[Films] Algemeen [Deel 29]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ook net gezien. Vond het begin juist wel leuk, daarna iets minder. Maar prima film voor een avondje. Leuk mee vermaakt. Vond de humor zelfs nog wel leuk.

Pluspuntje voor John Abruzzi!

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat Engels van d'r was ook vreeselijk.

Exercisshhh

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaat een toffe film worden denk ik.

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    WHAT MAISIE KNEW

Wat een geweldige film! Het gaat over een meisje waarvan haar ouders zijn gescheiden en beide een nieuwe relatie hebben, die vechten om de voogdij van het kind, maar eigenlijk alleen maar om hun eigen leven geven
    Vanaf het begin zat ik al geboeid te kijken, en je leeft helemaal met het meisje mee. Ook de acteer prestaties zijn geweldig, ook van het kind,
    Ik vond de film een hele mooie combo van drama met een beetje feel good,
    Zeker 1 van de mooiste films die ik de laatste tijd gezien heb, een absolute aanrader!
    dikke 8.5

ps, ik vond het ook leuk om Alexander Skarsgård in deze rol te zijn.. hij speelde goed (voorheen kende ik hem alleen van de serie true blood)

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Gister naar Elysium geweest

Ik had mijn verwachtingen al wat bijgesteld omdat de reacties hier en elders niet geweldig positief waren en mede daardoor viel hij mij niet tegen.

Het is terecht dat mensen de film een beetje spottend 'Occupy: Earth' noemen want het 1% thema is echt overduidelijk en zo rechtlijnig als het maar kan.

En ja het plot zit vol met gaten en onlogische kronkels. En sommige scenes voelen alsof ze er tussen gepropt zijn omdat er nog snel wat plot uitgelegd moest werden. Dan bedoel ik vooral de scene
    waarin we te zien krijgen dat de dochter van Frey ook ziek is

En ja, Jodie Foster die een francaise speelt die Engels spreekt is soms tergend.. Vreemd genoeg zijn de scenes waarin ze Frans spreekt prima maar zodra ze haar franse accent op zet word het bijna pijnlijk om naar te kijken.

Het zit als film gewoon niet zo goed in elkaar als District 9. Bij lange na niet zelfs.

Maar het is echte Cyberpunk, dichter bij de definitie van Cyberpunk kun je bijna niet komen. En de visuals zijn geweldig. Neill Blomkamp z'n stijl is echt zo heerlijk, en hij zet ook weer een prima wereld neer. Daarnaast is Sharlto Copley ook als bad guy fantastisch met zijn afrikaans accent.

Maar vooral het feit dat het echte cyberpunk is was voor mij echt genieten als fan van William Gibson e.a. Ik vind dit sub-genre zoveel boeiender dan scifi als bijvoorbeeld Star Trek.

Ik zou hem ook zeker alle liefhebbers aanraden.

Laatst bewerkt: 16 aug 2013
  6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Carice was er niets bij in Valkyrie.

En inderdaad, wat een hopeloos accent. Ik had ook wel verwacht dat "Yo"
    later in de film nog wel weer in beeld zou komen maar gelukkig was dit niet het geval.

Ook wel leuk om die echte feiten te vergelijken met de gebeurtenissen in de film, zoals dit:
    The car with which the gang tried to kill Schiller, by crashing it (into a construction vehicle, in the film; into a utility pole, in reality) and then by setting Schiller and it ablaze, was a Toyota 4Runner, not a BMW. In contrast to the film, the gang did not secure Schiller's seatbelt before crashing the car, and Schiller did not survive the crash from inside the car; rather, Schiller bailed out of the car, rolling onto the ground, before it hit the pole. When crashing the car and setting Schiller ablaze failed, the gang ran over Schiller's body twice, but with a Toyota Camry, not an SUV.

In reality, Lugo did not kill Griga -- Doorbal killed him, by first cracking the side of his head with a blunt object, then strangling him with a headlock, and finally injecting him with Rompun. Krisztina Furton ran to see what had happened, and screamed. Lugo covered her mouth and tackled her. She had no gun, as the movie portrayed. She was bound, then Doorbal injected her. Overall, Doorbal injected her three separate times, not two.

In the film, Paul Doyle robbed an armored truck and got his toe shot off while escaping. That sequence is entirely fictional; no member of the Sun Gym gang actually robbed an armored truck or had their toe shot off.

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.973
    Je cijfer?

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Weet ik veel,..

als je van cyberpunk houdt en District 9 ook vet vond een 8 en als je geen kut met scifi hebt een 5

gewoon kijken als het genre je aanspreekt

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.973
    zeker kijken dan.
    Wat vond je van Damon?

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Prima, zijn rol was niet zo complex en hij speelt t naar behoren.

paar zwakke scenes maar ook een paar hele aardige

11. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Olympus Has Fallen 8/10

Kreeg toch wel kippenvel momentjes bij sommige shots. Voor de rest is het wel een standaard "Amurica is under attack" film.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    :|

Snap niet dat jullie je ermee konden vermaken, ik vond het echt te dom voor woorden. Het begon wel spannend maar als de actie los gaat word het van minuut tot minuut stompzinniger

Het gaat wat mij betreft volledig mis vanaf het moment dat de gehele secret service 1 door 1 de voordeur van het witte huis komt lopen terwijl er al een metershoge stapel lijken van hun collegas op de stoep ligt.

Natuurlijk moet iedereen dood zodat onze held als enige overblijft samen met de bad guys,.. maar de manier waarop was zo slap gedaan..

En dan nog die 5 helicopters die zich 1 voor 1 laten neerknallen door een experimenteel wapen waarvoor toevallig in het witte huis ook een platform met lift naar het dak gebouwd is..

je verwacht van zo'n seal team dat ze na 3 neergeschoten helicopters misschien even een andere aanvliegroute proberen

daarnaast vond ik er ook amper spanning in zitten en had ik het idee dat het scenario uit 3 kantjes aantekeningen bestond zonder enige uitwerking..

waarom word bijvoorbeeld die vriendin van onze held zoveel in beeld gebracht en laat de bad guy weten dat hij weet wie ze is, hoe ze heet en waar ze werkt om er vervolgens HELEMAAL NIKS mee te doen?

Kortom , ik vond t echt een enorme kutfilm van het niveau Die Hard 5 :+

13. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Kick Ass 2 gezien. Minder dan de eerste. Vette aktie en beetje bruut af en toe. Plot is natuurlijk meh maar who cares. Oh en Hitgirl. 8/10

Laatst bewerkt: 17 aug 2013
  14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    ^Dit. Ik zou er met moeite misschien nog een hele nipte voldoende voor kunnen geven omdat de actie wel vermakelijk was om te zien (ondanks alle domme onzin). Maar dat is dan ook het enige pluspunt.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.861
    Lol, zat net wat te lezen over Exodus voor volgend jaar van Ridley Scott. In oude Egypte met mogelijk Bale als Moses en Edgerton als Rhamses. Dik!

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Er komt ook al iets met Noach en Russell Crowe geloof ik. _O_

Heb niet zoveel met geloof meer, maar die verhalen kun je prima als blockbuster gebruiken. :+

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.861
    Pain & Gain
    Haha, The Rock was echt een held in de film zeg, wat een gast. _O_
    Lekker sfeertje met gekke shit, was wel leuk vermaak. 7

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Dexters huis zit er ook in. :+

19. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Je moet ook niet gaan zitten nadenken over hoe of wat bij zo'n film 8)
    Vanaf het begin is al duidelijk dat logica er niets te zoeken heeft.

Ik vond em tof en volle mep betaald voor de blu ray :)

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Weet ik eigenlijk ook wel en normaal gesproken kan ik daar bij een actiefilm wel doorheen kijken.

Maar dit moest toch wel een beetje een serieuze thriller a la de eerste Die hard zijn en het is echt praktisch elke scene raak met onlogische bullshit of gaten in het plot

als het af en toe gebeurt is het nog wel te doen maar als het zo constant gebeurt als in deze film is het op een gegeven moment nog het enige waar ik op zit te letten..

White House Down schijnt btw net zo erg te zijn

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina