Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Had je hem gereserveerd via internet?

2. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Ik weet alleen echt nog niet welke console ik wil. De xbone is handig omdat ik al een heel account heb op de xbox 360, de controller ben ik al gewend en de games spreken mij meer aan (halo), maar de ps4 is krachtiger en goedkoper. Lastige keuze:mad:

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    De PS3 was toch ook krachtiger dan de Xbox 360 :+.

4. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Is toch ook aan de exclusives van de ps3 te zien tov de 360.

5. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Dat ga je deze gen bijna zeker een stuk meer terugzien. De ps4 is dermate krachtiger en het is dermate makkelijk om erop te ontwikkelen dat je het zeer waarschijnlijk een stuk duidelijker gaat zien dan bij deze gen.

6. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Verkooppraatjes, over het makkelijk ontwikkelen heb ik niks gelezen hoor :9
    Je kan wel 50%(wat overigens raw is en tijdens het werken lager word) meer GPU kracht hebben, maar als het systeem slecht of minder goed geoptimaliseerd is heb je ook weer grote verliespunten. Daarom begint linux nu populair te worden omdat je je systeem beter en meer kunt optimaliseren dan Windows en mac :p

Oh en zoals Antraxx zegt de PS3 is krachteriger als de 360, maar je ziet geen verschil

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Natuurlijk zie je het verschil wel, alleen niet bij multiplatform titels

8. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Noem maar wat exclusives op die er beter uitzien dan de exclusives van de x360, ik ken er namelijk geen :9

Ook is er nog geen exclusive op de PS4 die op 60fps runt, terwijl het makkelijker zou zijn, omdat je natuurlijk die '50% meer kracht' hebt :p

9. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    [Algemeen] Xbox One [Deel 4]

Uncharted, Heavy Rain, The last of Us, Ni No Kuni, God of War serie, Beyond 2 souls

Enige exclusives van MS die mee kunnen draaien zijn Halo 4 en Gears of War 3 qua graphics.

Maar 60 fps hoeft voor mij niet in elke game. 30 fps is prima voor bepaalde genre games. Snap dan ook niet waarom Killzone 4 en Driveclub niet op 60 fps draaien. Dat had gewoon gemoeten. Maarja, daar haal ik ook geen ps4 voor

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Deze discussie is al een miljoen keer gevoerd. PS3 had de aparte Cell die niemand zo goed begreep en te weinig ram. De architectuur was daardoor erg lastig om voor te ontwikkelen.

De ps4 en x1 hebben beide een soortgelijke architectuur die daarnaast nog eens grote overeenkomsten heeft met die van een pc.

Hierdoor is het vergelijken en beoordelen welke console meer in zijn mars heeft een stuk beter te doen. En dat is op dit moment nog altijd de ps4.

11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Kijk het internet er maar op na, het is aangegeven dat het makkelijker is om te ontwikkelen.

PS3 en 360 had zeker de laatste 2(?) jaar een duidelijk verschil, ik snap dat jij als Xbox liefhebber het moeilijk vind dit te accepteren, maar zoals boven is aangegeven de exclusieve games die PS3 uitgaf waren top notch.

12. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Uncharted, B2S, heavy rain en last of us zijn idd nette games, maar ik vind niet dat die games uitsteken boven de x360 exclusives, vind het juist op elkaar lijken dan dat er een game(ps3 of 360) beter is in graphics, storywise waren het echt toppe titels, kan MS nog wel wat van leren :thumbs:
    God of War vind ik niks, hou niet van hacknslash games, hetzelfde geldt voor JRPG dus kan daar niet over oordelen

Ah, van de ps3 wist ik dat niet, verklaart dan ook weer een hoop.
    Zouden we trouwens dan soortgelijke graphics krijgen als de pc, aangezien het veel makkelijker geport kan worden met de x86 architectuur?

@Mallakai, FreeBSD is niet makkelijker te schrijven, het is gewoon hetzelfde alleen een andere coderingtaal.
    Ook als je de post boven je had gelezen weet je dat de ps4 en de x1 allebei x86 architectuur gebruiken :+

Laatst bewerkt: 7 aug 2013
  13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Had het in eerste instantie ook over dat ontwikkelaars het ontwikkelen voor de Ps4 al makkelijker vinden dan de Ps3.

Dat Ps4 en X1 allebei de zelfde architectuur gebruiken, heb ik het volgens mij niet over gehad.
    Wel over de games die grafisch geweldig en alles uit de current gen perste, bij de 360 was dit wat minder. (ook geweldige games daar niet van)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat blijft afwachten. In hoeverre zit een ontwikkelaar van multiplatformspellen er op te wachten om tussen consoles grote grafische verschillen te hebben en idd wordt het ook niet veel gemakkelijker om 'lui' te porten naar alle 3 de platformen (pc, ps4, x1).

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zit ik in het Xbox vs PS4 topic ofzo. :+

16. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Neeh, maar wellicht wel beter want daar is momenteel geen flamewars aan de gang :+:lol:

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
  20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Tof als het waar is. Oh en: "red dead rebellion", dope.

Deel Deze Pagina