[Films] Algemeen [Deel 29]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet echt bijzonder ook.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Net Looper gezien. Verrassend leuk! Ook erg onorthodox. Verrassende plottwists, leuke theorie over tijdreizen en slim in elkaar gestoken. Het einde vond ik een beetje tegenvallen, was niet "satisfactionairy".

Wel props voor dat jochie zeg! :eek:

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Die Welle (Dennis Gansel, 2008)

Heel erg voorspelbaar, niet briljant op kwalitatief vlak. Verre van kapot van.

4. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Ging net Scary Movie 5 kijken. Vroeger was het nog wel leuk maar nu is het niet eens grappig meer..

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Tot 4 vond ik het leuk, maar trailer van 5 was al triest slecht. :emo:

6. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Eens!

Deze scene cracks me up everytime :+

[yt]PZI96XLCWyc[/yt]

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    De President in Scary Movie 3, bijna aan het eind, was de beste grappen serie in de serie denk ik. Gevolgd door misschien de intro van Scary Movie 4 met Sheen, want dat was imo de beste grap naast deze in die film.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Enige leuke aan de hele films. :+

9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    New World

De grootste criminele syndicaat van Zuid Korea word alsmaar groter en de politie wil er maar al te graag wat aan doen. Als plotseling de hoofd van ''Goldmoon'' overlijdt, begint er intern een titanenstrijd om de felbegeerde plaats.

Echter heeft de politie dit keer een troef in handen, zal het hem lukken om het syndicaat ten onder te brengen of niet? Deze ''gangster'' film is geregisseerd door de schrijver van 'I saw the Devil'' en ''The Unjust'' en word bijgestaan door oa. Min-Sik Choi (hoofdrolspeler van Oldboy)

De film is pakkend vanaf het begin, althans voor mij.... is met een juiste ''pace'' geschoten en je voelt gelijk de opbouw van de regisseur wat naar mijn inziens gewoon perfect aanvoelt. Zoals in veel aziatische films kan het zijn dat je op een bepaald moment het even niet snapt, echter is dit bij deze film totaal niet zo, het voelt zelfs bijna westers aan. Alleen heeft het aziatische toch de hogere hand, gelukkig maar. En dat zie je vooral richting de apotheose waar de wereldberoemde ''gang-naar-lift-scene-met-hamer'' van Oldboy bijna kinderspel lijkt. :D

Ik heb werkelijk genoten van deze film en heb opnieuw een koreaans parel kunnen toevoegen aan mijn collectie.

8/10

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    The Demented
    Gisteravond aan begonnen, maar niet uitgekeken. Halverwege stopgezet ofzo. Kon me echt niet meer boeien en kan ook niet meer warm worden van dit soort films.

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hele vette film dit. De Koreanen kunnen dit soort films echt goed maken.

Laatste tijd ook weer wat films gezien.

Only God Forgives:

Absoluut geen Drive en ook echt niet zo goed. Maar toch heb ik mij vermaakt ermee. Wel zeer vergelijkbaar met hoe stil en hoe langzaam de film is, maar daar is het wel mee gezegd.

Irreversible:

De verkrachtingscene is inderdaad heel erg realistisch en rauw in beeld gebracht en wat andere dingen ook. Wat apart dat de film achterstevoren afspeelt, maar absoluut heel boeiend. Zeker wanneer je over het eind nadenkt wanneer de film afgelopen is.

I spit on your grave:

Ik had het origineel niet gezien, dus geen idee of de remake minder is, maar ik vond dit een zeer nice revengeflick en echt lekker gruwelijk ook. Bij vele scenes later in de film had ik ook zoiets van....you go girl, hoe ziek het ook was.

12. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    wauw kklinkt cool, heb je hem met nl ondertitels kunnen zien??

13. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    OBLIVION

ik had best hoge verwachtingen voor dat ik deze film ging kijken, maar vond het een vrij grote tegenvaller...
    Heb me opzich nog wel AARDIG vermaakt.. maar meer ook niet, en tja tis echt een film vandaag kijken morgen vergeten.
    Het acteer werk is opzich prima, en het ziet er allemaal wel mooi uit..
    maar daar is ook gelijk het meeste mee gezegt, het verhaal stelt niet veel voor en het word ook nergens echt spannend...
    Zou de film een x op de tv komen is hij wel aardig om te zien, anders voorbij laten gaan
    5.5

14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Nope... Niet nodig.... Heb engelse subs.

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Gravity met Sandra Bullock and George Clooney. :eek:

Die ga ik dus echt zien als die ook hier gaat draaien. Nieuwe trailers zijn er nu, maar het lijkt me echt een rete spannende film. _O_

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond het maar bout overkomen die trailer eigenlijk. :)

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ja, maar dat komt imo ook door de mindere muziekkeuze.

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]BO1yfTfozhk[/yt]
    Er zijn al meerdere films over Yip Man zijn levensverhaal, of een gedeelte ervan gemaakt. In The Grandmaster speelt hij een zekere rol maar staat hij niet centraal. Het gaat meer over de martial arts zelf en de tijd waarin het zich afspeelde, namelijk tijdens de tweede wereldoorlog. Het verhaal is wat mager maar interessant genoeg om je aandacht tijdens de film erbij te houden. Het grote verkooppunt van de film is de kunst van de martial arts die met een unieke stijl in beeld is gebracht, en het audio-visuele feest dat in elke scene naar voren komt. Zowel tijdens de actievolle gevechten maar ook de meer kalm en rustige scenes, het is duidelijk dat er veel tijd is gestoken in de manier waarop iets in beeld moet worden gebracht. (10 jaar in de making...). ik heb erg genoten van de film.
    Totaal cijfer is een 7.5

* Ik heb ook de film New World gekeken nadat Anubisnefer het had gepost, en wat een film.
    Een van beste gangster films die ik ooit heb gezien:)

Laatst bewerkt: 27 jul 2013
  19. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Wow the Purge viel me een beetje tegen, was vrij voorspelbaar.

20. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    VERLEngD WEEKEND

Leuke en vermakelijke film om te zien!
    De film is een mix van drama en komedie, hoewel wel bij het begin de nadruk meer op komedie zit en het einde meer de nadruk op drama (maar das niet erg opzich)
    De film is lekker vlot, vermaakt van het begin tot het eind en ook het acteerwerk is prima.
    Gewoon leuk om te zien, wat nog een paar dagen in je hoofd blijft en thats it
    7

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina