Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    11-X, WEP, Midway, CyberPlayGround, FACE – the rejected names for Microsoft’s first console

http://www.edge-online.com/features...-rejected-names-for-microsofts-first-console/
    Sommige... 8).

Laatst bewerkt: 7 jul 2013
  2. mohpa6

mohpa6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    zo slecht klinkt de xbox one dan nog niet eens

3. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Maximum performance werd op de PS3 bijna nooit gehaald. Het probleem was dat je een game engine niet gaat aanpassen voor een platform.

De PS3 maakte gebruik van de krachtigere Cell processor. Deze CPU heeft 8 cores. 1 core daarvan (de PPE) is de controller voor de andere 7 (de SPE's) en een van die andere 7 wordt gebruikt voor het OS.

De PPE lijkt meer op een conventionele processor, terwijl de SPE's meer lijken op een GPU. Ze zijn beter in het uitvoeren van precisie berekeningen, maar hebben een probleem met berekenen van orde van grootte.

Probleem is dus dat je jouw engine zo moet verdelen dat de juiste core de juiste berekeningen afhandelt. Aangezien een game engine ontwikkelt wordt voor een conventionele processor, moet de hele engine worden aangepast. Meeste ontwikkelaars gaan hier hun tijd/geld niet instoppen en porten het gewoon. Gevolg is dat de Cell processor dus niet efficiënt gebruikt worden. Performance is daardoor gelijk of zelfs minder als bij de Xbox 360.

Deze generatie is dat echter anders. Beide consoles maken gebruik van een x86-64 architectuur. Jouw engine draait dus prima op beide consoles zonder aanpassingen.

De PS4 is dus krachtiger, en er is geen rare architectuur die ontwikkelaars ervan weerhouden om volledig gebruik hiervan te maken. Ontwikkelaars zullen eerder een probleem hebben met de Xbox One ESRAM oplossing.

De vraag is niet of dat de PS4 krachtiger is, maar of ontwikkelaars hun game voorzien van betere graphics op de PS4. Of passen ze de game gewoon niet aan en maken ze gewoon een versie die prima draait op beide consoles, ook al maakt die versie dus niet volledig gebruik van de kracht van de PS4.

Uiteindelijk maakt het allemaal toch geen zak uit. Nog nooit is de krachtigste console het populairst geweest.

Of ik de One ga kopen? Geen idee. Ik ga helemaal niks kopen tot in ieder geval volgend jaar juni. Mijn backlog is groot genoeg dat ik nog wel een jaar of meer plezier zal hebben aan mijn 360. ;)

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    So the original rumor from B3D was this:

The author's own source now says the following:

http://www.examiner.com/article/xbo...gher-clock-speed-but-doubtful-on-increase-ram

Korreltje zout natuurlijk. :)

Laatst bewerkt: 10 jul 2013
  5. Seh

Seh Guest

Klinkt mooi, maar eerst zien dan geloven en zulks.

6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ben benieuwd.

Seh, je sig mist een [

7. Seh

Seh Guest

Nu niet meer.

8. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Even een vraag tussendoor: neem je je overgebleven maanden XBL live gewoon mee naar de ONE?

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou het heel raar vinden als de hardware nog zou kunnen veranderen als de datum en prijs al bekend zijn

Ik zeg niet dat MS dat niet zou kunnen doen, want als ze perse willen kunnen ze altijd een verliesje slikken op hardware..

maar qua development en logistiek zou het volgens mij redelijk bijzonder zijn als er nu nog echte hardware veranderingen zouden plaatsvinden

12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hardware veranderen lijkt me super sterk. Als ze niet eens de software van de box kunnen veranderen met die DRM dingen zonder een patch

13. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me ook sterk inderdaad, het enige wat zou kunnen is dat iedereen het fout heeft qua wat er nou precies in de Xbone zit en dat het toch een paar Mhz sneller is dan tot nu toe gelekt. Alle cijfertjes die nu rondzwerven zijn afleidingen van gelekte info van developers.

Het kan zelfs zo zijn dat ze verschillende versies hebben gemaakt en nu de sterkste versie gaan produceren, maar goed dat valt meer in categorie wishful thinking.

14. JJNL77

JJNL77 Let's have fun

Leuk Bevonden:
    12
    Iniedergeval de Xbox one ziet er nu een stuk beter uit na de uitval van DRM dan toen die net werd aangekondigd.

En ik ga in 2014 vakantiewerk doen en hem dan na een vakantie lang werken kopen,
    EN ik ga me er dan zo veel mee vermaken.
    Want iedereen die ik ken op X360 kooopt XOne :p

15. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Logisch

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Rest van het interview hier. Ga niet alles quoten. :)

17. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ze kunnen beter wel 12GB in de console gooien, want het blijkt dat de AAAgames niet snap-baar zijn, ( de mogelijkheid om te switchen naar apps & tv )..

Bron: Xbox One dev: Didn’t know console name, DRM reversal, bundled headset and more

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Haha, dat zou wel dikke faal zijn zeg.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom zou dat alleen op AAA titel betrekking hebben dan? Makes no sense.

20. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Waarom zou je een game willen spelen in smallerview? Of betekend het dat ik niet kan skypen en gamen tegelijk bij sommige games?

Deel Deze Pagina