1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En BF draait op 60fps en 64 man. Ook belangrijke factor waardoor het er "minder" uitziet. :)
    Tsja weet het niet met die verhalen steeds over power van de consoles. Voor de E3 was dat ook zo maar toen kwam het artikel van DF en dan kwam de Xbox ook prima uit de bus.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hele andere engine natuurlijk. En die 60fps komt echt wel goed hoor, dat de release games niet allemaal op 60 draaien ga ik me niet druk om maken, dat geldt voor beide consoles
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Je bedoelt deze? http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-xbox-one-multi-platform-games-compete-with-ps4

    Lol, dat is helemaal met de grond gelijk gemaakt wat betreft onwaarheden. (ik wijs je dan ook er even op naar de comments te kijken)

    overigens gaven verschillende defs toen der tijd dacht ik aan dat het onzin was.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond de MP van Killzone grafisch echt tegenvallen. Dat is eigenlijk niet de eerste titel die ik zou noemen als het om grafische pracht gaat qua ps4 exclusives. Vond het er erg vlak uitzien qua belichting en zag in de models en animaties ook niet veel verschil met de (voor current gen begrippen heel erg mooie) MP van Killzone 3

    Vergeleken met BF 4 en wat we van Destiny en the Division gezien hebben maakt Killzone op mij weinig indruk.

    Sowieso blazen de exclusives me nog niet echt weg op technisch gebied. Titanfall ziet er erg fun uit, maar technisch ook geen hoogvlieger.

    Witcher 3, BF4, the Division, Destiny , dat zijn de games die er voor mij grafisch uitspringen en dat zijn ook de games waarbij ik me afvraag of die op beide next gen consoles qua performance hetzelfde zullen gaan zijn
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee deze.

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hands-on-with-playstation-4

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hands-on-with-xbox-one
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Grafisch gezien ben ik tot nu toe het meeste onder de indruk van die techdemo op de ps4, maar dat is helaas nog geen game:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik vind de graphics van Ryse trouwens ook erg nice!
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Laatst bewerkt: 22 aug 2013
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Tuurlijk, de tech demo's zijn altijd het mooist. Maar daar trappen we sinds de PS3 en z'n E3 bullshots die nooit werkelijkheid werden met z'n allen natuurlijk niet meer in :+

    Maar ik moet wel zeggen dat ze me met dat vroege Deep Down filmpje wel bijna overtuigd hadden. Helaas weten we inmiddels wel beter en word het niet ZO awesome als die trailer eruit zag

    Ryse doet mij eerlijk gezegd ook niks. Niet alleen omdat het me qua game niet leuk lijkt (teveel QTE's) maar ook grafisch vind ik het er niet uitspringen.

    Ik vind dan wat ik van Dead Rising 3 gezien heb in zijn totaliteit technisch indrukwekkender. Maar daar moeten we dan weer van afwachten hoe dat gaat performen qua framerate e.d

    edit:// Voor de duidelijkheid, tech demo's zoals die hierboven zullen NOOIT een game worden die er ook zo uit ziet.

    Dit is alle hardware en alle resources van het apparaat volledig toegepast op 1 enkel character. Ditzelfde hebben we gezien bij de PS3, de 360 de eerste Xbox , tot en met de orginele T-Rex tech demo van de Playstation 1 aan toe.

    Het is enkel en alleen even laten zien wat je kan renderen als je al je resources op 1 enkel model in kan zetten.


    edit2:// Voor de mensen die te jong zijn om het meegemaakt te hebben. Dit is de beroemde T-rex tech demo die je bij de eerste playstation kreeg :+

    [yt]YCtZIlolG6w[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2013
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  10. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik vind BF4 tot nu toe eruit zien als BF3. Alleen leeft de omgeving meer, en is de belichting iets mooier.

    Niks meer niks minder

    Enige exclusive die echte next-gen graphics heeft is inFAMOUS imo. Vergelijk dat maar met inFAMOUS 2... dat is pas een wereld van verschil qua graphics.

    Sowieso vind ik die zogenaamde next-gen graphics een beetje overrated. Ik ben nog niet echt weggeblazen.

    En toch haal ik gewoon een PS4 op de release :+
     
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Bah..

    dat is net zoals in Defiance..


    Ik vind dat in een MMO hiet heeeeeel erg storend (vooral ook omdat Defiance geen abonnementskosten heeft)


    maar in een gewone game zoals Ryse vind ik het wel crappy. Vooral ook omdat het om random loot gaat.

    BF3 heeft voor luie types ook unlock DLC maar dan weet je gewoon wat je koopt.

    Ik ga het nog niet te hard veroordelen tot ik weet hoe snel je de ingame currency verdiend en of het dus echt pay 2 win is of meer zo'n stom 'betalen voor shortcuts' idee als EA in een aantal games heeft zitten maar op het eerste gezicht is het niet iets om vrolijk van te worden


    Iets minder negatief bekeken : In BF3 en Dead Space 3 had ik er eerlijk gezegd geen last van, al vond ik het stom dat het er uberhaupt in zat. Ik had verder nooit het gevoel dat ik als niet voor microtransacties betalende gamer benadeeld werd
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2013
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ryse ziet er NIET uit, kijk die trailer die ik heb gepost in het Ryse topic. Houterige animaties echt en het water is om te huilen
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2013
  14. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik vind Ryse ook niet echt speciaal

    Graphics zien er goed uit.

    Maar die animaties zijn lachwekkend.
     
  15. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Een gewetensvraag. Nu staat Kinect centraal in de visie van Microsoft, maar ik hoor bijna niemand die enthousiast is over Kinect. Stel nou, en ik zeg zeker niet dat het gaat gebeuren, dat er een console zou worden uitgegeven waar het niet verplicht bij zit. Zou je daar dan voor gaan als het slechts 50 euro goedkoper zou zijn? Zo niet, waarom niet of welk prijsverschil zou het dan volgens jou moeten zijn?
     
  16. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    vind persoonlijk ryse er nog wel leuk uitzien. ja, soms zijn de animaties behoorlijk houterig, maar het lijkt me een hele leuke game om te spelen. zal een filmpje plaatsen in ryse topic met wat meer gameplay
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik was nog wel redelijk onder de indruk van de E3 demo van Ryse en de animaties :eek:
     
  18. Seh

    Seh Guest

    Dit heb ik bij bijna alle shooters, behalve bij Halo. :lol:
     
  19. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik zou persoonlijk pas naar de One kijken als de prijs gelijk zou liggen met de concurrent. Omdat de Kinect voor mij geen enkele meerwaarde heeft heb ik absoluut niet de behoefte om € 100,00 voor een One meer te betalen. Ik wil namelijk gewoon een gamingconsole, al die poespas is voor mij niet interessant.
     

Deel Deze Pagina