Halo 4 MP was erg tof, op het hele SWAT gedeelte na. (de maps waren gewoon kut voor die gametype) Snap niet wat er precies mis is met Halo 4, weet wel dat de devs een panel gehad hebben met waar ze van alles vertelden wat ze verkeerd gedaan hadden. Maar ik heb me prima vermaakt met Halo 4.
Moet zeggen, de SP was wel dope ja. Maar de MP was gewoon kut, geen rankings meer etc. Bungie begon t eigenlijk al met het verneuken ervan.
SP was opzich best goed, maar wel wat vaag. Niet de beste Halo campaign. En MP, tja... de basis is niet eens zo slecht. Maar net als Gears wordt er gekeken wat de best gespeelde en verkopende game is en dan gaat het fout. Hello COD kids! Voor mij is ook de grootste reden om voor een Xbox One te gaan voor Halo en hopelijk is de volgende ook gewoon weer keihard. Gears heb ik opgegeven, dat is dood en komt niet meer goed...
Enige redenen voor de One blijven voor mij ook Halo en de controller. Titanfall hou ik ondertussen ook in de gaten.
Wat er mis is met Halo 4? Uit mijn hoofd: De skillgap is gewoon te klein geworden. Halo is altijd een competitieve shooter geweest waarbij skill een hoofdrol speelde en dan met name map control, je aim en je teamwork. Iedereen begon gelijk waardoor het echt puur om je vaardigheden ging en niet om het soort wapen dat je had. Halo 4 heeft dit op een aantal punten verstoord: - Armor abilities. Op zich niet zo een probleem als het blijft bij dingen als Thruster pack, maar active camo, jetpack, regen? Allemaal cheap as hell. - Aim assist en bullet magnetism. Beide mechanieken liggen veel te hoog, waardoor de game veel te forgiving wordt. Hierdoor merk je regelmatig dat mensen met wat minder skill alsnog mee kunnen komen. - Loadouts. Op zich ook niets mis mee, maar dat je kunt spawnen met een mini-shotgun, OP assault rifles die je belonen om te campen en plasma nades/pistols is gewoon belachelijk. Loadouts zijn op zich een goed idee en vind ik niet erg, maar maak dan veel meer wapens pickup op de map en geef de speler wat minder keus. Beperk het tot carbine, br, dmr, light rifle, generfde AR als primary en pistol standaard als secondary. - Ordnance drops. Wat een belachelijke uitvinding is dat zeg. Je krijgt, totaal random, 3 keuzen, waaronder power weapons, nades, en boosts. ik herhaal: TOTAAL RANDOM. Ik weet niet hoe vaak het al gebeurd is dat ik alleen kutordnances in een close game en de tegenstander opeens 10 kills voorstond doordat er 3 een beam rifle hadden uit hun ordnance. Dat haalt de balans totaal uit de game en zorgt voor onbalans. Ook zorgt dit ervoor dat map control er totaal niet meer toe doet, omdat je je powerwapens gewoon op een door jouw gekozen plek neer kan zetten. Dit is geen Cod, dit is Halo 343! Stop met die ongebalanceerde onzin. - Random weapon spawns. In sommige playlists is dit al gefix't, maar dit was misschien wel het kutste. Je kon niet meer timen en weten waar en wanneer de power wapens spawnden, want dat was volledig random. De map flow ging dus naar de tering omdat mensen, in plaats van de positie op de map aan te passen op de power wapens, gewoon als kip zonder kop rond gingen rennen en daar nog voor beloond werden ook als er weer eens, totaal uit het niets, een sniper of rocket voor hun voeten neerdaalde. Bullshit. Oftewel: map control, map flow en individuele Skill werden allemaal het raam uit gesmeten , en laten dat nou pijlers zijn waarop Halo gefundeerd staat. Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat er niemand bij 343I aan de bel trok. Begrijp me niet verkeerd: ik heb veel plezier met Halo 4 en het is zo een beetje de enige kind of skill based shooter, maar het is geen shooter die de naam Halo hoort te dragen.\ Laat ik overigens over de single player maar helemaal niet beginnen. Wat zijn die prometheans saai en cheap om tegen te vechten zeg!
Hierboven mee eens, waar halo gebaseerd was op met je hersenen te spelen, weapon spawns, map control was gewoon omgegooid en dan nog met random ordnance waar je weinig mee kunt doen als de enemy 2 beam rifles heeft Halo is een game waar je met met de tijd beter word in word en niet als een compleet nieuweling meteen een rocket launcher in je handen krijgt
Was ook extreem teleurgesteld over Halo 4. Echt super grfx en speelde na heel wat patches prima weg , maar geen ranks is echt dodelijk voor een competitive game als Halo. Halo 5 zal de eerte Halo zijn die ik niet blind zal kopen.
Jij bent ook nep, dat vergat je even! Maar klopt, alle MP is tegenwoordig op die kut COD gericht. Gears en Halo "waren" skillgames en nu totaal n00b en newbie friendly...
COD 4 en World at War waren ook skill-based. Na deze delen begonnen ze met het kloten aan verbindingen. Lag-compensatie enzo... Heel jammer