[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik stap vooral over omdat ik bang ben dat de FM4 online activiteiten leeg lopen en ik juist het online-gedeelte (dus zonder AI) zo leuk vindt!
    Ik hoop het! ;) Als ik het allemaal goed begrijp betekent dat dat je met wat geluk letterlijk slapend rijk wordt. :p
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ze hebben een berg aan parameters. Simpel gezegd hoe agressief, hoeveel risico, hoe goed in inhalen, maar het gaat natuurlijk veel dieper dan dat. Er worden op die manier coureurs gecreëerd. Als 1 van je vrienden constant bij elke bocht naar zijn 1 gaat en crashed, zal zijn drivatar dat ook doen.

    Elke keer als je FM5 opstart terwijl je online bent worden de drivatars gesynced.

    Upgrades weet ik niet, maar ze gebruiken wel liveries van je vrienden.

    Yep. Ze hebben ook veel meer niveaus toegevoegd. Dus niet de 5 van nu, maar veel meer. Je kan volgens Dan met een slider een en weer gaan om de skills van je tegenstanders te kiezen.



    Yeah FM5 competitie's here we come! :+ Maar dat is ook vooral mijn rede inderdaad.
     
  3. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Rip Allan Simonsen.... btje of topic. Maar toch heftig.

    S3 TapaTalk
     
  4. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Je trollt toch?
     
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben een Interview van Dan Greenawalt met iemand van IFCA tegen gekomen, wat een online race community is (blijkbaar ooit begonnen met Forza 1). Ik vind dat de interviewer goede vragen stelt, ben wat minder gecharmeerd van de antwoorden.


    Het is een aardige lap tekst. Forza lijkt mij wat teveel gefocust op randzaken, prima het is zijn game. Niet meer de mijne, vrees ik
    (het antwoord wat mij het meest stoort heb ik even gemakeerd, zoals jullie vast gezien hebben..)
    EDIT: Wat die interviewer erna zegt, is ook iets wat ik atm heb met forza.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2013
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  7. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben nog steeds wat geirriteerd van het interview wat ik reeds linkte, maar mooie autos maakt dat altijd beetje goed.



    Is door AI gereden, erg voorzichtige AI terwijl de andere autos ietwat meer proberen in te halen. Eerlijk gezegd vind ik al dat gelul over drivatar totaal niet boeiend, maar goed. Het is paar min aan direct feed gameplay, nog niet veel gezien.
     
  8. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Tsja die Dan is altijd al een lamlul eerstenklas geweest. Met Forza 4 irriteerde ik mij ook mateloos aan hem toen hij verkondigde dat Forza4 de eerste racegame was met rewind functie terwijl GRID dat al een jaar daarvoor had laten zien.
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Er zit nog een placeholder physics engine in, dus voordat mensen het vragen, dat is de reden dat het zo zweverig is nog. :)
     
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Dan geeft altijd heel ontwijkende antwoorden. Zo stelt iemand een vraag en wanneer hij antwoord geeft begint hij een heel sneaky verhaal wat niet eens over de vraag ging.


    Het geluid is trouwens wel stukken beter dan FM4 he?? Vooral de overschakelen in zo'n exotische auto.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2013
  11. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    Is er al bekend of de Fanatec CSR te gebruiken is op de X1 (en dus Forza 5)?
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ze zijn bij Fanatec bezig met een adapter om hem werkend te krijgen. Dus nog even afwachten. We zitten hier met veel Fanatec gebruikers dus hopelijk werkt de adapter!
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik stopte gisteren PG3 in m,n xbox (dat was ongeveer de eerste racer op de 360) Maar ik schrok gewoon van de Graphics.. of nou ja schrikken.. dat (we ) dat toen mooi vonden! Als je dat dan vergelijkt met dit materiaal!

    Edit:
    Nu mijn vraag. komt er ook weer een paint mode in FM5? Misschien wel via xbox glass.. ik lees en hoor daar weinig over
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2013
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Paint mode komt sowieso terug...
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Sterker nog, je kan nu meerdere materialen gebruiken. Dus mat en chrome etc. :)

    goede impressies:

    [yt]4S8AyrsHwBI[/yt]
     
  16. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja maar PGR3 was wel a hell of a racegame, nu heb ikzelf geen 360 meer, maar als ik weer zou gaan voor deze console dan word dit wederom de eerste keus, de Nordschleife blijft mooi en leuk om vrolijk van te worden in sferen waar zelfs PGR4 niet overheen kwam qua design. PGR4 had weerseffecten en al, maar vond ik juist dat de gameplay achteruit gegaan was, de wagens hadden opeens een dweilerige NFS rijstijl, dat was gewoon zonde. Anyway, als de dynamiek in deze Forza beter gaat zijn dan hoeven voor mij de weerseffecten niet, als de game maar goed speelt!!:)
     
  17. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3


    Hij heeft wel veel over simulation... Misschien dat bandenslijtage en brandstofverbuik dit keer beter is, al noemde hij dat in een interview van eergister maar een minor detail dat niet heel boeiend is.

    Als ik het goed hoorde zijn er 140 autos in autovista en doen de andere top gear presentatoren ook iets in deze game. (topgear zondag btw)
     
  18. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ahh yesss!!! 140 auto's in Autovista! Wat willen we nou nog meer?



    |:-
     
  19. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dat Autovista toch echt jammerlijk gefaald. Je kon net even wat meer zien dat tijdens de race maar ik het moet echt iets zijn wat je leuk vind als bijv. de mogelijkheid om te kunnen revven of de radio aanzetten, lichten of zelfs de ruitenwissers.
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar nu is er geen verschil tussen autovista en ingame. Dus alle auto's zijn ingame net zo gedataileerd als in autovista. Ze hebben dus niet voor elke auto een autovista versie gemaakt, ze hebben elke auto gewoon mooi gemaakt en elke auto ziet er dus overal in de game net zo mooi uit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina