Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou misschien omdat Sony, in tegenstelling tot nu, wel een sub gaat vragen van PS4 gebruikers die de multiplayer willen spelen. Voor driveclub zijn dedicated servers trouwens wel al bevestigt, de vraag is dan hoe het zit met multiplatform titels ala CoD.

    Ik vraag me trouwens af of het de regel gaat worden dat F2P games World of tanks alleen met gold gespeeld kunnen worden. Vooral omdat ik me afvraag wat het dan gaat betekenen voor Elderscrolls Online, of je daarvoor op xbox one Gold + Game abo moet hebben en idem voor PS4 met Plus + Game abo. Zou wel erg raar zijn imho.

    Ik vind het trouwens sowieso wel raar dat MS voor dingen als IE en skype, die ze normaal gratis aanbieden, op hun eigen console een gold abo voor eisen. Nog vreemder vind ik dat een service als netflix, die niet via MS servers loopt, niet zonder Gold werkt. Dat veel mensen dadelijk met PS4 of XBone ook Plus/Gold gaan gebruiken, veranderd er naar mijn mening niks aan dat het in principe gewoon nergens op slaat.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Dat ligt aan Activision dus. En 360 had ook betaalde sub en daar was het ook nog gewoon P2P. Dus omdat je nu moet gaan betalen voor PS+ is dat geen garantie dat het dedicated word.
     
  3. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Dat je een sub gaat betalen betekend niet dat Sony nu opeens overal dedi´s voor aanbiedt, laat staan voor 3rd parties. Dedi´s zijn erg duur om te huren en daarom zag je ook vorige gen veel teveel p2p verbindingen in games. Echt een verschrikking, maargoed. Microsoft heeft een hele infrastructuur klaarstaan, de azure cloud. Hier gaat heel XBL op en ook alle 3rd party dev´s kunnen hier dedi´s op huren voor belachelijk weinig geld. Daarom zal praktisch elke mp game op de one dedi´s hebben en de meesten geen dedi´s hebben op de ps4.
     
  4. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Gears of War 4 ofzo, een boel dedicated servers krijgt, ben ik een gelukkige man !

    PS4 is ook de laatste tijd goed bezig zoals de bundle PS4+VITA.
     
  5. Grizzel NL

    Grizzel NL Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Stomme vraag misschien, maar dedicated servers kunnen toch nooit goedkoper zijn dan P2P? P2P draait op de console van de gebruiker, dus de gamers dragen de kosten. Dedicated draait op servers van de maker van het spel en kost hen huur van de servers. Of het kost MS geld in het geval van de XO/Azure.
     
  6. Grizzel NL

    Grizzel NL Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee. In COD is het omgekeerde het geval. Host zijn is dan echt een drama. Zeker in MW3. Dat kan je ook zien aan de hoeveelheid host migrations.

    In Gears 3 was het dan wel weer een licht voordeel.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    MW3 heeft dan weer lag compensation, wat ik persoonlijk erger vind dan host voordeel

    dedicated servers zijn gewoon altijd eerlijker en prettiger spelen, zeker als er goed op regio en verbindingskwaliteit gefilterd word in de matchmaking
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee want er moeten natuurlijk nog steeds servers zijn om de game op te spelen.
    Grootste nadeel van P2P is dat een persoon de host is.
    Bij dedicated is dat de server zelf.
     
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Is volgens mij enkel een gerucht toch?
     
  10. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mijn gevoel, is dit geen gerucht over de bundle PS4+VITA.
    Het gaat zeker komen.
     
  11. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Praktisch iedere console shooter heeft lag compensation. wat een verschrikking is dat zeg!

    Sowieso is p2p hopeloos ouderwets en kut. Een game die afneemt in populatie (halo 4) gaat bijvoorbeeld van een game met praktisch geen lag naar een lagfestijn omdat je de juiste matches niet meer kunt vinden met minder players. Op dedi's heeft iedereen altijd gelijke kansen. Bij Halo is het sowieso erg belangrijk dedi's te hebben. Als de host bij de tegenstander zit weet ik praktisch elk potje wie het is. Die persoon sniped en Br'd zoveel makkelijker, dat is niet normaal.
     
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Na het zien van de unboxing krijg ik wel veel zin in een X1 .... Ziet er netjes uit verder
     
  13. Grizzel NL

    Grizzel NL Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd.

    Hoewel ik COD qua gameplay leuker vind is Battlefield een verademing met de dedicated servers. Echt relaxed om elk potje op hetzelfde niveau te spelen, i.p.v. een potje 40/10 en het volgende 5/15. Dat de tegenstander gewoon neer gaat als je zeker weet dat je raak schiet i.p.v. een half magazijn legen op iemand en dan in de killcam zien dat je maar 1 kogel geschoten hebt.
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Maar ja, jouw gevoel veranderd nogal eens dus om daar nou zo zeker van te zijn......:+
     
  15. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    En daarom zeg ik ook "misschien". Vooralsnog weet ik alleen van driveclub dat die game dedicated servers zal hebben. Het lijkt me sterk dat deze (relatief) kleine first party dev van sony de enigste zal zijn, maar goed, zeker weten doe ik dat uiteraard niet.

    Geen idee wat 3rd party devs zullen doen, maar het zou developers ook extra geld kunnen kosten om voor hun games twee verschillende type multiplayer codes te moeten schrijven, P2P en Dedicated. Misschien dat het wel goedkoper voor ze is om een deal met een van de andere server aanbieders (bv google, amazon) of Azure zelf voor PS4 en PC.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Blij dat ik bij Gamemania er erg vroeg bij was!
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Same here, ik was in elk geval net op tijd. Ik had hem op 19 juni gepre-orderd.
     
  18. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    16 juni hier, had ook wel verwacht dat de PS4 hard zou gaan zeker na de E3, heb voor de zekerheid ook maar gelijk de games gepre-orderd.;)
     
  19. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Pfff, ik ben aan het twijfelen geslagen. Van origine ben ik een echte Xbox-gamer, mede omdat ik een Halo fan ben en omdat ik Xbox Live echt perfect vind werken. Nou moet ik zeggen dat ik de laatste Halo's een stuk minder vond omdat er totaal geen competitieve mode in zat (level system oid) en de games die ik verder speel zijn meestal multiplatform.

    Als ik nu dus moet kiezen tussen een PS4 en een X1, zouden de controller en Xbox Live de enige reden zijn dat ik een X1 zou kopen. De Xbox controller vind ik namelijk de beste controller aller tijden, en met Xbox Live heb ik altijd zonder problemen online kunnen gamen.

    Daar tegenover staat dat de PS4 praktisch hetzelfde is als de X1, maar dan €100 goedkoper. Daarnaast lijkt het alsof je toch net wat meer vrijheid hebt op de PS4.

    Ik was er vol van overtuigd dat ik een X1 zou kopen, maar Microsoft maakt het me zeer lastig...
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ach, ik weet zeker dat ik 'm wel ergens in de stad tegenkom en mee kan nemen! :9

    En dan ben ik ook benieuwd hoe hoog de stapels van de Xbox One zijn. :+
     

Deel Deze Pagina