Ik heb pas geleden de duurste variant van de Dell Inspiron 15R SE gekocht, die ook Blu-Rays kan lezen, maar helaas heb ik hier wat problemen mee. Gisteren werden bij mij thuis 4 Blu-Rays geleverd, die ik besteld had. Deze uitproberen en toen bleek het dat er maar twee het goed deden. Bij de andere twee gebeurde het volgende: Ik stop ze in de discdrive en hij begint een heleboel geluid te maken. In Verkenner detecteert hij geen disc in de drive en als ik hem probeer te openen blijft hij vasthangen. Zelfs als ik een programma open dat iets met de Blu-Ray drive doet gebeurt hetzelfde (PowerDVD en Blu-Ray Copy). Als ik de disc dan eject doen blijven de programma's ineens niet meer hangen. Gisteren wat later op de dag ging ik het nog eens proberen en toen deed geen enkele Blu-Ray het meer. Ik heb de Dell Diagnostics tool gedraaid en die geeft geen fouten. Ondertussen heb ik ook al contact opgenomen met Dell, maar misschien dat iemand hier mij kan helpen. DVD's speelt hij overigens wel normaal.
Laatst bewerkt: 20 jul 2013