New World
De grootste criminele syndicaat van Zuid Korea word alsmaar groter en de politie wil er maar al te graag wat aan doen. Als plotseling de hoofd van ''Goldmoon'' overlijdt, begint er intern een titanenstrijd om de felbegeerde plaats.
Echter heeft de politie dit keer een troef in handen, zal het hem lukken om het syndicaat ten onder te brengen of niet? Deze ''gangster'' film is geregisseerd door de schrijver van 'I saw the Devil'' en ''The Unjust'' en word bijgestaan door oa. Min-Sik Choi (hoofdrolspeler van Oldboy)
De film is pakkend vanaf het begin, althans voor mij.... is met een juiste ''pace'' geschoten en je voelt gelijk de opbouw van de regisseur wat naar mijn inziens gewoon perfect aanvoelt. Zoals in veel aziatische films kan het zijn dat je op een bepaald moment het even niet snapt, echter is dit bij deze film totaal niet zo, het voelt zelfs bijna westers aan. Alleen heeft het aziatische toch de hogere hand, gelukkig maar. En dat zie je vooral richting de apotheose waar de wereldberoemde ''gang-naar-lift-scene-met-hamer'' van Oldboy bijna kinderspel lijkt.
Ik heb werkelijk genoten van deze film en heb opnieuw een koreaans parel kunnen toevoegen aan mijn collectie.
8/10