Wifi bereik Xbox 360 Slim

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door rkunne, 24 aug 2013.

1. rkunne

rkunne Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een oudere generatie xbox 360 en ben van plan om de slim versie te kopen. Bij de specificaties zie ik dat er een ingebouwde wifi ontvanger bij zit met een bereik van 30 meter. Nu ga ik misschien een domme vraag stellen, maar ik wil het voor de zekerheid weten. Ik heb mijn xbox tot nu toe altijd in de woonkamer gehad omdat daar een internetverbinding was. Nu wil ik, als ik de nieuwe xbox koop, hem op mijn kamer neer zetten. Hier heb ik geen internetkabels o.i.d. Op mijn kamer is de wifi verbinding op mijn mobiel of laptop niet echt sterk, en soms heb ik zelfs helemaal geen verbinding. Als ik nu mijn xbox daar zou neerzetten, krijg ik dan waarschijnlijk dezelfde problemen als op mijn mobiel en laptop, of pakt de ontvanger van de xbox het signaal beter op (vanwege die 30 meter, of heeft dat er niks mee te maken?)...?

_0/

2. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Wij weten natuurlijk niet hoever jouw kamer van de router afzit ;) Als je al slecht bereik hebt met je laptop, zal dat denk ik niet naders zijn met de Xbox. Je kunt altijd nog zo'n Antenne kopen mocht je inderdaad geen (goed) bereik hebben :)

3. rkunne

rkunne Member

Leuk Bevonden:
    0
    De afstand tussen de router en de plek waar de xbox dan komt te staan is ongeveer 10 meter. Baal sowieso van het slechte wifi bereik, misschien is een nieuwe router een goede oplossing?

4. Yaran08

Yaran08 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je een beetje een moderne laptop hebt, en die heeft slecht bereik, zal dat niet veel beter zijn met je Xbox 360 (ook al is t een slim). Natuurlijk heb je dan wel een aantal opties:

1. Koop een nieuwe router (informeer eerst goed bij je provider naar de mogelijkheden) - Prijzen verschillen flink
    2. Een internet kabel in je Xbox stoppen, dan zal je nooit last hebben van slecht bereik ;) - Prijzen verschillen ook, tenzij je al kabels hebt lopen en je kamer
    3. Een antenne/wifi adapter ding kopen - die kosten meestal zon 50 euro

Voor zover ik weet zijn dit de beste en gemakkelijkste opties.

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Of je gaat gebruik maken van powerline adapters. Hiermee kun je via het stopcontact het internet ook op je kamer krijgen. Werken perfect en zijn er al vanaf 40 euro.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het bereikt is niet de bottleneck maar de objecten die tussen die router en Xbox360 zitten.
    Een simpele houten deur kan al voor problemen zorgen.

Een oplossing zou een extenderer kunnen zijn , deze dingen versterker het draadloze wifi signaal.
    Voor €25 kan je al een extender kopen.

De MediaMarkt heeft deze week 2 Buffalo 500Mbps homeplugs voor € 33.

Deel Deze Pagina