Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ps4 nam ook niet alles op. Dat werd nog als argument gebruikt waarom xbox opnemen beter zou zijn...

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zie het probleem niet echt. Beide gebruiken ook Twitch en Ustream dus als je alles wilt recorden gebruik je dat. Dit is wel ideaal voor als je kleine momenten hebt. Bijvoorbeeld ik schiet in BF4 een jet uit de lucht met een RPG. Dan roep je "Xbox record that" en je hebt het opgeslagen dan heb je ook geen 5 of 7 minuten nodig zoals bij de Xbox en PS4 dan is 10 seconden al genoeg. :)

3. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    Ja precies dat is echt wel chill, idd voor het streamen kun je ook Twitch of Ustream gebruiken :9

4. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ps ook twitch?

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee bedoelde meer beide gebruiken ook streaming partners. :)

6. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.605
    Heeft de ps geen twitch dan?

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee Ustream.

8. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Toch blijf ik denk ik wel bij de Xbox One. Ook al klinkt de PS4 veel aantrekkelijker. Ik wil toch wel die nieuwe Halo spelen en zit al jaren bij de Xbox. Het is iets kleins maar toch ook die controller hangt af van m'n keuze. Die is gewoon echt heerlijk van de Xbox 360.

Zou dan toch even door die 100 euro extra moeten bijten.

9. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.605
    Dat is precies de reden waarom ik ook de One ga kopen. Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Kinect. Ik wil gewoon niet hoeven over te stappen naar PS4 :)

10. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Idd best handig en de X1 heeft een in-game DVR waarmee je hele potjes kunt opnemen en je kunt livestreamen naar twitch wat de PS4 niet heeft, dat is ook een grote reden voor mij op de X1 te halen, zelf als commentator op YT gaat dit veel makkelijker dan altijd je PC/laptop langs je te hebben die met de Elgato altijd aanstaat om het op te nemen.
    Het enige pluspunt wat kinect mij nu biedt is de voice-over mogelijkheid en hopelijk ook nog met twitch dat je een facecam bij kunt zetten :)

Maar zoals je ziet is dit compleet persoonlijk, want niet iedereen heeft dezelfde hobby als mij, alhoewel ik sowieso niet snel naar sony ga, ben al heel lang bij xbox en heb me ermee zat vermaakt :D

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Lees jij überhaupt wel wat andere mensen schrijven?

Staat toch duidelijk dat de X1 maar 5 minuten opneemt (de PS4 15 minuten) en dat de PS4 net zo goed kan streamen maar dan alleen naar ustream ipv twitch

12. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Je wilt niet hoeven over te stappen. Niks moet he ...

13. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.605
    Niks moet idd, maar kheb totaal niks met playstation tot nu toe. Vind het maar een verschrikkelijke controller en lelijke interface, etc. Geef mij maar een boxje :)

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Gewoon idd voor de Xbox gaan, niet meer over de PS4 nadenken, dat is niets voor jou.

15. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.360
    DriveClub wordt wellicht nooit 60fps

DriveClub, de nieuwe PlayStation 4-exclusive racer, die tevens een launchtitel gaat worden haalt wellicht nooit de zestig frames per seconde. Art director van het spel, Alex Perkins van Evolution Studios, zegt dit in het Britse Office Playstation Magazine.

Voor een hogere framerate zal men grafisch detail moeten gaan opofferen, wat meerdere beleidsbepalers niet accepteren. "Een betere grafische weergave kost nu eenmaal framerates, daar is geen twijfel over mogelijk", aldus Perkins. "De Playstation 4 is goed genoeg om zowel grafisch als qua framerates nette prestaties neer te zetten, maar wij zijn gegaan voor een volledig dynamische omgeving waar je op elk moment van de dag, overal ter wereld kunt racen, en waarbij zelfs de luchtdruk wordt berekend of je boven op een berg bent of in een dal. Ondanks al deze variabelen gaan we voor 60fps, maar of dit gaat lukken is de vraag, het is zeker mogelijk dat we het niet gaan redden."

In het verleden heeft Polyphony Digital het ook gedaan met Gran Turismo, door simpelweg in te leveren op grafische pracht, maar hier heeft Evolution Studios dat in het verleden verantwoordelijk was voor de Motorstorm-serie moeite mee. De omgevingspracht lijkt een prioriteit te zijn in DriveClub.

"Als ik mocht kiezen koos ik voor lagere framerates en mooiere graphics", aldus Perkins, "maar", zo zegt hij, "dat is precies waar het meningsverschil begint". Volgens Perkins hebben de programmeurs liever een hogere framerate, zodat er minder zaken geprogrammeerd en geoptimaliseerd hoeven te worden. Uiteindelijk wordt het aan Game Director Col Rogers die beslist welke keuze er gemaakt wordt. Perkins sluit af met "Ik ben blij met 30fps, zolang dit 100% stabiel is. Gezien ik een art director ben, wil ik games er juist zo mooi mogelijk uit laten zien."

DriveClub is samen met onder andere Killzone: ShadowFall, Call Of Duty: Ghosts, Battlefield 4 en Knack een launchtitel van de PlayStation 4.

16. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Of jij bent het vergeten? Tijdens de reveal van de X1(21mei) hebben ze bevestigd dat er een in-game dvr zal zijn waarbij een elgato/hdpvr niet meer nodig zal zijn.
    Wat in het artikel staat over 5min gameplay wordt automatisch opgeslagen etc, bij de ingame dvr moet je eerst naar de app/programma gaan en vanuit daar je recent games gaan zoeken en dan opslaan/editen enz.
    Wat is het verschil? 5min gameplay is easy met een commando, ingame dvr is uitgebreider.

17. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh god nog een analist die gewoon lukraak wat roept.

19. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Laatst bewerkt: 24 jul 2013
  20. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Wat een onzin idd.

Die analisten hebben wel een leuk baantje eigenlijk.....hoeven maar wat te roepen wat zij denken dat er gaat gebeuren, en als ze erlangs zitten; tja, ze zeggen alleen wat zij vermoeden wat er zal gebeuren, ze geven geen feiten....lekker makkelijk!

Laatst bewerkt: 24 jul 2013

Deel Deze Pagina