Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. EL RIFLE

EL RIFLE paf!

Leuk Bevonden:
    0
    En zie hier,de soep wordt toch niet zo heet gegeten.
    Als je teveel centjes verliest,zul je iets moeten doen.

2. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    En voor mij juist weer niet. :+
    Ga mijn pre-order cancellen en hou 't voorlopig wel bij de PS4.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hij schijnt uit te kunnen en een 'privacy mode' te krijgen die effect heeft op welke data wel en niet verzonden mag worde

je moet ook niet vergeten dat MS , Sony , Google , Apple , Facebook , je kabel exploitant, je internet provider en noem iedereen maar op (zelfs je supermarkt als je bijvoorbeeld een bonuskaart gebruikt )nu ook al heel erg veel data over je verzameld en doorverkoopt/gebruikt

De 360 weet ook precies wat je doet, wat je kijkt , wanneer je dat doet , hoeveel accounts ingelogd zijn etc etc etc (en dat geld ook voor je iPhone en je PS:cool:

het ENIGE verschil met de One is dat de camera verplicht aangesloten moet zijn aan de console

Ze zullen dan toch echt geschrokken zijn van die Amazon polls en de pre-order cijfers..

mooi dit, ik had het echt niet verwacht

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja en je Kinect kan ook gewoon uit dus 0 problemen. En nee niet standby. Hij kan uit uit. dan luisterd hij ook niet naar 'Xbox on'.

5. EL RIFLE

EL RIFLE paf!

Leuk Bevonden:
    0
    Na alle ophef over dat PRISM zou het me nu niet meer verbazen als er ook nog een goedkopere xbox zonder kinect aangeboden gaat worden.

6. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja dat weet ik, OV chipkaart ook heel erg handig voor zulke zooi. Maar ik vind het persoonlijk een verschil dat men kan weten waar ik met de trein uitstap of mijn posts op Facebook kan maken of dat ze de mogelijkheid hebben om via een camera te zien wat voor vreemde dingen ik in het weekend uitspook :+

Maar goed, als hij uitkan en helemaal losgekoppeld kan worden, dan maakt dat natuurlijk alweer een stuk anders. Er was eerst sprake van dat die camera constant aan moest blijven.

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.098
    Nah, Kinect zal er wel in blijven.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daar is dus nog wat onduidelijkheid over

hij schijnt dus wel aangekoppeld te moeten blijven , maar schijnt dan ook wel weer uitgezet te kunnen worden

ze zullen dat misschen wel eisen zodat alle game devs en app bouwers er 100% vanuit kunnen gaan dat er altijd een kinect 2.0 aangesloten is..

in het gunstigste geval kan hij dus gewoon uit en krijg je bijvoorbeeld van het opstarten van een game of een app die dat ding nodig heeft de vraag of je hem weer aan wilt zetten

hoe dan ook, het Kinect verhaal maak ik me niet druk om. Het is jammer dat hij de prijs wat opdrijft van het hele pakket

maar aan de andere kant is het feit dat iedereen er straks 1 heeft ook wel de push die developers nodig hebben om er nu eens echt iets voor te maken wat ook echt iets toevoegt

kinect op de 360 is toch maar een beetje gepiel in de marges + wat party/kids /fitness games

maar misschien gaat er nu eindelijk iets echt tofs voor komen, nu al onze favoriete devs 100% zeker weten dat we er allemaal 1 hebben en ze het dus centralere functies kunnen geven

iedereen heeft het op dit moment alleen over de big brother potentie van dat apparaat en de mogelijkheden qua besturing van je netflix en skype e.d maar ik geloof ook nog wel een beetje in de game-potentie van dat ding

wel in combinatie met een traditionele controller uiteraard :+

9. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen zit de PS Eye niet standaard bij de PS4 dus zullen die games alleen van first party developers komen, wat zonde is.

Ik zal trouwens nog steeds een PS4 kopen, dat hele gedoe eromheen heeft me nooit veel geinteresseerd. Ik wil gewoon een PS4 omdat ik de games leuker vind en Sony wel indie developers steunt, en de laatste tijd speel ik veel meer kleinere indie games dan de zoveelste blockbuster titel (ook die speel ik, maar ik ga niet meer elk jaar de laatste CoD halen en dergelijke).

10. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Game-potentie hoor je mij ook niet over klagen hoor :p

Enige nadeel daarvan is de ruimte die je ervoor vrij moet houden waar ook meer mensen op zullen stuiten. Ik heb mijn X360 nu nog thuis op mijn slaapkamer staan. Door de indeling van die kamer kan ik geen Kinect 1.0 aansluiten, omdat ik met geen mogelijkheid die minimum afstand die je vrij moet houden kan realiseren. En ik ben vast niet de enige gamer met een krappe kamer.

Als ik na de zomer een eigen plek heb, dan is die afstand geen probleem meer, maar hier zullen vast meer mensen last van hebben, die afstand.

11. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.098
    Afstand is wel beter geoptimaliseerd met de Kinect 2.0.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    2.0 heeft een stuk grotere FOV. :)

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mij interesseert het wel, deze site biedt goede (niet perfecte) opties om enigzins anoniem op het net rond te hangen. Ik kan dat alleen maar toejuichen

http://prism-break.org/

en voor de mensen die zeggen dat ze niks te verbergen hebben, graag even het volgende in deze thread posten:

- je credit card gegevens
    - je pincode
    - je favoriete standje
    - je inloggegevens van je mail
    - je inloggegevens van XBW
    - een zipbestand met al je jeugdfoto's
    - een screenshot van je rekeningafschrift
    - en een naakfoto van je moeder

aangezien je toch niks te verbergen hebt moet dat dus geen probleem zijn.

Wat een onzin argument..

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het is natuurlijk een pure wanhoopsdaad van Microsoft. Die zien ook de pre-orders van de PS4 en de Xbox One. Maar het is wel een goede keuze van ze. Nu nog de verplichte Kinect weg. Voor mij persoonlijk heeft dit geen gevolgen. Ik ben gewoon erg ontevreden over mijn 360 de laatste jaren, met de nadruk op Kinect titels en het totale gebrek aan interessante first party titels. Die vind ik bij Sony veel, veel beter. Enkel de controller van de Xbox is een selling point voor mij, maar gezien de vele hands-on impressies kan je wel stellen dat de PS4 controller veel beter is geworden.

Ik denk niet dat het doen, maar tot gisteren waren ze ook 'zeker' van hun huidige beleid. Blijkt toch niet zo zeker te zijn. Het is gewoon een rommeltje bij Microsoft. Dat hele Family Sharing was ook gewoon een konijn wat ze uit de hoge hoed hebben getrokken. Dat is een eigen leven gaan leiden en was waarschijnlijk niet eens haalbaar. De publishers zouden dit zeker niet ondersteunen.

15. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.098
    Sorry, maar dat slaat echt nergens op 8)

De NSA gaat met mijn gegevens echt niet rare dingen doen, wel als ik die gegevens hier op zet.

Wat maakt het mij uit dat ze mijn CC nummer/inloggegevens/pincode weten? Ze gaan er echt niets mee doen hoor 8)

16. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ah dat is al beter wat afstanden voor de Kinect 2.0 betreft, hoewel ik betwijfel of alles optimaal werkt op mijn huidige krakkemikkige kamer. Ik zit denk ik normaal gesproken nog geen meter van mijn xbox af en die zit ook nog deels achter de kast omdat ik er schuin voor zit. Klinkt krommer dan het is overigens :+

Maar goed, maakt voor mezelf toch niet uit gezien ik wel uit huis ben als de X1 er uiteindelijk is :p

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het eerste wat me echt opvalt... is die naaktfoto.
    Wie heeft er nou een naaktfoto van zijn eigen moeder. :eek:

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Is niet het punt. Is gericht op mensen die roepen dat ze niks te verbergen hebben. Iedereen wilt privacy.

Begrijp me niet verkeerd. Ik blijf bij ps4 voor mn main. De vraag is of ik ook een Xbone ga halen ernaast. En dan moet MS dat gimmick ding loskoppelen

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  19. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.098
    Natuurlijk wil iedereen privacy, ik lig echt niet wakker van de instanties die al je gegevens hebben, het gebeurt en er is niks tegen te doen, ik heb het liever ook niet maar ja, het is nu eenmaal zo.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dus iaw jij vertrouwt de NSA gewoon blind met je gegevens omdat.....waarom eigenlijk?

Omdat servers nooit gehackt worden? Omdat Amerika nooit rare fratsen uithaalt met persoonsgegevens? Omdat er nooit fouten gemaakt worden?

Daarnaast toont mijn reply dus wel degelijk aan dat je iets te verbergen hebt en laat je reply vervolgens zien dat jij iig een blind vertrouwen hebt in NSA (en ongetwijfeld meer grote organisaties).

Ik ben daarin iets sceptischer. Natuurlijk geloof ik niet dat ik direct de pineut ben en dat een MS/NSA/Welke organisatie dan ook het op mij gemunt heeft. Maar een blind vertrouwen is ook naïef.

Identiteitsfraude is bijvoorbeeld steeds meer aan de orde:

http://nos.nl/artikel/515059-steeds-meer-identiteitsfraude.html

Iaw er zitten steeds meer kwaadwillende personen te azen op je digitale gegevens.

Je weet iig zeker dat door een houding als deze mensen als Snowden praktisch hun hele leven voor niks opofferen.

Deel Deze Pagina