[PS4] [PS4] Knack

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 24 feb 2013.

  1. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    De wereld ziet er echt mooi uit, de cutscenes ook, maar als ik dan de gameplay bekijk....zo leeg, zo weinig vijanden! Dat is mijn enige kritiekpunt en de reden dat ik deze niet op launch ga halen...en daar baal ik wel van, want lijkt me een leuke game om samen met mijn dochter te spelen.....tenzij de game niet fullpriced is, maar dat zal wel niet.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat ding staat me echt niet aan. Lijkt me totaal verwaarloosbaar en inwisselbaar, dat character in de game
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Iemand op neogaf gaf aan dat de camerastandpunt ook zo raar is in de game. Daardoor lijkt het allemaal ook zo leeg en kan dat wel begrijpen. Cutscenes zien er tof uit, maar het voelt en ziet eruit als een lege game zonder echt gezicht.
     
  5. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Nieuwe Gamescom Gameplay

     
  6. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat maakt deze game nou beter dan de 500 in een dozijn "loop door het level en kill alles wat je tegenkomt"games? Het ziet er zo been there done that uit allemaal zonder ook maar iets wat het dan boeiender moet maken.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    De kern van de game is best interessant; je omgeving vernietigen en gebruiken om uit te hulken.

    De gamewereld zelf oogt echter zo ontzettend leeg qua vijanden....

    Ik verwacht echt meer van een Next Gen platformer........veel meer dan dit.

    Snap eigenlijk ook niet dat ze bij Japan Studio met dit tevreden zijn....tenzij het écht als kiddie game bedoelt is, en niet voor alle leeftijden....
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    How a change in difficulty makes Knack a different game (preview)

    [​IMG]

    Every new console needs a mascot game. One of those “E for Everyone” titles that families can huddle around. It stars a character that can be an ambassador for the system. Ideally, the mascot game shows off the power of the device while being accessible to players of all skill levels. Doing the former is fairly straight-forward, but the latter takes some finesse.

    And that’s the position Sony’s Japan Studio is in with Knack. It’s a platformer-brawler that will be released at the PlayStation 4′s launch. It’s a good-looking game with a title character that shows off what the system can do handling dozens of swirling polygons in its title character. As I wrote before, it features a social element and Katamari Damacy-ish traits. There’s even a hinted at companion app.


    [​IMG]

    CHALLENGE IN CHALLENGE: But the challenge that game director Mark Cerny and his team faced with Knack is making it accessible to different audiences. He says there are two demographics. “One is the core gamer drawn to mascot games,” he said. “It’s designed to be challenging.” The other is for novice players who have never picked up a controller in their life. “Easy mode is a different game,” he said.

    I had some hands-on time with Knack and the change in difficulty gives the project two distinct feels. On Normal, it’s comparable to Bayonetta, where players have to read an enemies moves and react quickly, pulling off a bullet-time dodge and three-button combos. It can be punishing and players will die A LOT. On Easy, the game feels more like a Skylanders title. Enemy movements are slower giving players a window to attack. Obstacles aren’t as punishing.

    “Making a game easy and still making it fun is hard to,” Cerny said. With that in mind, the developer went to great lengths to figure out how to overcome the intimidation factor of a controller. One of the things, Japan Studio did was create a custom DualShock 4 that was 1.5 times bigger than the consumer one. It was meant to give developers an idea of how big a controller would be to a child. From there, they discovered that the shoulder buttons would be too far to reach and designed the game so that it used the face buttons and analog sticks.

    [​IMG]

    CO-OP MODE: Another area they worked to make the game more accessible is by adding a co-op mode. A second player can drop in and take on the role of Robo-Knack. The character can attack and perform moves just like the single-player, but the big difference is that Robo-Knack has a support role. When Knack is low on health, Robo-Knack can offer up some of its relics and heal him. (If you didn’t know, Knack is made up of relics and every time he is damaged, he loses some of those pieces. If he gains more relics, he gains mass, power and health.)

    On the hard-core side, there’s a hard mode and another level of difficulty above that. In those modes, Knack can die via one-hit kills, and players will have to figure out how to use the dodge move more often to get in range for attacks. There’s more strategy when it comes to battles. In addition, there are variant Knack characters that players can unlock. For example, collect 15 ruby relics and players can access Vampire Knack, which lets players get health every time they eliminate a foe, but at the same time, they have a weakness to sunlight.
     
  9. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm zo wordt Knack nog interessant ook. Van deze game moet ik echt reviews zien.
     
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Als je dit kan volwaardig kan couch co-oppen haal ik hem meteen, maar het lijkt erop dat de 2e speler weer als een soort halve flapdrop erachteraan hobbelt.
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dit klinkt goed....zeer goed.
    Knack staat weer op de radar!:thumbs:
     
  12. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Nieuwe beelden.

    http://ca.ign.com/videos/2013/10/24/a-fresh-take-on-knack

    Ziet er toch goed uit imo.

    Ga deze zeker wel halen. Waarschijnlijk niet meteen op launchday... maar gelukkig komt kerst er ook aan. \o/

    Had eerst mijn twijfels. Maar ik denk wel dat het goed gaat komen met Knack.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2013
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    WACHT. Ik heb geen 2e controller nodig voor co-op? Een Vita volstaat? Hoera! :D

    En ligt het aan mij of laten ze alleen Knack zien met remote play? Hebben we wel al eens andere games gezien die daar gebruik van maken?
     
  15. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor Killzone en Knack, en nu niet meer veranderen :+
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Precies dezelfde combo wat ik van plan ben te halen.
    Alleen NBA 2k14 ziet er zo awesome next-gen-achtig uit... :eek: NFS Rivals ziet er ook niet verkeerd uit...

    VERDORIE, nu ga ik weer twijfelen. :+
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Damn, niet verwacht, maar ik begin echt zin te krijgen in deze game door de preview van die gast....
     
  18. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Een meevallertje, waarschijnlijk ga ik zelf ook Knack halen, en wat ik zie op de beelden vind ik erg positief.
    Alleen voelt het op een of andere manier zo leeg aan.
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat vond ik ook al. Af en toe een vijand en een dingetje om op te absorberen maar het lijkt allemaal zo doods.
     
  20. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    De moeilijkheidsgraad deed het hem voor mij, heb hem op firstlook op normal gespeeld, meteen twee x dood haha. In ieder geval geen rush-door-een-kiddie-game :). Genoeg geheime kamers en hidden packages om te vinden.

    En ik heb veel en veel te weinig platformers/action adventures gespeeld de laatste tijd :mad:
     

Deel Deze Pagina