Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    860
    Wel eerlijk dat deze comment van iemand die 360man heet komt :+. Verder ben ik het met je eens hoor, de enige game waar ik weleens lag bij heb is FIFA.

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Microsoft heeft straks niet voor niets 300.000 server lopen voor online gaming en meer dingen. Dit gaat echt niet bij Sony komen.

Laatst bewerkt: 23 jun 2013
  3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Denk ook dat ook het zeiken om het zeiken is.

4. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij was dat gewoon een verhaal over azure, wat een breed aanbod aan cloud en serverhosting diensten aanbied, afaik. Dus niet specifiek gaming, maar het is alsnog indrukwekkende capaciteit die voor dedicated servers gebruikt lijkt te worden.
    EDIT: moet leren lezen, en meer dingen ;). Hoe dan ook zijn dedicated servers een goede zet van MS

5. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Kan je dan wat voorbeelden noemen wat je bedoel met "dat het beter kan met online gamen"
    Ik heb een grote vriendengroep met ps3s en nooit online problemen gehad. Daarom verbaas ik met telkens weer als ik dingen hoor als lag, slechte service, gratis dus geen onderhoud etc.
    edit: oh deze reactie is voor @jorrie :+

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.096
    Ja, weet ik niet, ik hoor alleen van mensen op het forum hier en vrienden dat er regelmatig lag is, niet uit eigen ervaring zoals ik al zei :+

7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat soort problemen zijn ook onzin. Het PSN netwerk is net zo stabiel als Xbox Live.

Het enigste waar ik een probleem mee heb is dat het leveren van de online service voor de games bij de uitgever/ontwikkelaar ligt.

Bij Xbox Live is dit, op EA-games na, niet het geval. Daardoor zijn games op Xbox Live net zolang online speelbaar als het platform ondersteunt wordt. Bij PSN worden sommige games na een paar jaar offline gegooid.

8. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals hierboven word gezegd, ik kan nog steeds Halo 3 spelen en bij de PS3 zou dat allang niet meer kunnen.
    Ook zal de X1 dedicated servers krijgen, wat de PS4 niet krijgt.

Wat ik me ook heel veel aan erg is dat BO2(wss ook bij andere games)geen updates of dergelijks krijgen als er glitches zijn. Zo zie ik commentator's(ik ben er ook een en helpen elkaar dan etc) die een glitch uitvoeren op de PS3 waardoor ze tegen mensen spelen die nog nooit een controller hebben aangeraakt en dan ook lager dan LVL20 waren en dan lekkere hogere scores halen, terwijl dit allang gepatched is bij de xbox.

9. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Die laatste kan ik niet begrijpen want patches worden uitgebracht door de makers, heeft sony verder niks mee te maken. Ze moeten alleen de patch goedkeuren geloof ik.

En betreft het eerste dacht ik ook dat de 360 gewoon op basis van p2p werkt hoor net zoals de ps3.
    Het voorbeeld dat jij geeft is halo, maar dat is eigendom van ms zelf vandaar dat die op dedicated servers draait dan.
    Ik heb een enkele keer in interviews gehoord dat die xbox live een cash cow was/is voor ms op de x360. Want live werkt volgens hetzelfde principe als PSN

Het wordt pas vanaf de xbone dat ze een server park gaan gebruiken, maar of dat voor online gaming gebruikt gaat worden is ook de vraag.

10. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Mensen die last hebben van lag en stuff op de PS3 hebben die niet gewoon last van een gesloten NAT? En gedoe met gesloten poorten? :+

Trouwens mensen zeggen wel dat Xbox een betere interface heeft, nou kan ik het niet beoordelen op PS3 omdat ik die niet heb. Maar de interface van de 360 vind ik ronduit kut sinds ze overgestapt zijn naar de Windows 8 style layout. Ik loop me altijd weer een ongeluk te zoeken naar Deal of the Week als ze eens besluiten deze niet op de frontpage te zetten. En het feit dat je betaald voor te hoeveelheid reclame op het dashboard vind ik ook belachelijk. Wat kan mij de nieuwste Samsung Galaxy of w/e nou schelen.

11. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Sony to announce more PS4 games at Gamescom

Gamescom is the European equivalent of E3 and Sony has always treated it with equal respect. Plenty of new games for PS3 were revealed at the event and it looks like the same thing will happen with the PS4.

Sony revealed a new IP called The Order 1886 at E3 and we’ve been wondering what their other first-party studios like Guerrilla Games, Naughty Dog, Media Molecule and others are doing. Well, it looks like we will finally know the answer to that at Gamescom.

SCEE’s Jim Ryan said in an interview that the company will be announcing more games for PS4 at the show. He also confirmed that the PS4 will be launching in Europe before Christmas 2013.

“There’s a lot coming. I’m sure you heard from Shu [Yoshida] that he has 30 games in development. 20 of them are going to ship within the first year of the console’s life, and of those 12 are new IP,” he said. “There’s a lot going on, we need to keep stuff back. We’ve got Gamescom for us Europeans–we need to have something to show at Gamescom, don’t we?”

This is great news as there have been plenty of rumours that Sony is going all out when it comes to internal software support for the PS4 and hopefully we will see terrific games at the show which begins from August 21st and lasts till August 25th.

Jim Ryan also revealed in another interview that PS4 software bundles for Europe may be a possibility.

12. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Halo kwam snel in mijn gedachte, maar zo heb ik van de week ook nog een Command & Conquer: Tiberium Wars online gespeeld :p
    Dat over de dedicated servers is bevestigd dat het op alle multiplayer games gaat werken, als je een bron wilt kan ik die wel zoeken, maar heb heb hem nu niet bij de hand :9

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    EA heeft er een handje van om de servers ste sluiten maar verder kun je volgens mij ook nog gewoon alle games online op de PS3 spelen. CoD4 is bijvoorbeeld geen probleem

En je argument van de bug in BO2 slaat natuurlijk nergens op:p

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Eerlijk gezegd merk ik geen verschil tussen Xbox Live en PSN. Ik speel al op Xbox Live sinds 2004, en het is echt niet zo dat dit een vlekkeloze service is. Als de PS3 last van lag heeft, dan is het vaak op de 360 niet beter. Sommige spellen hebben gewoon een slechte netcode en dan maakt het niet uit op welke console je speelt.

15. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Dit dus, ik vind de menu's alleen maar onduidelijker worden en ronduit rommelig ogen. Daarnaast mag je als gold member toch eigenlijk wel verwachten dat je een reclamevrij dashboard krijgt.

16. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    voordeel van acceptgiro.

Als ik me ps4 binnen heb en het valt me tegen(wat me best sterk lijkt, But you never know) stuur ik em gewoon terug en bestel ik gelijk een xbox one.

17. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    De matches zijn P2P, de matchmaking niet. Dit is dan ook wat vaak offline wordt gegooid bij PSN. Ook als de game van Sony komt. Kortom, je kunt geen games meer vinden.

Ik kan op mijn 360 nog steeds een baggerslecht spel dat nog maar een paar man speelt, online spelen. Dat kan ik van sommige succesvollere titels op de Playstation niet zeggen.

Kortom, er is niks mis met PSN. Het gaat hier puur om het licentiemodel. Het verantwoordelijk maken van de uitgevers voor de online service zorgt er misschien voor dat PSN gratis is, het haalt wel de garantie weg dat de service de lucht in kan blijven.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Alleen ongeopend mag je hem toch binnen 30 dagen retourneren?

19. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    14 of 7(verschillend) dagen bedenktijd krijg je bij elke product(staat in de wet)

20. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Maar als je hem netjes open maakt en voor 3 dagen speelt en bijv tegenvalt na die 3 dagen en netjes weer inpakt kun je hem toch weer gewoon retourneren door een afspraak temaken?

Deel Deze Pagina