Ik weet dat macbooks veel gebruikt worden voor editting, maar als ik naar specs kijk (wat je bij Apple eigenlijk niet moet doen maarja) is het toch wel magertjes? Het zou dan volledig om de processor hangen, maar ik heb hier een Asus laptop met een zelfde processor als een macbook pro rond de 1200 euro. Maar zeker weten dat je daar niet zo goed kan op editten dan een volledige pc met een degelijke grafische kaart eventueel waar dat nodig zou zijn. ---- Of gebruiken jullie alleen macbooks voor media dingen als facebook enz?
Ik gebruik Mac voor het OSX, daar heb ik extra geld voor over. Daarbij komt kijken dat mijn twee jaar oude macbook in gebruik sneller en makkelijker is dan de meeste nieuwe windows laptops. Het is hels om op windows laptops van klasgenoten te werken.
makkelijker ligt natuurlijk aan het OS , als je OSX gewend bent zal dat altijd makkelijker zijn Sneller als je het hebt over laptops in dezelfde prijsklasse durf ik zeer te betwijfelen
Een Asus heeft 1 grote bottleneck en dat is Windows. Op het werk hebben we een "dikke" laptops van Toshiba maar ik werk het liefst met mijn eigen MBP i5 uit 2012.
Zucht. Weer die discussie. Het gaat niet om specs alleen. Het gaat om de total package. Hardware + software. Bij een Mac is dat op elkaar afgestemd. Bij Windows? Niet.
Iemand hier een nieuwe Air en de 'black screen bug' ? Zat even rond te kijken naar een Air maar las op Tweakers wat berichten over beeldschermen die zomaar uitvallen... maar even wachten
Nee ik wil geen discussie. Maar ik vraag me af dat als je bijvoorbeeld Sony Vegas neemt, hij op een Asus voor 600 euro met dezelfde specs slecht tot niet draait, maar Sony vegas wel goed zou draaien op een basic macbook van 1200? Het is geen VS of welk is beter, maar ik snap niet helemaal waar het hem dan aan ligt.
Maar is optimalisatie ook het geval bij derde partijen? Of echt alleen Apple's edit programma final cut pro?