er is het afgelopen half jaar alweer een hoop veranderd/ verbeterd in de XBMC builds die Openelec gebruikt

volgens mij is deze info nog pre- Frodo?

Laatst bewerkt: 30 jul 2013

Deel Deze Pagina