De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Als je anderhalve dag kunt doen voordat je hem hoeft op te laden heb je denk ik weinig te klagen. Telefoons tegenwoordig zijn gewoon binnen maximaal 1,5/2 dagen leeg als je er rustig aan mee doet en als je er een beetje wild mee doet ook wel binnen 1 dag. Beter scherm, betere processor enzovoorts, dat slurpt nu eenmaal aardig wat.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Oh absoluut, maar ik dacht echt dat te kunnen halen wat je kon zien op Lethal's pic. Maar natuurlijk....na het opladen heb ik natuurlijk nog wel wat op de browser gezeten en wat andere dingen gedaan. Had ik die dingen niet gedaan had ik die 21 uur op 50 % misschien ook wel gehaald. Een ding is zeker, ik laat de settings lekker zo staan. Een scherm met volledige briightness is no doubt erg mooi, maar dan gaat hij alleen maar sneller leeg. Ik laat de boel zo lekker staan. Waar ik wel van baal is hoe zoveel van die apps blijven draaien terwijl ik ze allang heb afgesloten. Maar dat is een Android kwestie.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dice player pakt alles. Plus Chrome of Dolphin browser. Stock browser is crap man.

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Heb je geen "close all apps" op de S4? Ik druk 1 sec homebutton in en alles kan ik dan afsluiten. \o/

Anyway dat de batterij snel leeggaat heb ik ook last van :+ Zit nu te kijken naar rooten van mijn telefoon (oh boy waar wil ik aan beginnen 8) snap er echt de ballen niet van maargoed) want met fauxkernel schijnt je batterijduur vele malen langer te zijn. Heb berichten gezien van mensen die op 39% zitten na 2 dagen en een paar uur :eek:! I want that...

Maar ehm, je moet nog wel een paar cyclussen met je telefoon doen he? Onder de 10& laten komen en dan volledig opladen ;) Dat helpt ook voor je batterij.
    En download iets als BatteryBot. Daarbij kan je zien wat het meeste verbruikt :)

Edit: als iemand wat weet over rooten/flashen, alle hulp is welkom :)

Laatst bewerkt: 27 jun 2013
  5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik weet echt 0,0 van rooten/flashen, maar zou je dat wel doen? Gaat je garantie dan niet naar de haaien? Hoe dan ook, ik ga vandaag de foon tot 10 laten gaan en laad hem dan op. Batterybot zal ik eens naar gaan kijken. Ook al die apps die gewoon blijven draaien, dat helpt natuurlijk ook niet echt. Maarja, ik heb wel wat slechte dingen gelezen over app killers, dus laat dat maar zitten. Ik laat ze dan wel draaien.

Als ik de home knop lang ingedruk houdt kan ik al die windows verwijderen, maar zijn dat alle apps? Want als ik naar settings> more> application manager ga en dan 'running' kies, zie ik nog veel apps die aan staan. Kan ik trouwens de apps die bij 'downloaded' staan verwijderen? Ik bedoel...zijn dat de install files zoals je in Windows zou krijgen of werkt het niet zo?

6. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee dat zijn gewoon je gedownloade apps ;) als je die verwijderd, verwijder je de app. Wat heb je gelezen over app killers dan? Die windows zijn de apps die aan het draaien zijn ja (tenminste bij mij wel :))

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Het is gewoon vooral het scherm wat enorm veel energie gebruikt. Mijn Lumia 920 gaat standby makkelijk 2 dagen mee, maar als ik me een treinreis amsterdam - rotterdam verveel en ik gebruik hem de hele tijd is ie na 2 uur leeg. De S4 zal ongeveer hetzelfde hebben (redelijk vergelijkbaar scherm volgens mij)

8. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet iets. Zodra het scherm uitgaat, gaat je telefoon in 'deepsleep', waardoor de processor minder aangestuurd wordt en minder batterij gebruikt wordt. Je beredenering dat het scherm de slurper is, is dus niet helemaal juist.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    http://www.howtogeek.com/127388/htg-explains-why-you-shouldnt-use-a-task-killer-on-android/

Dus tja...ik twijfel nu behoorlijk of ik het wel ga installen.

Hoe dan ook, ik nog nog niet eens op een dag met de accu en ik heb zelfs power saving aan, dus kan je nagaan. Het is mogelijk dat er iets mis is met de batterij, want gisteren in de winkel ging hij niet aan en toen ie aan stroom gehangen werd ineens wel. Echter was de telefoon nog wel halfvol. Maar misschien zegt dat niets. Toch als er iets mis mee is, dan moet ik zo snel mogelijk ermee terug, kan binnen een week dacht ik. Ik ga het even rustig bekijken.

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22

Ik bedoelde meer dat je hem gelijk mag gebruiken! (of staat dat er tegen woordig niet meer!

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ja natuurlijk, maar vergeleken met minder grote modellen en geen HD schermen, met vergelijkbare batterij is het extra verbruik toch het scherm (verschil waarop tussen de Lumia 820 en 920 veel gewezen wordt). Waarschijnlijk staat bij zijn S4 ook bovenaan in het lijstje van gebruik 'Scherm, 80%' :+

12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Hallo HTC one gebruikers

Werkt het om een xbox controller via micro usb converter aan te sluiten op je toestel? dus dat je de xbox controller kunt gebruiken

Het gaat om een ongeroot toestel

13. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Ah zo, ja dan zou het kunnen kloppen. :+

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nee dat absoluut niet. Het scherm staat op automatic, screen is 61%. 20 uur en 17 minuten op 35% nu. Had helaas echt wel meer verwacht met de settings die ik gebruikt het. Ik bedoel...power save, scherm op automatic en dat is dus ongeveer in het midden van de balk etc.

15. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Voor de zoveelste keer: Je batterij is nieuw en gaat pas na een tijdje beter werken! ;)

Dit is wat ik laatst kon halen:

Trouwens, vandaag eindelijk de gratis 64GB geheugenkaart gekregen van Samsung! :)

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is waar, my bad. Ik had even moeten teruglezen. Straks wanneer hij op 10 % zit dan ga ik hem volledig opladen weer. En zo ga ik het de komende tijd gewoon doen.

17. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Serieus: Niet aan de appkillers. Appkillers verkloten je batterijduur alleen maar verder. Android is dusdanig ingesteld dat hij apps vanzelf killed als dat nodig is. Kill je zelf een app terwijl dat volgens android niet nodig is, merkt hij later dat die app niet draait terwijl die volgens het systeem wél had moeten draaien. Android zal daarom die app (of de services hiervan) opnieuw starten, hetgeen batterij vréét.
    Grootste batterijvreter is gewoon 3g, en dan voornamelijk op plekken waar de ontvangst niet goed is. Je foon is dan continue aan het zoeken naar betere ontvangst.. Mijn Desire Z kon makkelijk een dag mee, behalve op mijn toenmalige werk. Kut-ontvangst, zorgde er regelmatig voor dat ik de foon 's ochtends van de lader haalde, de foon nauwelijks gebruikte en deze om 14:00 alweer aan de lader kon leggen omdat de batterij echt schoon leeg was. Bizar.

Wat accu betreft wel erg blij met de iPhone 5.. Met het grootste gemak 2 dagen (bij normaal, redelijk intensief gebruik), 3 dagen bij licht gebruik.

18. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Heb ze echt allemaal geprobeerd en Dolphin is by far de beste voor mij.
    Heeft net een complete UI overhaul gehad en ziet er prachtig uit, zijn handige extensies voor, veel handige functies en bovenal rete-snel.
    Je kunt zelfs nog Dolphin Jetpack downloaden, is ie nog sneller, en Dolphin Beta, is ie nog sneller \o/ (wat een raar woord, nog :+).

Stuur maar een PM als je hulp nodig hebt.
    Heb een tijdje terug een root guide geschreven, maak binnenkort wel even een nieuw topic aan (deze zit ook al over de 1000 posts), zal de TS ook eens een opkikker geven.

Als je telefoon stuk is en je stuurt m op terwijl ie geroot is willen ze nog wel eens moeilijk gaan doen, maar dat word in de toekomst waarschijnlijk anders want ze zijn hard bezig met het pushen van wetten waardoor je garantie niet weg gaat door rooten/jailbreaken.
    Mocht je toestel toch gerepareerd worden kun je m terug zetten naar de standaard software zonder dat ze er achter kunnen komen dat je toestel geroot is.

Ja, word ondersteund sinds Android 4.0

Nice :).
    Ik heb zelf een van 32GB maar ik kom nog steeds ruimte te kort, vooral omdat er erg veel series en muziek op staat, dus 64GB moet wel erg lekker zijn :9.

Appkillers zijn inderdaad echt de grootste BS.
    Android regelt het vanaf 2.3 zelf prima.
    De boel word alleen maar trager als je Appkillers gaat gebruiken omdat alles wat je hebt gekilled weer opnieuw moet opstarten als je het opent, wat dus ten koste gaat van de snelheid van je toestel en de batterij.

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Niks aan toe te voegen behalve dat Dolphin Browser da shit is!

Heb alle andere browsers eraf gegooid ;-)

20. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dolphin maar ff proberen dan :) ik zal je morgen ff pm sturen Remco :D. Bedankt alvast. Oppo schijnt trouwens wel gemakkelijk te zijn over Rooten. Dus daar stress ik niet over.

Maar telt de apps telkens afsluiten met je telefoon zelf ook als app killer? Ik sluit eigen lijk telkens apps af door op ho me button te klikken en dan close all te doen.

Sent from my X909 using Tapatalk 4 Beta

Deel Deze Pagina