[Algemeen] PlayStation 4

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Precies.
    Je hebt nu €400 vs €500
    Krachtige hardware vs minder krachtig
    Privacy vs Kinect. :+

    De prijs is nog te hoog, Kinect is verplicht en dat DRM gedoe heeft toch een nare nasmaak achtergelaten. Ook heeft Sony in zijn geheel een betere 'pro gamer' indruk achter gelaten dan MS met zijn TV, apps en USA dingen. Nu weet ik dat de PS4 ook dat soort dingetjes zal hebben maar ze verkopen het gewoon beter.

    Die policy change van MS was onverwacht (maar welkom), maar ik denk helaas niet dat ze nog een price drop doorvoeren of Kinect laten vallen. Mochten ze dat wel doen ben ik wellicht weer op de release aanwezig.
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je weet maar nooit. Niemand had deze policy verandering ook verwacht dus alles kan! :p
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zie ze eerder XBL ofzo erbij gooien dan de Kinect eruit doen.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.487
    Leuk Bevonden:
    5.090
    Ik ga er niet van uit eerlijk gezegd. Ik annuleer denk ik zo wel mijn PS4 pre-order omdat ik weet dat ik toch nog niet meteen voor een nextgen ga, eerst maar even op de PC verder.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop er iig heel erg op. Het voelt gewoon verkeerd aan om geen Xbox te hebben. Dan voel ik me zo... naakt. :+
    Meest useless extra ooit! :+
    Ok, niet useless, maar ik denk niet dat ze daarmee de twijfelaars over de streep zullen trekken. Mij iig absoluut niet.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zijn wel allemaal uitgebreide demo versies hea. Driveclub heeft bijvoorbeeld alle functies maar lang niet alle auto's en tracks.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Gamespot E3 interview met 2 Driveclub devs. Die zeggen dat letterlijk.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Tijdens de conferentie zeiden ze ook Driveclub ps+ edition. Ik zei dat toen al maar werd in een seconde door 4 paginas ondergesneeuwd
     
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Je hebt alle online mogelijkheden, dat vind ik het belangrijkst. Het aantal tracks en auto's maakt me niet uit. Als je maar vanaf het begin competitief kan racen online, zonder eerst uren in de SP te moeten stoppen om alle auto's te unlocken.
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Denk dat je alleen maar met mensen met de PS+ kan spelen anders krijg je problemen met de tracks. Of onderling afstemmen in een private lobby als dat erin zit.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik kijk persoonlijk meer uit naar de 3 indie-titels. Als ik dat gifje zo bekijk ziet Outlast er erg goed uit!
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ziet er leuk uit idd

    denk dat we onze verwachtingen mbt wat we de eerste maanden/jaren gratis op de PS4 bij PS+ gaan krijgen een beetje reeel moeten houden

    volledige versies van retail games weg geven in de eerste maanden van een nieuwe generatie kan natuurlijk niet

    maar kortingen, downloadable indie games , gratis DLC e.d natuurlijk wel

    het niveau van de content die je nu voor de ps3 krijgt haal je natuurlijk pas na een paar jaar als de library uit een paar 100 games bestaat en er uberhaupt wat oudere games zijn die de uitgevers wel aan willen bieden
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.487
    Leuk Bevonden:
    5.090
    Bovendien als je al de eerste maanden met games gaat strooien koopt niemand meer wat omdat je dan gaat denken 'laat ik die game maar niet kopen, over 2 maanden is ie toch gratis'.

    Ik denk dat er ook SP only varianten komen.
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Die 3 indiegames gratis is al een leuk begin!

    Driveclub is ook leuk, maar ook logisch dat het niet de fullgame is meteen bij launch.
    Het mooiste is dat het een mogelijkheid is om de game te checken en kijken of het een full-game aankoop waardig is (ik zou de game zo anders nooit gekocht hebben).
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nope, maar itt nu zullen er veel meer F2P games uitkomen. Als je wilt kun je de PS4 kopen en verder geen cent uitgeven. :cool: Zelfs niet voor Plus. (mja, je zult het nodig hebben voor de MP, maar toch :+)
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Neem je Plus voor de variatie.:+


    Maar all kidding aside; dat is eigenlijk best tof voor de wat jongere gamer die niet zoveel cash heeft voor elke maand een nieuwe game en toch next gen wilt gamen. Die heeft zo toch een constante stroom van games.:thumbs:
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Precies, het blijft een mooie deal

    en langzamerhand naarmate games verouderen en de library groter word krijgen we ook wel weer de aanbiedingen zoals we die nu zien


    al moet ik zeggen dat ik persoonlijk niet zoveel met F2P heb

    wat ik bijvoorbeeld veel lees over Planetside is dat je ontzettend maar dan ook echt ontzettend veel moet grinden om zonder te betalen wat wapens te unlocken

    dan praat ik echt over 50 uur spelen om genoeg ingame currency te verdienen voor 1 enkele wapen unlock

    en als je wapens wilt kopen dan is de prijs niet misselijk, denk echt an bedragen van tegen de 5 euro voor een wapen of een skin

    oftewel als je geen 1000 uur plus er in wilt steken maar wel alle wapens wilt ben je veel en veel duurder uit 60 euro..

    wat mij betreft mogen de f2p games op next-gen best ook een premium editie krijgen

    dus gewoon 50 euro voor planetside maar dan krijg je gewoon een volledig roster aan wapens en voertuigen voor je geld

    en kun je grinden of betalen voor dingen als skins, camo's en xp bonussen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina