Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

1. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  2. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Als dat over mijn vraag ging: thanks, alleen ik hoef niet per se een touch screen en als ik een goedkopere kan vinden zonder touch screen dan heb ik dat liever :)

3. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee was voor mezelf ;)

4. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ah, excuses :)

5. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een oplossing voor dit:
    http://support.microsoft.com/kb/2004242

Die Microsoft geeft is gewoon kut, ik wil niet telkens die instelling aanpassen als ik mijn laptop een keer sluit en weer open.

6. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ga met je pijltje naar rechts onder, zodat die balk tevoorschijn komt. Kies devices, dan project. En vanaf daar kan je kiezen, hiermee hoef je niet je klep iedere keer dicht te doen (als het goed is).

7. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat als ik game dat ik mijn Xbox-controller aansluit, dan zet ik hem op Second screen only en klap ik mijn laptop dicht. Als ik dan even iets moet typen op de laptop dan open ik hem en dan schakelt hij meteen terug naar de second screen optie extend. Dat wil ik niet, ik wil dat hij pas terug gaat als ik dat zelf instel.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Denk toch echt dat dat het verschil maakt. De duurdere variant heeft overigens ook ondersteuning voor Wireless Display, een techniek van Intel om draadloos verbinding te maken met beeldschermen. Maar kan goed zijn dat die goedkopere variant het ook heeft en dat de specs op tweakers gewoon niet correct zijn/ontbreken. :)

Prima. Jammer dat er geen SSD of cache schijf in zit, want in principe zal ie nooit snel zijn door de relatief langzame harde schijf.

Je geeft aan dat je prijs belangrijk vindt, maar geeft vervolgens niet aan wat je budget is, handig :+ Beetje lastig zoeken zo.
    Kijk hier eens:
    http://tweakers.net/categorie/496/l...KlayqlYxNLUFULkhWydBAz1BJRyk3sQLEMdEzUaqtrQUA

9. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Nahja, dat ga ik toch nooit gebruiken dus dat maakt me vrij weinig uit,
    Heb hem al besteld en was uiteindelijk voor deze specs ongeveer 970 euro kwijt:

15,6"
    Intel Core i7 3630QM 2,4 GHZ - 3.4 GHZ (Turbo)
    1920x1080
    GeForce GT740M
    8GB RAM (Eerst zat er 6 (1x 4 + 1x 2) in, maar die 2 vervangen met 4.
    500GB HDD
    120 GB SSD (Zelf erbij gekocht)
    HDD Caddy (Om optische schijf te vervangen met harde schijf)

Lijkt mij een prima bedrag! (Kon niks beter vinden in die prijsklasse iig :+)
    Laptop heeft ook heerlijk geluid en echt een prima scherm.

Je merkt trouwens dat als je eenmaal een SSD hebt gehad, het zonder echt zo traag is. :9

Laatst bewerkt: 22 jul 2013
  10. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Muah ik heb zelf ook een laptop met een i3 processor (2310) en hier zit een 7200RPM harde schijf in. Ik heb er een tijdje een SSD in gehad, maar de verschillen waren minimaal. Bottleneck is toch meer de processor.
    Nu is bij die laptop, 5300RPM hdd misschien het verschil wel iets groter, maar ik denk niet dat het al de moeite waard is om er een SSD van 100 euro in te stoppen.

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, ik denk dat ik hem wel ga bestellen dan. Thanks voor jullie antwoorden :)

Trouwens, is die grafische kaart (AMD Radeon HD 7450M 1GB) die erin zit wat? Ik game nooit echt op m'n laptop maar vraag het me af aangezien Steam sales toch wel erg aantrekkelijk zijn.

12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Niet als je recente games wilt spelen, voor oudjes gaat het prima. :)

Bij ht spelen van games en draaien van zware programma's, ja. Wanneer je echter praat over snel opstarten van zowel programma's als het besturingssysteem en overall responsiviteit is een SSD vele malen beter. Ook met een i3 processor maakt een SSD een enorm verschil, jij onderschat de kracht van een i3 processor echt als je denkt dat die een bottleneck oplevert bij alledaags computer gebruik.. i5 en i7 processoren zijn bedoeld voor de power user. Bij gebruik van je laptop voor browsen, films kijken, word documenten typen en andere simpele programma's maakt het opslagmedium een veel groter verschil in gebruiksgemak dan de processor.

Laatst bewerkt: 22 jul 2013
  13. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar, ik heb reeds een laptop gevonden.

Laatst bewerkt: 25 jul 2013
  14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zoek voor mijn vriendin een goede laptop voor school. Over een paar weken begint ze met een nieuwe opleiding en ze heeft hier een laptop voor nodig. Eisen:

Goed voor schoolgebruik (presentaties, word, internet)
    Goede accuduur
    Maximaal 15.6 inch. Kleiner mag graag.

Games gaat ze er niet op spelen, dus daar mag op bespaard worden. SSD heeft ze ook niet nodig en er zal ook niet op gephotoshopt worden, of dergelijke zwarte programma's. Hoogstens SPSS.

Voor maximaal €500, wat is een goede laptop met deze eisen?

15. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
  16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal er eens even naar kijken. Meer opties?

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
  18. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
  19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Haha! Ach zal wel meevallen :) Nooit problemen met een oudere Acer gehad. Is vijf jaar oud en werkt nog als een zonnetje :)

Maar goed: ik kom er wel uit verder :)

20. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Zoek ook een nieuwe laptop waar ik eigenlijk Football Manager 14 zo goed mogelijk op kan spelen en dan hoef ik geen super laptop die de nieuwste games aankan op de hoogste resolutie. Wil gewoon FM14 kunnen spelen, gewoon snel en zonder laadtijden. Wat voor laptop raden jullie mij dan aan. Wil eigenlijk maximaal 600 kwijt.

Misschien deze: http://tweakers.net/pricewatch/339491/asus-r704vc-ty048h.html

Deel Deze Pagina