Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Een onafhankelijk onderzoek is ook gewoon puur een mening he, het kan wel zo zijn dat het overgrote deel de Xbox controller verkiest boven een PS controller.

Maar het kan nooit een feit zijn dat de een beter is dan de ander, zelf gaat mijn voorkeur uit naar de DS3, ik game al heel lang met een DS en er is voor mij geen betere.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb zo'n madcatz pro 360 controller waarbij de sticks aangepast kunnen worden en bij die heb ik als rechter/view stick juist weer de bolle vorm van de PS3. Een combinatie van beide vormen dus en dat vind ik zelf erg lekker spelen. Dat zou eigenlijk nog het mooiste zijn, dat je beide de mogelijkheid bieden om de vorm van de stick aan te passen.

3. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Met de ps4 controller lijkt Sony praktisch alles wat mis was met de ds3 controller verbeterd. Ik kan niet wachten om beide controllers in mijn handen te hebben. De controller is groter, de triggers zijn verbeterd de stickjes staan wat verder uit elkaar en zijn niet meer rond, etc. Ik hoop dat ik de controller nu wel verdraag.

4. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Matter of preference. Er is veel verbetert aan de DS4 zover ik kan beoordelen op afbeeldingen alleen. Echter, vind ik persoonlijk de stick posities op de Xbox controller nog steeds beter.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    naja , dan verschillen we in mening over wat onafhankelijk in dit geval betekend :+

ik vind mezelf wel een onafhankelijke partij, ik heb verder geen verplichtingen jegens MS of Sony en heb altijd beide gekocht en uitgeprobeerd en op basis daarvan een (volgens mij redelijk onderbouwde) mening gevormd.

Daarnaast in de afgelopen 30 jaar nog talloze controllers van andere partijen in mijn handen gehad.

Mijn bias is in dit geval mijn voorkeur en uiteraard is die persoonlijk.

Maar de persoonlijke meningen is juist waar het om draait.

Die trigger opzet stukjes heb ik ook, die helpen wel wat inderdaad

de triggers blijven 'sponzig' aanvoelen maar ze lopen in ieder geval niet meer af , dat was imho het grootste minpunt

Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  6. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Zo voel ik mij altijd als ik een PS3 controller vast heb :emo: dat ding verdwijnt bijna in m'n handen en is duidelijk gemaakt voor kleine aziaatjes.

Toch vind ik wel een hoop voordelen aan de PS controller zitten, het schieten met RB werkt opzich beter omdat het veel directer is en je niet eerst een deadzone in moet drukken voordat hij registreert, de pookjes voelen wat cheapy aan maar vind ze net ze goed spelen en je kunt makkelijker/sneller bij de X en Vierkantje knoppen. En de D-pad is sowieso 10x beter dan de xbox dpad, dat ding is echt om te huilen zo slecht.
    Maak me dus niet echt zorgen om de overstap naar PS4 maar het word wel ff wennen... zeker voor mijn vrienden die sinds de PS1 niet eens meer een Playstation hebben gezien 8)

7. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    jezus wat overdreven.

8. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0

9. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Het ligt eraan wat voor spellen je speelt. Vroeger speelde ik pes met de dpad en dan prefereerde ik de ds3 controller. Maar tegenwoordig gebruik je de dpad nauwelijks nog intensief.
    En ook al is het geen feit. Ik denk dat het overgrote deel van de mensen het design van de xbox controller prefereert. Ook al is het een mening, toch kan één design beter zijn dan het ander.
    Als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen tussen een auto met een vierkant stuur of rond stuur is de keuze snel gemaakt. Ook al zullen er mensen zijn die vierkant prefereren kan je stellen dat een rond stuur beter is.
    Ik denk dat sony puur en alleen de stick niet omhoog verhuist omdat ze niet willen dat ze als copy cats gezien worden. En het huidige controller design blijft ook wel een icoon voor de playstation.

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Je vergelijking is een beetje krom mbt een stuur, want niemand wilt een vierkante stuur ;-) maar ik begrijp wat je bedoelt.

Echter kan je het altijd van 2 kanten bekijken... Als Sony echt een marketing-genie in dienst hadden... (Hello, Sony? You have my telephone number dont ya?) dan hadden ze op de E3 het volgende gedaan....

We accept used games, we will not enforce drm, we know you love your games and we love you ;-)

Bla Bla Bla, en als afsluiter.... oh, one more thing (slecht bedacht, maar beter goed gejat toch?)

All you Xbox fans, don't worry we got just the thing for you ;-)

- presentatie van de DS4, VERSIE 2 met de analog sticks zo gepositioneerd als de Xbox controller.

We are looking forward to welcoming you to our platform ;-)

Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    en bam, lawsuit :+

12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Waarom?:confused:

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Iedere controller moeten ze zoals die Madcatz maken die Peter bedoelt. Gewoon lekker je eigen indeling maken.

14. JJNL77

JJNL77 Let's have fun

Leuk Bevonden:
    12
    Maar welke console gaan jullie kopen?

15. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    PS4. Day one

16. JJNL77

JJNL77 Let's have fun

Leuk Bevonden:
    12
    Ik geen bij release

17. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Heb ze beide gepreordered bij Wehkamp zodat ik er redelijk vroeg bij ben, betalen met acceptgiro dus beslis tegen die tijd nog wel welke ik annuleer (waarschijnlijk PS4).

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    PS4 bij release (pre-order).
    De One na het wegvallen van de DRM komt daar misschien enige/korte tijd later naast te staan.

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Xbox One op de release (incl. sowieso Forza Motorsport 5). PS4 komt na een jaar of zo wel.

20. JJNL77

JJNL77 Let's have fun

Leuk Bevonden:
    12
    Ben benieuwd waar de race games beter op draaien :)
    En shooters rpg's stealth games :p

Deel Deze Pagina