Sorry, maar de crisis wordt helemaal niet aangepraat. De crisis is hier, en treft veel mensen. Ik werk bij de deurwaarder en geloof me, de crisis is er en slaat hard toe. Dat mensen alsnog geld voor luxegoederen en vakanties uitgeven wil absoluut niet zeggen dat die mensen zich dat ook kunnen veroorloven. Het is een fabeltje dat mensen denken dat het met de crisis wel meevalt, daarbij is de besteding door consumenten een heel stuk lager dan 5 jaar geleden.
Ik heb het goed, maar als ik morgen mijn baan kwijt ben, dat ga je de crisis goed voelen. Want een andere baan vinden? Succes ermee. Heb je de afgelopen 7 jaar een huis gekocht? Die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt.
Ik zie niks anders in mijn werk dan mensen die wel een dikke auto menen te moeten rijden, maar gaan huilen als we langskomen om het ding in beslag te nemen om het voor een fooitje in een openbare veiling te verkopen. Of mensen die € 40.000,00 schuld hebben, een regeling willen van € 25,00 per maand omdat ze ook nog op vakantie willen en de auto rijdt ook niet op water.
Laatst bewerkt: 22 aug 2013