Naast de paint is ook de tune van loyall een killer, ik voorspel kampioenschap kandidaat nummero uno........
Laat op de avond nog wat geexperimenteerd met de Polo GTI. Tussentijds tuning resultaat in de CLUB-schuur geplaatst, voorzien van "oude" kleurrijke (te drukke) fantasie-paintjob uit mijn stoffige paintjob archief, aangevuld met wat nieuwere stickers. In de loop van de week schaaf ik de tune wat bij. Ik ben tot nu toe vergeten om testritten te maken op Camino Full. Naar mijn mening zijn er in de race kalender twee afwijkende tracks in vergelijking met de rest van de tracks, namelijk Camino Full en Road Atlanta full. Op Camino wordt er geklommen en zijn er krappe hairpin-bochten. En ook nog die rare hobbel waar sommige DTMcup-auto's schade reden aan de suspension.
Sorry loyall.......................................... Reageert nog niet helemaal goed van een curbestone af.
Lol, rebound stiffness te hoog. Nog ff aan tune/suspension sleutelen morgen en testen op Maple. Bij de Clio kom ik zelfs op de curbs van Maple ongestraft weg. Op welke track is dit voorgevallen en bij welke bocht?
Was de Polo afgezien van de curbs al redelijk met acceleratie en wegligging? Topsnelheid is nog wat aan de lage kant. En de corner-exit is naar mijn mening nog niet helemaal lekker.
Hij is opzich wel lekker, iets happy vanachter maar als je de cornerexit op Clio kwaliteit krijgt dan is ie helemaal super
Tune is vanochtend wat aangepast door mij en op Suzuka Oost getest. Ik rij zelfs nu al in de 00.55.300 met de POLO GTI. Een betere coureur zal nog sneller kunnen met deze auto. (In de Clio 00:55.077). Nog niet 100% perfect maar ruw op de curbs wordt rijdende met een stuurtje nu goed opgevangen. Ik krijg hem niet op zijn dak als ik opzettelijk wat ruw over de curbs rij. Met wat fijntuning van de POLO GTI is het denk ik mogelijk om nog 1/10 of 2/10 op Suzuka Oost te vinden. Design is alleen voor het testen en niet klaar. Nu is paintjob rommelig. Edit: design wat aangepast, maar nog steeds wip.
Dat is juist een klein beetje de bedoeling, kan je werken aan verschillende tunes voor verschillende circuits
Wie heeft er al een tijd onder 56.xxx gereden met de Cupra op Suzuka East? Krijg het niet voor mekaar, ga straks de Polo van Loyall eens proberen... Kijken of ik onder de 55.300 kan komen *)
Edit: Tune nog verder ontwikkeld en design op het dak artistiek gewijzigd. Voor iedereen, met name Rene, bekijk eerst even design op de bovenkant van de Polo in de clubgarage view voordat je in mijn Polo gaat rijden.
Mooi loyall het was ook een stille hint om wat aan het dak te doen... De tune van de Polo vanmiddag kwam ik op een 55.130 dus zal morgen even de nieuwe tune proberen. Met mijn eigen Polo kwam ik ook tot een 55.1 en op Atlanta 1.32,6
Zie al weer heerlijke paints voorbijkomen. Gelukkig eind volgende week weer thuis van een slopende vakantie met 2 terrorristjes...... Kan ik eindelijk mn fanatec met de xdoos aanslingeren. Grt A, zittend aan het zwembad, biertje, 30gr in zuid frankrijk. Cheers mates _0/.