Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Ik denk ook dat ms hier weinig tot niets duidelijk over gaat melden. Ook al levert het geen problemen voor ons op ze willen het wel ontmoedigen. Ook afgaande op sommige Twitterantwoorden. Heb dat bericht van gamersea ook maar ff geretweet.

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik wil gewoon m'n Xbox One dit jaar :). Lekker Ryse & Dead Rising 3 spelen en als het een beetje kan Killer Instinct.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Uiteraard wil ik gamen. Maar je wilt aan het eind van de rit wel een volwaardige Xbox One hebben, en niet één die de helft van de functies mist. Wie weet wat er de komende jaren nog uitgebracht wordt, wat je dan misschien moet missen. Dán heb je wel spijt..

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Zal ik raar vinden. Zijn genoeg mensen die anders voor de PS4 gaan. Maar als de Xbox uit Duitsland kan komen toch voor de Xbox kiezen. Denk dat MS het allemaal niet uitmaakt als ze maar verkocht worden dan maakt het niet uit door wie.

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Lijkt mij dat je de Xbone gewoon moet kunnen importeren zonder problemen...wat is anders het nut van een region free console?:confused:

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Region Free qua games. Wil niet zeggen dat het Region Free qua functionaliteiten (TV, Skype etc) is. Heel die integratie met TV overlay zoals ze op de E3 lieten zien, werkt ook alleen maar in de USA. Maar als Microsoft hiervoor speciale afspraken maakt met UPC en Ziggo, dan wordt dat toegespitst op Nederland. Dus het is op dat moment te hopen dat de Xbox One gewoon 'universeel' is en het met een software update wordt toegepast.

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Dat lijkt mij dus ook.

We hebben alleen geen NL marketplace of geen Nederlandse console?

Wat nu belangrijk is om te weten, wat nu als ik een console importeert met m'n account inlog en dan?

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Spellen zijn wel region free en dat was tot de delay ook het belangrijkste maar dat wil niet zeggen dat alle functies van de X1 zelf region free zijn (al ziet het er op het moment wel naar uit)

9. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Oh, ik dacht dat de console zelf ook region free was nu....

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ach. Het blijft speculeren tot op een zekere dag in November. :+

11. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Precies en de Xbox One bestempeld word als serienummer van een Duitse versie.
    Ik denk echt dat dit problemen gaat opleveren in Nederland. Ik hoop 't natuurlijk niet voor de mensen die 'm hebben gepreorderd. Zal echt zonde zijn. :)

12. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Dank u, een antwoord zou fijn zijn van meneer Hryb.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Laat 'm daarom ook tot het allerlaatste moment in bestelling staan bij Amazon. :+
    Hopen dat er iemand toch iets officieel los laat in de tussentijd.

14. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Precies, gewoon het zekere voor het onzekere ;).

15. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Jup strak plan :thumbs:

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat gaat niet het gevalzijn maar andersben ik er van overtuigd dat je via xbox support dit gefixed kunt krijgen .. MS is echt niet gek.

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb jij de afgelopen maanden meegekregen? :+

18. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Ik heb hier een theorie over, ik zal hem eens uit de doeken doen *)
    MS kiest 21 landen uit en komt erachter dat men met de huidige ingeschatte productieaantallen de 21 landen niet fatsoenlijk kan beleveren (vervolgens breng je een drogreden de wereld in dat het met lokalisatie en taal te maken heeft). Er blijven 13 landen over en 8 vallen af.

De 13 landen worden gekozen aan de hand van de criteria: of xbox installed base is groter/ gelijk aan of net wat kleiner dan ps-base. De landen die daar aan voldoen worden gekozen en vormen deze 13 landen. De afval-landen zijn de landen waar een grotere achterstand is opgelopen op Sony.

Wat er nu gebeurt is het volgende: bij launch in de grote 13 wil men een flinke levering kunnen doen en goed verkrijgbaar zijn om daar de PS base niet verder in/uit te laten lopen. Ondersteund met on en offline campagnes. Er ontstaat daar ook wel een tekort op ps4 en wie weet kopen de nextgen jagers dan met de ruimere voorraden een xbox one ipv de ps4.
    De achtergestelde landen, waaronder wij, hebben al een grote PS base en gezien de nu gekozen timing van MS (waar in deze landen bij een groot deel van de retailers de ps4 al is uitverkocht :confused:) zit er voor consumenten een wachtperiode op. Dat is een mooi voordeeltje voor MS. Deze als verloren gelaten landen vallen qua schade hierdoor enigszins mee. Met een opgefleurd nog uit te brengen pakket ga je het charme offensief in anno 2014.

Wat men nu echter niet hoopt is dat deze landen de gezonde landen gaan beroven van hun xbox one voorraden waardoor de tactiek niet verloopt als gepland. Men is tenslotte in deze landen ook nog niet goed aanwezig (qua marketing en exposure) vanwege de al gemaakte keuze.

Ik verwacht dan ook dat MS gaat verzinnen (zeer binnenkort) dat het niet werkt om te importeren. Of iets online inbouwt dat je de console niet kunt activeren. Dat de consoles hardwaretechnisch in EU allemaal hetzelfde worden weet ik bijna wel zeker want dat zou voor de productiekosten een drama worden. Als dit laatste gebeurt dan is voor mij overigens de emmer wel echt vol en dat heeft dan wel lang geduurd.

Een land als NL had qua gamesverkopen in 2009 nog gekijkwaardige aantallen tussen x360 en ps3. Sinds 2010 is dit definitief verschoven. Tegenwoordig ligt het al vaak op 2.8 staat tot 1. In Belgie is dat zelfs 6-1. lang verhaal zie ik nu...

Laatst bewerkt: 15 aug 2013
  19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja makes sense. En is denk ik ook aan de gang. Maar Sony kan deze landen helemaal inpakken als ze het goed doen. Is dan misschien een paar miljoen PS4s die verkocht worden door MS en niet eens echt door Sony

20. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    misschien in overvloed, maar wil het toch even melden.
    Bron: Klik

Deel Deze Pagina