Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.098
    Ja, ik mis de optie wel dat je nu niet meer naar een winkel moet om de licentie over te zetten!

:+

2. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch geen vertrouwen meer in Microsoft, ze zien het schip zinken en 'ja laten we het eens omdraaien' of 'laten we zeggen dat we luisteren naar de costumers'.

Ze blijven gewoon een stelletje geldnaaiers in every way, liegen dat het niet kan, dat dit de beste manier is etc etc.

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Erg slimme zet, denk dat ze het op de bovenste verdieping van het hoofdkantoor eindelijk doorhadden, helaas blijven ze stug bij hun Kinect policy dus blijft ik alsnog ver van dat ding vandaan.

Vraag blijft natuurlijk wat voor alternatieve DRM manieren we gaan zien (zowel bij PS4 als Bone), heleboel mensen zijn nu dolgelukkig maar er komt DRM en misschien wel in een vorm waarbij we met dat Family gebeuren wel's een stuk beter af hadden geweest :+

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb niet zoveel verstand ervan, maar waarom kan family sharing alleen met drm? Ze gaan nu toch ook iets verzinnen dat het kan.

Ik gok helemaal niks. Dat is momenteel echt suicide.

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Die feature had ook zonder DRM gekund, maar willen ze niet doen omdat ze het dan niet meer in de hand kunnen houden (DRM).

Oké.

6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Kinect heeft hun erg veel geld gekost. + ze garanderen de devs dat iedereen er een heeft dus ze gaan dat ding er never uitslopen.

7. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik zou er niet zo zeker van zijn. Vooral na die 180 degree turn gisteren...

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha ik zie het ook niet gebeuren eigenlijk. Maar omdat dit hardware is een meer kosten aan verbonden zijn. Maar ja maar voor 100% durf ik het niet meer te zeggen. ;)

9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Keuze blijft bij de PS4. Ik blijf erbij dat ik verwacht dat de betere IP's op Sony's console. Zeker als het begin eraf is, dan laat MS vaak niets meer horen en Sony blijft doordenderen met games. Daarbij heb ik een groot vertrouwen in Naughty Dog/Santa Monica en Quantic Dream. En die maken games voor Sony.

10. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Inderdaad, bovendien lijken de meeste games die kinect functies presenteren aan te geven dat je kinect optioneel kan gebruiken. Ik hoop dat ze het los gaan doen in elk geval. Als ik echter naar het hele privacy verhaal kijk dan vermoed ik dat Microsoft hun verlies op het hardware gedeelte moet compenseren met de verkoop van data en daarvoor hebben ze kinect nodig.

11. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.098
    Ik weet het ook allemaal niet meer. Ik ga gewoon lekker eerst op de PC spelen en zie wel even wat de meningen zijn een paar maanden na de release.

12. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het nou met de family sharing bij xbox one ? Is ie helemaal weg ?

13. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Yep helemaal weg :mad:

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mooi zo,

dat was wat mij betreft toch alleen maar een doekje voor het bloeden

All hail de terugkeer van disc based licensing! :+

dit nieuws maakt een launch day aanschaf van de One voor mij weer een zekerheid

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Mmm, dat zegt me eigenlijk niet zo veel. Ik heb toch echt wel de verwachting dat Sony zijn games wel goed krijgt hoor. Ze gaan echt nog wel los met die games. De machine kan dat allemaal makkelijk aan, dus ik voorzie geen problemen. Ik had het niet verwacht en moet eerlijk bekennen dat met de nieuwe feiten over de One, dat ik toch wel ietwat was gaan twijfelen. Maar goed, vooralsnog denk ik dat ik bij de PS4 blijf. Tenzij voor de release gaat blijken dat de console niet lekker draait. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

16. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Door die kinect-verplichting die in stand blijft kan de NSA theoretisch gezien mij nog altijd nagenoeg constant in de gaten houden als ze daar de behoefte aan hebben, gezien ik in tijden dat ik thuis ben en game tegenwoordig toch altijd verbinding met het internet heb.

Niet dat ik serieus wat te verbergen heb, maar het kan in de toekomst tot zover gaan dat je via de Kinect afgestraft kunt worden op kleinere zaken als een te grote joint, een illegale versie software of een groot sierzwaard.

Tuurlijk is dit wel conspiracy-denken en heeft dit een alu-hoedjes gehalte, maar de mogelijkheid ligt er wel om George Orwell's 1984 een stukje dichterbij te laten komen met de Kinect-verplichting. Ookal hoef je niet meer iedere 24 uur verbinding te maken, er zijn er ook wel weer genoeg waarvoor constante internetverbinding de normaalste zaak van de wereld zijn en zo alle input alsnog verzonden kan worden. De techniek en mogelijkheden liggen er om zo al constant in de gaten gehouden kan worden in een bepaalde ruimte. Daar bedank ik voorlopig nog wel voor zolang er in de PS4 toch een alternatief is zonder mogelijke spy-cam.

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Jep zul je toch je games moeten kopen...

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat alu-hoedje gehalte is wel heel erg hoog imho, bijna niemand maalt er om dat de webcam in zn laptop ook 24/7 aan staat

en ja , die zijn voor handige mensen ook te benaderen van buitenaf

En dan is de One nog een volledig gesloten platform,.. op een pc ben je aan de hele wereld overgeleverd maar daar hoor je niemand over :+

19. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.098
    Sowieso is dat hele NSA gedoe heel erg opgeblazen.. Net of Amerika al die nerds in de gaten willen houden :+

20. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Op de PC kun je hem heel makkelijk uitschakelen, zoals MS nu berichtgeeft kun je niet spelen als die cam constant aanstaat, ook als je zelf niet aan het gamen bent. Dat is een verschil. En dat gesloten platform bied juist betere mogelijkheden voor inlichtingendiensten om hun gang te gaan. Tuurlijk heeft straks een te klein deel van de wereldbevolking een X1 met constant internet om te spreken van 'Big Brother is watching you', maar de weg word op die manier wel vrij gemaakt om dergelijke systemen in alle apparaten toe te passen.

Ik zeg ook niet dat het al gebeurt of intensief gaat gebeuren, maar de techniek en mogelijkheden liggen er straks kant en klaar, dat valt niet te ontkennen.

Het is overigens wel makkelijk om te zeggen dat alles erg op word geblazen en ontkennen dat inlichtingendiensten niks in de gaten houden. Ze moeten niet bij voorbaat schuldig geacht worden, maar er mogen best vragen gesteld worden en nagedacht worden over welke mogelijkheiden de inlichtingendiensten hebben en wat de mogelijkheden persoonlijk voor je betekenen. Ze mogen best weten waar ik uitstap met de OV-chipkaart of ik Facebook posts maak op mijn telefoon, maar daar stopt het ook wel weer.

Laatst bewerkt: 20 jun 2013

Deel Deze Pagina