Je bent burgemeester van je eigen gekozen dorpje (je kan vooraf kiezen hoe je dorp er ongeveer uitziet qua meren, riviertjes en huizen). Dit dorp kun je dan langzaam uitbreiden en aanpassen, er komen nieuwe mensen in wonen waarmee je kunt praten en opdrachten van kan krijgen. Je kunt je hele huis aanpassen en verbouwen en echt honderden verschillende dingen krijgen om in je huis te zetten. Je hebt gewoon een levend dorp (die synchroon loopt met de echte tijd) waarin je van alles kunt beleven. Je kunt in je dorp rondlopen om te vissen, insecten te vangen, dinosaurus botten op te graven, verstoppertje te spelen, te varen naar een tropisch eiland waar je minigames kunt spelen en tropische dieren kunt vangen, te winkelen, te praten etc. etc. etc. Het klinkt misschien lame maar het is zo leuk om schelpen te zoeken, te verkopen en van je geld een sushi-bar te kopen die je in je huis plaatst om vervolgens met de boot naar een tropisch eiland te gaan om daar dan een hamerhaai te vangen die je naar de baas van het museum, een uil, brengt zodat je die zeldzame vis altijd kunt blijven opzoeken in dat museum en eindeloos kunt genieten van zijn elegante bewegingen door het water.
Voeg mij alsjeblieft toe zodat ik eens online wat kan doen met dat ding. Ik heb Mario Kart, Luigi's Mansion, Animal Crossing... 1891-1491-1394!
Laatst bewerkt: 21 jun 2013