Ben benieuwd naar de demo heb PES 2013 ook helemaal grijs gespeeld en ook deze nieuwe editie van PES lijkt me weer enorm leuk.
Ik zie het! Xbox is wel aan het verliezen op het moment, wat een misstappen bij microsoft zeg! http://www.nu.nl/tech/3550649/xbox-one-pas-in-2014-koop-in-nederland.html
Appie, het interview staat online! http://www.pesholland.nl/pes-holland/pes-moeten-spelen-met-slechts-1-hand-een-interview-met-appie21/ We zijn tussen de Nederlandse gamers wel een zeer speciaal PES speler tegengekomen, Albert van der Ee. Een gamer die door een beperking maar één hand ter beschikking heeft. Omdat zijn situatie zeer speciaal is heeft Pesholland van de gelegenheid gebruik gemaakt om 'Appie' te interviewen. Wie is Albert van der Ee? En wat is jouw gamertag? Appie: Ik ben een jonge vader van 34, ben getrouwd en heb 2 kinderen, als werk en hobby doe ik veel voor blinde mensen op het gebied van computers en androidtelefonie. Ik help deze mensen bij computerproblemen. Sinds ik vader ben geworden heb ik minder tijd voor gamen.. Ik doe het dan ook niet zoveel meer. Ook ben ik in de jaren slechter gaan zien (glaucoom en een nystagmus.) Gamertag: appie21 op zowel XBOX360 als PS3 Kan je iets vertellen over de beperking die je hebt? Appie: Ik heb zuurstof gebrek gehad bij de geboorte. Daardoor functioneren mijn rechter arm en hand niet goed. Ik loop moeilijk. Met mijn rechter hand kan ik alleen grote dingen vast houden, de fijne motoriek is niet aanwezig. Als ik game ligt de controller dus op mijn been. Mijn linker hand ligt dus over de controller (je mag de afbeeldingen van de site halen) Met mijn middel vinger en wijsvinger bedien ik de linkse analoge stick of de D-Pad met mijn duim de knoppen. Mijn rechter hand leg ik in een vuist tegen rechts voorste trigger en bumbperknop. De bumberknop links voor gebruik ik heel af en toe dat doe ik dan met mijn pink van mijn linker hand. De trigger links voor gebruik ik zelden. Waarom jouw website www.appie21.com ? Appie: Ik ben de site gestart om te kijken hoeveel reactie er zou komen. Maar vooral dat mijn mede gamers weten hoe ik speel. Door ze even naar mijn site te verwijzen snappen ze bijvoorbeeld beter waarom ik altijd op forums vraag hoe de knoppen indeling van een game is, en of deze natuurlijk zelf instelbaar zijn. Ook heb ik er al leuke contacten aan over gehouden met bijvoorbeeld iemand die exact de zelfde handicap heeft als mij! We hebben nu veel contact. Hij had mijn site gevonden. Nu heeft hij ondertussen de zelfde hand operatie gehad als mij (zodat we meer functies terug hebben gekregen.) Heel soms heeft het ook nadelen als mensen het weten. Ze vinden je dan een soort van zielig en doen dan minder hun best. Krijg je veel reacties op je website? Appie: Dat valt wel mee maar af en toe zitten er leuke tussen. Game je veel uurtjes op de x-box? Appie: Zoals ik al zei sinds ik vader ben kom ik er minder aan toe, maar ik gok 2 a 4 uur per week. Heb je altijd alleen Xbox360 gespeeld? Of ben je ook andere controllers gewend Appie: Ik ben begonnen op de Atari 2600, (kijk een stick en een knop ) daarna Sega mega drive, pc en dreamcast Xbox1 en 360, ps3 Wat vind je van de PS3 controller? Appie: Een plastic prut geval. Ik game weinig op de ps3 (gebruik hem als blu-ray speler nog het meest) Welke games speel je nog meer? Appie: Momenteel grid 2 (pc) en PES 2012 Heel af en toe flight simulator. En jawel (voor mij wel ideaal) Ik heb de kinect weer draaien. Af en toe start ik nog wel eens kinect sports! Welke games hebben jouw voorkeur? Appie: Ik hou van realisme, denk aan racegames en sport games. Ook flight simulators kunnen me bezig houden. Kan je bepaalde games niet spelen door de beperking? Appie: Ja hoor bijvoorbeeld Sega All Star racing, controllers zijn niet aan te passen.. En gek genoeg ik heb een programmeerbare controller, maar op een of andere manier gebruik ik dat ding nooit.. En wat ik ook merk, en denk ik ga merken in PES 2014 dat de controls te geavanceerd gaan worden. Waar jullie straks met 2 handen moeite mee gaan krijgen.. moet ik met anderhalve gaan doen. (zie erg uit naar de demo) Welke voetbal game vind je beter, FIFA of PES? Appie: Ik vind beiden goed, maar mijn voorkeur gaat uit naar PES, puur omdat je bijna bij elke goal die je maakt het gevoel hebt van; wow dat doe ik zelf! Fifa heb ik meer met vrienden gespeeld. Maar in PES zitten meer uurtjes. Ben je goed in PES? Appie: Ik speel weinig online (poort problemen/lag) maar het niveau staat bijna op zijn hoogst (op een na hoogst hoe heet die stand?) volgens mij prof… Lijkt het jou leuk om binnenkort mee te doen met de online PES toernooien van www.pesholland.nl? Appie: Jawel maar dat gaat dan PES 14 worden en ik wil uiteraard eerst goed oefenen en aangezien de controllstotaal veranderd zijn, denk ik dat ik nog wel wat tijd nodig heb. Reuze bedankt voor je medewerking en we hopen je met PES 2014 te verwelkomen bij onze prestigieuze online toernooien. MVG De PES Holland redactie
Ja, ik had het al eerder gelezen op de site van Appie. Het is ongelofelijk dat hij met zijn handicap nog zo goed kan spelen. Alle respect hoor!
Moet zeggen dat ik de animaties toch niet echt overtuigend vind in de filmpjes tot nu toe. Vraag me soms af of die mensen die aan die game werken überhaupt wel voetbal hebben gespeeld, als je sommige animaties kijkt. Ook altijd dat opwippen en over de speler heen met de buitenkant van de voet, zie dat echt zelden of nooit tijdens een echte wedstrijd.
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat ik moet verwachten van pes 2014. Wat veranderd er bu t.o.v. Pes 2013. Zal het spel uiteindelijk toch wel halen. Maar vrees dat dit alweer een slechte editie wordt.
Keeper motivation dopping after conceding a match winning goal Als die lul nou gewoon eerder naar de hoek was gegaan, had ie die bal gewoon kunnen houden Check ook even de eerste goal. Keeper gaat naar de hoek als de bal de touwen al 3 keer heeft geraakt. edit:. Stel ze hebben de balans tussen offence en defence nu goed voor elkaar. Krijg je allemaal schoten uit de tweede, derde, vierde en vijfde lijn, omdat de keepers toch niets tegenhouden.
haha ik had weer hoop voor pes14 maar na het zien van dat laatste filmpje hou ik het weer voor gezien. De animaties lijker houteriger dan ooit en de ball physics lijken juist gedegradeerd te zijn. Kijk bijv hoe hij de bal op zijn borst aanneemt @1.25 min. Ziet er naar mijn mening zeer slecht uit. En ballen lijken behoorlijk ze zweven, vooral bij 2e goal. Het gevoel dat het filmpje mij geeft is alsof ik naar een goedkoop B voetbalspel kijk. Ja ik kreeg echt het gevoel van Adidas powersoccer en dat is niet goed p.s. snap ook niet waarom ze Santos altijd promoten. 8-0 verloren van Barca kom op zeg.