Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zelfde doelgroep, enige verschil is smaak in (exclusive) games.

Op de PS4 kun je in principe als je Plus hebt gamen, zonder ook maar 1 game te kopen. Er zijn op launch 2 (denk ik, 1 is zeker, andere weet ik niet zeker) F2P online shooters beschikbaar, free indie games en daar komen elke maand games bij....

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Mwoah, ik weet het niet. Ik denk dat het niet echt meetbaar is, beide consoles zijn vergelijkbaar.

Ik behoor tot de ouderen, en ik ga voor een PS4. Mijn vrienden zijn allemaal in de 30, en ik geloof dat 95% daarvan ook de PS4 gaat halen.

Je zou ook kunnen zeggen dat de Xbox One veel mogelijkheden heeft die de oudere gamers niet kunnen boeien. Dan draai je het verhaal weer om. Ik wil gewoon gamen, al die fancy mediashit hoeft van mij niet.

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat is denk ik niet te peilen, ik kies ook geen PS4 omdat deze goedkoper is (wel een leuk iets) maar om de games.
    PS3 heeft mij VEEEEEEEL betere games gegeven dan de 360, en verwacht dat dit ook in de toekomst weer goed zit.

4. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wut! Dus die lijpe horror indie game die ik zag tijdens de ps4 conference is gratis? Dat is wel echt een big deal voor mij want indie games vind ik heel erg leuk vooral als ze gratis zijn!

5. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zie de ps4 thread voor meer info ;)

3 indie games + driveclub.

7. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
  8. Trivolt

Trivolt Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    (Warning: NSFW)

9. StrikwerdaAjax

StrikwerdaAjax Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik kies de Xbox One. Xbox Live bevalt me prima, veel fijnere controller, de nieuwe 'kleine' features van de One en tot slot speel ik toch de mainstream games. FIFA, COD, Battlefield, Rockstar games enz, dus die exclusive games voor de XOne en PS interesseren me niet. Forza lijkt me dan nou wel weer leuk :)

10. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Sorry hoor maar alle berichten vanaf E3 onthalen de PS4 controller als de superieure controller, hij is flink verbeterd tov de Dualshock 3.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Superieur niet. Iedereen zegt dat het een verbetering is ten opzichte van de DS3. Wat ze geraden is ook. Verder zegt ook ieder artikel dat het persoonlijk is of je de Xbox controller fijner vind of de PS controller.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hij zal vast superieur zijn tegenover de ds3, maar zolang de sticks blijven zitten waar ze zitten is hij wat mij betreft op voorhand al niet beter dan de xbox controller

wil niet zeggen dat hij niet misschien een stuk dichter in de buurt komt en ik er nu makkelijker mee overweg kan

13. FreakinDell

FreakinDell Reflex Prime

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het raar dat er alleen over de xbox1 gezeken wordt en niet over de ps4.
    Het zou voor mij als ik een ps fan was een behoorlijke domper zijn om nu 60 euro per jaar te gaan betalen voor PSN online terwijl het eerst gratis was.
    Dit was voor veel mensen destijds de doorslag om voor PS te kiezen ipv de Xbox.
    Nu moet je hetzelfde gaan betalen als voor xboxlive terwijl PSN volgens mij 5 jaar achterloopt!
    Zo mag je inderdaad wat indiegames gratis weggeven. Dit zou eerder MOETEN worden!
    Tot mijn grote verbazing hoor ik hier maar weinig geklaag over bij de PS fans.

14. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ok dusssss om het ff samen te vatten :

Xbox Live bevalt je...want? Bijna alle features die XBL bevat zul je terugzien op de PS4.

De controller van de PS4 schijnt beter te zijn dan die van de Xbone 180, en dat volgens vele berichten op de E3. Schijnt nog wel 1 van de beste controllers in de afgelopen 10 jaar te zijn.

Welke kleinere features vind jij leuk op de Xbone 180? Op de Ps4 heb je streaming naar youtube/ustream/facebook, kun je ook in een game springen ( bijvoorbeeld zit je vast in een single player stukje laat je een vriend je game overnemen en kijk jij mee :D ) en nog veel meer.

Je speelt vooral mainstream games, dus ga dan voor de console waar ze het lead platform zijn, de betere specs heeft en 100 euro goedkoper is?

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

source?

want DF zegt dit

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-next-gen-joypads-a-true-evolution

oftwel allebei prima verbeteringen op deze gen maar nog steeds afhankelijk van persoonlijke voorkeur

dus ik zou wel graag bronnen willen zien voor die statement van je

volgens mij ben je in de war omdat iedereen de DS4 een flinke verbetering vind

dat zegt alleen iets over de relatie tov de DS3

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.096
    Fanboy much?

Over die controller; de sticks zitten nog steeds kut, dat heeft de One controller niet en zit veel beter vind ik.

17. StrikwerdaAjax

StrikwerdaAjax Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik bedoel te zeggen dat ik er geen problemen heb, ook niet dat ik 40 euro per jaar hoef neer te leggen. PSN is ook nog duurder !
    - De kwaliteit in FIFA op de Xbox one en op de ps4 zal niet veel verschillen.
    - Ik ben geen arm kind, die geen 100 euro kan missen. Voor die 100 euro betaal ik gerust een betere controller (wat ik vind) en Kinect (niet dat ik daar games voor ga halen, maar voor het swappen)
    - Youtube en Facebook heb ik een mob. en computer voor, misschien gebruik ik dat met de nieuwe xbox one wel dat weet ik nog niet. Kleine features bedoel ik dan het swappen enz. En er zal wel meer leuke aanpassingen zijn.

18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Xbox One dedicated servers. Dat is echt een turbo voordeel.

19. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dude, get real. Waar lees jij dat de PS4 controller beter is? Bron? En het ding heet Xbox One, kleuter.

Ik kies ook voor de PS4, daar heb ik mijn redenen voor. Maar ga nou niet iemands redenen waarom hij/zij kiest voor een bepaalde console in twijfel trekken op deze manier. Heeft geen zin en het komt totaal verkeerd over.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Beste toevoeging voor XBL vind ik nog dedicated servers voor iedere game. Zullen de COD fans blij mee zijn. ;)

Deel Deze Pagina