Ik heb een Wii, 360, PS2, PS3
Heb alles al een keer in huis gehad. Op alle consoles een game gedaan. Toch ben ik een Microsoft fanboy? Lach ik de console uit? Nee. Op de PS3 ben ik gestopt met gamen toen constant dat netwerk plat ging. Dat heeft er een keer 2 tot 3 maanden uit gelegen. Waardeloos. Gewoonweg schandalig dat zo'n groot bedrijf dat laat gebeuren.
Wat jij niet begrijpt aan het feit dat Sony tijdens de E3 een grote bek had is mij een raadsel. Grote smoel over hun hardware, over hun kunnen. En nu komt er ineens aan het licht dat ontwikkelaars maar 4GB kunnen gebruiken? Van de oh-zo-belangrijke GDDR5? Man
Eerst lopen mensen te juichen vanwege dat 8GB GDDR5 geheugen. Want ja, dat maakt een console heel veel sterker!
De GPU heeft ook een X aantal cores meer, wat de machine 50% sterker maakt. Fuck de XBOX-One! Ha! Ik ga voor de PS4.
Elk negatief nieuwtje word gebruikt om de One verder de grond in te stampen. Elk positief nieuwtje is niet waar, een dikke fake.
Elk positief nieuws over de PS4 word ontvangen door een hoop gejuich.
Elk negatief nieuwtje van de PS4 word "ontkracht" door zogenoemde kenners.
Nu komen verschillende grote software/hardware websites ineens met het nieuwtje dat 3~4 GB gebruikt word voor de OS op de PS4. Dat ook verschillende GPU cores gebruikt worden om het OS te ondersteunen in verschillende taken. Dat de PS4 helemaal niet 50% sterker is. En ineens maakt het allemaal niet meer uit dat de PS4 een stuk minder sterker is dan gedacht werd. Ineens is het niet erg om te zeggen dat de hardware van beide consoles dicht tegen elkaar aan ligt.
Anyway, het moet allemaal nog blijken. Dat bedoelde ik met een grote bek. Altijd geroepen dat ik liever zie dat Sony het waarmaakt i.p.v loze beloftes. Datzelfde geld voor Microsoft. Dankzij de "reversal" van hun DRM is mijn keuze gevallen op de One.
Sorry als je beledigd bent. Niet de bedoeling. Kan er alleen heel slecht tegen als mensen mij een fanboy noemen terwijl ze specifiek één console heel hard aan het verdedigen zijn. Ik neem de kritiek op de One ook als een vent. Kan niet alles hebben jammer genoeg.
Klik om te vergroten...