[Films] Algemeen [Deel 29]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Smaak is veranderlijk hè. Als je bepaalde dingen niet probeert of de kans geeft kun je je smaak nooit verbreden, of zoals Jan zegt: kan je ontzettend veel moois missen.

2. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Trance
    Sterk verhaal met een goede opbouw en veel onverwachte wendingen.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik kan wel begrijpen dat je voor dingen open moet staan, maar oude Aziatische films zijn natuurlijk wel een grote stap. Zelf een stuk of 5 Aziatische films gezien (buiten de japanse horrors) , maar heb er verder toch vrij weinig mee buiten Oldboy. Denk dan ook niet dat zulke films aan mij besteed zijn. Liever Scandinavisch dan.

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Overigens een grote inspiratiebron voor:

Geweldige filmmaker.

5. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Kan ik je ook nog wel "My Sassy Girl" aanraden, de originele. Aan je lijstje te zien zal je die wel waarderen.

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dank je, echter allang gezien ;-)

Ik noem niet alles op wat ik heb gezien en/of geef het hier aan.

7. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Iemand al The Wolverine gezien? Aanrader?

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Tja dude, het is bij mij allemaal begonnen met Oldboy en van die director heb ik dan ook aardig wat films gezien. Wat van Kurosawa zou je mij echt aanraden dan? Ik denk serieus dat ik nog nooit wat van hem gezien heb.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Je moet niks hè :)

Maar geloof mij: als je eenmaal in Seven Samurai of in Ikiru zit ben je verkocht.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee dat snap ik, maar het is natuurlijk wel zonde als je een mooie film mist. Aan de andere kant is het lastig om een film te gaan kijken als je er eigenlijk geen zin in hebt :+.

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nee, maar dat is dus het lastige: je hebt er geen zin in, maar je weet helemaal niet waar je geen zin in hebt :D Pas zodra je er in zit kan je dit beseffen, dus je zult toch echt die drempel over moeten. En geloof me, zo ontoegankelijk is Seven Samurai absoluut niet.

12. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Yojimbo; de inspiratiebron (lees: originele voorganger) voor Leone's Fistful of Dollars. Meesterlijke Mifune.
    Hidden Fortress; enorme invloed op Lucas' A New Hope.
    Rashomon; dé film ie 't meerdere-verhaallijnen structuur heeft geïntroduceerd aan cinema (i.e. Pulp Fiction; Traffic; Amores Perros).
    High and Low; misschien wel dé beste en meest uitvoerige kidnapping film aller tijden. Mijn favoriete Kurosawa.

Ikiru; Ran en Kagemusha schijnen ook pareltjes maar die moet ik zelf nog zien; deze bovenstaande vier heb ik iig 't hoogst zitten. Blijf 't gewoon fascinerend vinden hoeveel hedendaagse filmmakers hun mosterd van Kurosawa's werk vandaan hebben gehaald. Enige liefhebber die ook meer dan enkel +/- 90 minuten vermaak zoekt mag gerust een aantal films van de meester hebben gezien imo...

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
  14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik vond hem beter dan Origins. Voor mij samen met First Class een van de betere films uit de X-Men franchise.

Voor de rest typische Wolverine actie in Japan, maar niets zo over the top zoals die helikopter scene van Origines. Special effects waren ook goed te pruimen. Enigste minpunt misschien is de voorspelbare plotwending. Maar goed, zo'n film ga je zien voor de actie en niet zozeer voor het verhaal.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Riding Alone for Thousands of Miles
    Hard Boiled natuurlijk. :+

Over Aziatische cinema gesproken: Het is tegenwoordig blijkbaar een trend dat Aziatische regisseurs aan een Amerikaanse film werken. Nu is ook Kazuaki Kiriya (oa. Goemon) bezig met een "Amerikaanse" film. Wel de minste van het rijtje dat naar die markt verkast, maar ik vond zijn films altijd wel wat speciaals hebben.

16. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Only God Forgives

Het eerste wat ik dacht was, meh. En deze gedachte is nog niet veranderd. Zeer vage film, te bloederig vind ik hem zeker niet. En normaal gesproken hou ik wel van vage films maar dit kon mij niet genoeg boeien om er eens over na te denken toen de film was afgelopen.

6,5/10. Jammer genoeg want had echt hoge verwachtingen ondanks het IMDB cijfer. Onterecht dus

17. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    BROKEN

Nu had ik best verwachtingen van deze film, na het lezen van vele positieve recensies...
    maar hij viel me enigszins tegen...
    Opzich was het idee achter de film (en de daarbij horende verhaallijn) erg sterk.. En er zaten ook wel indrukwekkende scenes in de film... En het was ook best interessant te zien hoe 1 ding heel veel gevolgen heeft..
    Maar toch wist de film me niet te grijpen, ik miste een binding met de film... En daardoor werden sommige stukken een beetje saai..
    De acteerprestaties waren verder prima,
    Komt de film op je pad, of op tv dan is het zeker het proberen waard.. maar anders zou ik hem toch laten liggen.
    5.5

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Mijn vader is op zoek naar de titel van een oorlogskomedie, zo ongeveer. Ik kan er zelf ook niet op komen, maar gaat over een groep soldaten die een Olifant door de (Vietnamese) jungle slepen en die uiteindelijk uit een vliegtuig donderen met een parachute. Er speelt geloof ik wel een bekende acteur in, maar nog jaar, tijd, datum, titel of cast kan ik op komen.

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Operation Dumbo Drop?

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Bedankt! \o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.