De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nee maar die kun je ook niet bij een abo nemen, waardoor je in een keer een hoog bedrag moet neerleggen. ;)

EDIT: Ik vind het echt zonde dat Sony de hardware problemen heeft met de Z anders had ik daar zonder twijfel voor gegaan. Nu neig ik nog het meest naar HTC One door goede bouwkwaliteit, aardig design en de mogelijkheid hem te nemen bij een abonnement (t.o.v. bijvoorbeeld een Oppo). Sense ben ik niet echt een fan van maar ik vind het in ieder geval veel beter dan Touchwizz en als de Google Play Edition ook via abonnement verkregen kan worden dan zou het helemaal mooi zijn. Nadeel is wel van de Google Play Edition dat de camera er in kwaliteit flink op achteruit gaat.

Laatst bewerkt: 18 jul 2013
  2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Volgens mij zijn die alleen in de US Play Store te koop zonder abonnement. Die komen hier toch ook helemaal niet uit volgens mij?

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Welke hardware problemen bij de Xperia Z?

Je bedoelt een paar gebarsten achterkanten? Dat valt onder garantie... Welke nog meer? Ik heb nergens last van en heb hem sinds launch (eerste batch)

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
  5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Oh ja dat wist ik dus niet. Ik had wel verwacht dat dit toestel naar Europa zou komen maar dat is dus kennelijk al niet eens het geval. Tsja, maakt het er enigszins makkelijker op in de zin dat ik niet meer tussen twee uitvoeringen van de HTC One hoef te kiezen als daar uiteindelijk mijn keuze op valt.

Wat betreft Xperia Z is het gewoon heel erg jammer. De bouwkwaliteit van mijn Xperia P is prima maar dit soort verhalen over die spontane barsten in het glas is er ongelukkig. Ik heb geen zin om een gok te nemen louter op de goede ervaring die ik verder heb met mijn huidige Sony toestel. Was dit er allemaal niet dan was het een no-brainer geweest voor me. Nu neig ik meer naar alternatieven die me wel die degelijkheid kunnen bieden en bovendien qua software skin niet heel veel (althans niet hinderlijk) onderdoen voor die van Sony, namelijk de HTC One en de Oppo.

6. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Word echt schijt ziek van S4 Internet browser loopt steeds vast of herstart de telefoon.. :mad::banghead: Iemand anders hier ook last van?

7. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Had ik ook, maar geen last meer van. Bij mij was AVG de boosdoener...

8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    maar de oppo ging je toch niet doen :confused:? Of komt het ook in abbo vorm naar NL?

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Oke ik heb er zin aan! Hoe kom je er bij van die google editie! (dat zou echt gaaf zijn)

10. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee dat vroeg ik aan pascal :+

Op Oppo forums zag ik ook al requests voor een Google versie, dus ik dacht "huh hebben ze dat al gerealiseerd dan" :p that's all

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Oppo heb ik nog niet volledig doorgestreept als kandidaat. Het blijft een optie indien hij door de find 7 nog goedkoper wordt of indien Firefly erg goed uitpakt. Of ik ga voor de Find 7 als deze geweldig is, tijdig uitkomt en goed geprijsd is. HTC One is op dit moment de grootste kanshebber. Ik kan als het goed is over drie maanden al een nieuw contract afsluiten maar heb nog tot eind december.

12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Find 7 gaat 99% zeker niet in september komen. Zelfs grote kans dat het niet dit jaar meer uitkomt :)

13. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    De Xiaomi Mi2 is ook een erg mooi toestel, zelfde cpu/gpu als de Oppo Find 5 en de Xperia Z, maar met een 4,3" scherm.
    Je hebt ook de Mi2a (dual-core versie met een 4,5" scherm, wat dunner en lichter) en de Mi2s (Snapdragon 600 cpu, zelfde als ik de Galaxy S4/HTC One).

De Oppo Find 7 komt op z'n vroegst pas in September (samen met waarschijnlijk de Xiaomi Mi3 en de Jiayu S1, vergelijkbare toestellen), maar aangezien deze bedrijven niet de productiecapaciteiten hebben van bijvoorbeeld Samsung zullen ze in de eerste paar maanden waarschijnlijk lastig te krijgen en/of duur zijn omdat er veel meer vraag dan aanbod is.

Laatst bewerkt: 19 jul 2013
  14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik vind die gekleurde achterkantjes echt afschuwelijk. Heeft verder ook niet echt een premium feel. Oppo Find7 is ook meer een long shot, ik ga nergens van uit.

Het is sowieso waarschijnlijk dat ik meteen een nieuw abonnement afsluit wanneer het mogelijk is (tenzij ik zeker weet dat er binnen afzienbare tijd iets uitkomt wat ik liever zou hebben). HTC One is wat dat betreft een mooie optie.

15. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Over 2 weken hoop ik meer van firefly te weten! `ben heel benieuwd! Echt het is en blijft een top toestel. Ik vind het op dit moment echt heel goed, zeker qua prijs / kwaliteit. Als ik dan hoor van een S4 die stottert.. De Oppo is eigenlijk altijd stabiel! (ik draai nu beta) heel soms reageert de camera iets traag,

16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja alleen die wakelocks zijn vaag. Stand-by loopt de batterij namelijk soms procenten per uur terug :confused: niet zo'n probleem als je elke dag op laad, maar toch jammer.

Ik wil alleen wel nog kijken naar andere kernels. De stock versie is best matig en lijkt mij prima om 2 van de 4 cores uit te schakelen.

Verstuurd vanaf Oppo Find 5

17. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Op mijn vorige telefoon (die ik nu heb zijn geen custom kernels voor) liet ik in standby altijd maar 1 core op 400mhz draaien, klinkt heel weinig maar werkte prima.

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Damn, nooit van die oppo find 5 gehoord, maar die ziet er wel heel vet uit zeg! Grote kans dat het dan toch weer een losse telefoon wordt met een simonly erbij. Moet alleen wel 429 euro ergens vandaan sprokkelen ;). En natuurlijk weer jammer dat je aan 32 GB gebonden bent.

19. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zoek voor mijn Samsung galaxy S4 een hoesje, die tegen stoten kan en geheel mijn telefoon beschermt. Iemand suggesties ?^^"

20. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Spigen Neo Hybrid, 'nuff said! :)

Deel Deze Pagina