De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    De meeste schade aan Li-ion krijg je geloof ik als je de batterij teveel leeg laat lopen en ergens rond 40% is het meest ideale bij het uitschakelen/opbergen.

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik dacht juist leeg moet laten lopen

3. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat is om te calibreren, maar ik had toen iets gelezen dat ze langer meegaan als je ze op tijd en bij bepaald % weer oplaadt.

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    nee geheel leeg is niet goed.

@lethal: ja maar op het begin, zowat geheel leeg laten lopen schijnt dan goed te zijn voor de batterij :)

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Volgens mij maakt dat tegenwoordig echt niks meer uit. Je batterij wordt hoe dan ook toch wel lam. Ik had destijds een extra batt gekocht voor mn s3, vond het wel chill om te reizen, wetende dat je gewoon ipv 100 eig 200% power hebt. :+

6. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    zo :) telefoon dus in de koelkast stoppen 8)

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dus nu is het me duidelijk waarom ze bijvoorbeeld een iPhone nooit met een 100% volle batterij leveren. Dacht dat ze te lam waren om dat ding helemaal vol te laden, maar het ligt dus aan iets anders. :+

8. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dus toch! En niet geheel opladen en ontladen.

9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Bij mijn Ace liet ik het gewoon net zo lang doorgaan tot er stond 'batterij leeg, stop aan de lader' of zoiets dergelijks. Toch heb ik ook regelmatig gewoon dat genegeerd, maar dat ga ik nu niet meer doen. Ik ga het goed in de gaten houden. Wel een gedoe om elke keer rekening ermee te houden dat ie niet volledig gaat opladen. Denk dat je na een tijdje dat wel vergeet....ach en dan betekent het na een jaar of twee een nieuwe batterij. Dat is echt niet erg.

Laatst bewerkt: 26 jun 2013
  10. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ja en had jij niet toevallig problemen met je batterij? :p

Ik laat 'm zelf ook weleens helemaal leeglopen hoor, want soms kan het niet anders en uitzetten is ook overdreven. :+

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
  12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Moet je eens kijken wat er in de guide op je oppo staat over de battery :+

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Volledig opladen kan gewoon, staat alleen bij tijdens gebruik. Dus als je de hele tijd je tel gebruikt tijdens het opladen. Wat ik amper doe aangezien dat snachts vaak is.

Sent from my X909 using Tapatalk 4 Beta

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb hem, de S4. Wat zijn belangrijke dingen om als eerste te doen? Ik heb de nieuwste firmware al binnen, maar moet ik ook iets aan de settings veranderen voor langere batterijduur of kan ik het 't beste op default laten?

15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ehm... tja, er zijn zoveel instellingen dat je die eerst moet zijn zoeken denk ik. Maar begin bij het scherm met lagere helderheid of automatisch. Verder heb je nog een spaarstand die ook handig is. :)

En ik weet het niet zeker, maar standaard staat de besturing via ogen en handen volgens mij uit. Die verbruiken ook extra. Bij mij staat het meestal zo:

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Brightness staat op automatisch en het is goed genoeg zo, dus dit gaan we eerst maar eens proberen. Die besturing via handen was toch zonder dat je scherm aanraakte? Dat werkt hier niet, dus ik denk dat dat uitstaat.Ik ga wel een beetje rondkijken. ;)

Hoe kan ik trouwens dat schermpje naar voren halen van jouw plaatje? Handig om alles te zien daar en uit/aan te kunnen vinken.

17. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt, als je trouwens met 2 vingers tegelijk de statusbar naar beneden trekt krijg je direct al die instellingen te zien. :)

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nice nice. Gelijk al die meuk maar uitgezet. Ik ga straks wel eens rustig bekijken wat alles allemaal precies inhoudt. Chrome is zeker de beste browser voor de S4 he?

Ik probeer nu een video van de laptop naar de foon te zetten en dan vraagt ie of ik eerst wil converteren en het is aanbevolen, is dit omdat de S4 anders AVI niet aankan?

Tot nu toe zijn die dingen als Air Gestures en Smart Scrolling echt bullshit. Je moet naar beneden en omhoog kijken om te scrollen...nou ik heb het in de standaard browser en in Chrome geprobeerd, werkt niet. Tot nu toe werken die features aardig gebrekkig.

19. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Chrome of gewoon de standaard stock browser. Die werkt ook prima. Avi pakt die ook gewoon hoor, alleen soms werkt het niet vanwege de codecs. Vandaar.

Ja, die features zijn leuk bedacht. Maar ik gebruik ze ook niet. Ze werken echter wel hoor. Waarschijnlijk doe je iets verkeerd.

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    De features werken inderdaad wel, bleek dat echt alles moest aanstaan anders werkte het niet. Maar ik blijf erbij dat het zeer onnodige features zijn. Hop...allemaal uit. :)

Wel een vraagje over de accuduur, want tot nu toe vind ik die niet extreem geweldig. Hij is gewoon slechter dan mijn Ace. Daar ging pas een streepje van het accu icoontje af na uren, bij de S4 gisteren al vrij snel en dit ging de hele avond zo door. Nou zijn de specs natuurlijk veel hoger van de S4 en dat slurpt ook...maar toch. Het enige wat ik heb gedaan is een beetje browsen via internet en ik merkte gewoon hoe er constant een procent afging van die accu. Niet eens persé browsen, ook gewoon door de foon navigeren en dingen doen.

Toen ik ging slapen stond hij op 60% en toen ik wakker werd was het tegen de 52 en na een Whatsapp berichtje te checken was het 50%. Tot nu toe 14 uur en 49 minuten en hij staat dus op 50%. WIFI staat aan, sound, schermrotatie en powersaving. Brightness op auto....begrijp het niet. Ik sta echt te kijken van die 21 uur die jij gehaald hebt ermee en dan ook nog op 50%. Het is een nieuwe foon, dus dan ben je in het begin flink aan het experimenteren ermee...maar ben benieuwd hoe lang hij het haalt bij normaal gebruik. Dus gewoon wat op whatsapp zitten en berichten versturen en een telefoontje plegen bijv. Ongetwijfeld is Youtube een accuslurper.

Laatst bewerkt: 27 jun 2013

Deel Deze Pagina