1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    stuurt hij het beeld niet naar de Onkyo? Waarom heb je 2 hdmi aansluitingen in gebruik en niet gewoon 1 naar de onkyo en vandaar naar de tv?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Onkyo geen het 3D-signaal niet door naar mijn Panasonic.
    1e HDMI-uitgang gaar rechtstreeks naar mijn tv voor 1080P , 3D en audio (stereo).
    2e HDMI-uitgang gaat naar mijn Onkyo voor het Dolby Digitaal en DTS.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En op de source vanaf je versterker heb je ook toevallig geen beeld ? :+ misschien dat hij het stiekem toch over de andere HDMi stuurt
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Begin eens met een factory reset van de speler. :)
    En probeer vanaf dan alles opnieuw in te stellen.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de video op de 2e HDMI-uitgang geactiveerd maar het beeld bleef ook zwart.

    Met moeite de BD-speler uit het meubel gehaald en deze aangesloten op mijn Sony Playstation 3D Display.
    De speler ging automatisch verder met de film waar die was gebleven en ik had meteen beeld :confused:
    De BD-speler weer op de tv aangesloten via de HDMI-kabel die nog uit de meubel stak en ik had toen ook beeld.
    Ik begrijp er nu helemaal niets meer van.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    handshake probleempje blijkbaar
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kan iemand hier mij informeren? Ben een noob op dit gebied dus vandaar de vraag.

    Ik heb vorig jaar een simpel dingetje van Teufel gekocht, op de achterkant zit een subwoofer aansluiting (die paarse toch?). Kan ik hier een Logitech sub op aansluiten of is dat te makkelijk gedacht? Met wat voor kabel sluit ik zoiets aan? :+

    [​IMG]
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Een kabel nemen met een rca plug...

    Rca plug is hetzelfde als de rode en witte audio pluggen voor de tv en of console....
     
  9. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb ooit een optische kabel gekocht. En op een gegeven moment begonnen de surround speakers tekraken als de geluiden tehard waren. Als ik gewoon via blauw en rood kabeltjes aan me tv aansluit heb ik hier niet last van.

    Is de optische kabel kapot?
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heb je een plaatje van de kabel? :+

    Achter op de subwoofer zit trouwens een Line-in ingang...
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dude, lang leven het internet...

    Rca kabel googlen, je moet een kabel hebben met zulke aansluitingen en dan een enkel kabel.

    Vaak zijn deze 75 ohm, loop de plaatselijke handy man of bestel via allekabels.nl

    Je hoeft echt niet de hoofdprijs te betalen hiervoor.

    En anders, maak even een foto van de logitech subwoofer aansluiting...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2013
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Zo hé, net mijn LG NB4530A (soundbar) aangesloten en gaat een wereld voor me open zeg. Kom maar snel GTA (en next-gen). :+
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zit erover te denken om een reciever te kopen. Heb momenteel een Logitech Z-5500 i.c.m. een optical switch maar wordt er helemaal gek van. Continue het handmatig schakelen tussen de audiobronnen. Wil gewoon een reciever waar ik al m'n apparaten op aan kan sluiten. M'n oog is via Marktplaats gevallen op de Onky SR707. Heeft 5 x HDMI In dus dat is voldoende voor m'n apparaten.

    Nu zou ik graag de speakers van m'n Z-5500 willen blijven gebruiken (voorlopig). Is het mogelijk om deze aan te sluiten op deze reciever? De Z-5500 heeft namelijk speakerkabels waar je met 2 losse draadjes zit die je vast moet klemmen. De receiver heeft alleen banaanplug aansluitingen. Is het mogelijk om een banaanplug te bevestigen op de Z-5500 speakerkabel?

    [​IMG]
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat zie je denk ik verkeerd. De banaanplugaansluiting is multi-functioneel.

    Ja, het kan gebruikt worden voor banaanpluggen, maar als je dop lichtelijk losschroeft, zul je een gaatje zien. Daar doe je de + of - draad in en weer dichtschroeven.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Oke, kan dus deze speakerkabels gewoon aansluiten op een dergelijke receiver?

    [​IMG]

    Zie nu op de Onkyo site de NR-414 staan. Via Tweakers Pricewatch is deze voor € 227 nieuw verkrijgbaar. Niet erg veel geld?! Iemand ervaring met deze receiver?
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Yup!

    Nr-414 is van de nieuwe modellen reeks.

    Kan je beter een nr609 volgens mij nemen, iets meer power en streamt ook spotify uit mijn hoofd dacht ik....

    Op marktplaats vast een aantal voor rond die 250 euro
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Spotify streaming hoeft niet persé. Daar heb ik Sonos (Connect en Play:5) voor. :)
    Maar zal eens naar de NR609 kijken.

    Overigens ben ik nu vooral aan het kijken naar Onkyo. Je hebt natuurlijk ook Marantz, Denon etc.
    Lijkt me dat alle merken gewoon goed zijn en het vooral op details aankomt of iemand kiest voor Marantz, Onkyo etc?

    Beetje Nikon en Canon verhaal? :+
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2013
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ja, vergeet ook vooral Pioneer niet ;-) mijn persoonlijk favoriet.

    Echter Onkyo is heel veel bang for ya buck! En support ontiegelijk veel Apple shit :+ (pioneer ook overigens)

    http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr609
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2013
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het gaat er mij voornamelijk om dat ik gewoon een centraal punt heb waar ik al m'n apparatuur op aan kan sluiten. Heb nu alles los via HDMI aangesloten op m'n TV en met optical op een switch die ik met de hand moet verzetten. Aangezien ik net een nieuwbouwhuis heb gekocht wat als het goed is volgend jaar wordt opgeleverd, wil ik dat gewoon in één keer goed voor elkaar hebben. Gewoon één nette receiver. Hoeft geen top-of-the-line te zijn. Moet budgetair namelijk wel passen. :+

    Vandaar dat ik Marktplaats rond aan het struinen ben naar mooie modellen tegen schappelijke prijzen.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hoeveel hdmi ingangen heb je nodig? Ook ivm toekomstige apparaten?

    -tv decoder
    -media speler
    -ps3
    -xbox 360
    -xbox one
    -???
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2013

Deel Deze Pagina