Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet ik niet. Maar er is nog niks bekend dus ervan uitgaan dat het zo is is niet slim. :)

2. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    X1 is wel bekent, 21 november.

@UpinSmoke, wat bedoel je eigenlijk?

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik geloof een releasedate alleen wanneer MS het zegt. En die zeggen nog steeds November. ;)

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Precies, en laat nou de PS4 de mogelijkheid bieden om zelf de HDD te vervangen _O_

Ps+ aanbod is al meer dan genoeg, nog een paar exclusives erbij kopen en ik ben klaar.... Heb nu al 14 games om te spelen in de 5 maanden dat ik PsPlus abbo ben. Hulde!!!1

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dit gedeelte

6. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Om hun service aantrekkelijk te maken? Lol, er waren meer dan 30 miljoen Xbox 360's nooit verbonden met het internet, jij denkt dat iedereen perse online gamed ofzo.

7. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Hij quote PS fanboys. denk ik

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    De games...welke games? Killzone en Driveclub en Knack? Seriously? 8)

Vergeleken met een Dead Rising 3, Forza 5, Ryse en Killer Instinct? Daarna vrij gauw Project Spark en Titanfall? :D

Ja maar die beweringen berusten op onzin. Puur omdat Lococyle op een PC draaide zijn alle X1 games maar fake en draaiden op high end pc's, dat is de logica merk ik. Slaat nergens op. Ik denk dat Digital Foundry van Eurogamer dit niet zomaar zegt, wellicht hebben ze het ding gewoon echt gezien ook. Net zoals verschillende third party devs die tweets hadden gestuurd dat alles gewoon op X1 devkits draaide, same as PS4.

Euh...wat? 50% sterker moeten we allemaal nog zien. We weten nog altijd niet de concrete details van de CPU en GPU en we kunnen pas echt oordelen wanneer games uit zijn. Als we naar die analyse van DF kijken..maakt die krachtigere hardware nog maar weinig/niets uit. Leukere exclusives...dat is serieus een nieuwe. MS had juist een hele zooi aan nieuwe exclusives..wat had Sony precies? :)

Dan moet je toch echt beter lezen, want ik heb Infamous wel degelijk genoemd. Waar ik zelf van 'schrik' is dat de first party exclusives het tot nu toe beter doen op X1 qua performance en graphics.

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Weet ik. Doelde ook dat die uitspraak dom was.

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik moet zeggen nu ik weer een tijdje geen next-gen beelden heb gezien vind ik mijn oude dinky toy 360 nog best wel aardige grafix produceren. Ik denk dat ik heel laat ga instappen in de next gen, moet nog Forza Horizon (iemand?) en nog wat games zoals Dishonered, Bioshock enz... nog genoeg te doen. :+

11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is misschien raar maar mensen hebben een smaak qua games.
    Ik vind bijvoorbeeld Dead Rising een leuke game maar koop daar geen console voor.

Ps3 heeft in mijn ogen betere exclusieve games gehad dan de Xbox in mijn ogen.

Daarom kies ik ook voor Ps4

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ps+ gaat voor mij alleen maar werken als ik me ook daadwerkelijk in kan houden om niet must-haves ook niet direct te kopen :+

Ik ben een tijdje lid geweest (vooral ook vanwege de automatische patches en updates) en zit nu wel weer eens te kijken maar vrijwel alle games die me leuk lijken heb ik al.

Maar goed aangezien het toch verplicht word om het te kopen als je online wilt spelen zal ik het ook wel bij de PS4 nemen

maar dat verhaal van al die gratis games gaat wat mij betreft dus eigenlijk alleen op als je niet zoveel games koopt op release :+

zelf de HDD vervangen ben ik wel helemaal fan van, ga dat ook zeker doen bij mn ps4

13. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    MS heeft jarenlang matig aanbod gehad in exclusieve titels, zeker vgl met PS3, maar we mogen niet kritisch zijn omdat ze nu ff flink met exclusieve titels aan het pushen zijn?
    Ik zie van beide kanten nog niks wat mij overtuigt, maar sony heeft bij mij mer krediet opgebouwt afgelopen jaren.

14. matthijs007

Leuk Bevonden:
    4
    De 1st party studios van Sony hebben nog bijna niks bekend gemaakt. MS heeft zijn kruid al verschoten door alle exclusives nu al bekend te maken met de E3. Ik denk dat we bij de Gamescom in duitsland en TGS in Japan dikke knallers van de Sony 1st party studios gaan zien. We hebben nog niks gezien van Media Molecule, Naughty Dog, Santa Monica ( GoW ) en niet te vergeten de nieuwe IP van Guerilla Games.

Xbox fanboys kunnen toch zelf ook wel kijken naar het extreem matige 1st party aanbod van Microsoft de afgelopen paar jaren?

Sony komt dit jaar nog met The Last of Us, wat misschien nog wel 1 van de beste console games is van deze generatie, en ze moeten Beyond Two Souls & Rain nog releasen.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    MS is altijd sterk in het begin van de console and Sony op het einde. Keuze wat je fijner vind. Persoonlijk interesseert met exclusives niks. 90% aan de games die ik koop zijn third party.

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Welke dan? Want ik ben serieus echt benieuwd. Het merendeel van de games waren multiplatform titels tijdens hun show, daarom was ik behoorlijk teleurgesteld in die show.

17. matthijs007

Leuk Bevonden:
    4
    Ziet er naar uit dat de PS4 op 13 November hier uitkomt :)

En Kabuto check mijn reactie, ik zeg toch dat het gros van de Sony Studios nog niks heeft laten zien. MS heeft zijn kruid al verschoten.

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    HDD vervangen en dan eentje van Sony zelf moeten kopen? Zo ja..bereid je maar voor om de hoofdprijs te betalen. Ik huiver nog van die memorycard Vita prijzen. Ik heb begrepen dat je voor X1 gewoon een externe HDD eraan kan hangen, nou ik weet wel wat ik prefereer dan. :)

Dit is 100% waar. Exclusives zijn tof, maar uiteindelijk is het merendeel wat je koopt third-party.

19. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Gran Turismo is een volwaardige reden waarvoor ik een console ga kopen. En als ik hem dan toch heb, zijn games als Uncharted, Yakuza en God of War mooi meegenomen.

Forza en Fable zijn dat overigens voor mij ook bij Microsoft.

20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Okay dat is uiteraard mogelijk, voor mij geldt het het andersom.

Last of Us, Uncharted, Heavy Rain etc zijn stuk voor stuk games die ik zelf meer waardeer dan the usual shooters etc die elk jaar uitkomen.

Betekent niet dat ik ze niet speel die games. Maar heb daar geen Wow gevoel mee.

Deel Deze Pagina