Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. jef90

jef90 Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja! een switch is een soort verdeel kastje. Dus als je een verbinding hebt (kabel) wordt deze verdeelt over de andere aansluitingen zo kun je van een kabel naar meerdere kabels.

2. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Heeft iemand enig idee hoe je in het oude modem van ziggo komt (dus niet de Wifi modem)
    het is Ubee EVM3200.
    Ik heb verschillende ip adressen geprobeerd maar krijg geen resultaat.
    Iemand enig idee?

Laatst bewerkt: 16 jul 2013
  3. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb pas geleden de duurste variant van de Dell Inspiron 15R SE gekocht, die ook Blu-Rays kan lezen, maar helaas heb ik hier wat problemen mee. Gisteren werden bij mij thuis 4 Blu-Rays geleverd, die ik besteld had. Deze uitproberen en toen bleek het dat er maar twee het goed deden. Bij de andere twee gebeurde het volgende: Ik stop ze in de discdrive en hij begint een heleboel geluid te maken. In Verkenner detecteert hij geen disc in de drive en als ik hem probeer te openen blijft hij vasthangen. Zelfs als ik een programma open dat iets met de Blu-Ray drive doet gebeurt hetzelfde (PowerDVD en Blu-Ray Copy). Als ik de disc dan eject doen blijven de programma's ineens niet meer hangen. Gisteren wat later op de dag ging ik het nog eens proberen en toen deed geen enkele Blu-Ray het meer. Ik heb de Dell Diagnostics tool gedraaid en die geeft geen fouten. Ondertussen heb ik ook al contact opgenomen met Dell, maar misschien dat iemand hier mij kan helpen. DVD's speelt hij overigens wel normaal.

Laatst bewerkt: 20 jul 2013
  4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wellicht zijn de blu-rays niet geschikt voor deze regio?

5. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso gewoon besteld bij Bol.com en het probleem is dat hij zij niet eens kan laden, heeft dus waarschijnlijk niks met regio te maken.

6. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    192.168.0.1 meestal, anders even in het boekje kijken. Als je het daarin niet kunt vinden even bellen ;)

7. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    wanneer je verbinding hebt met het modem, Kijken naar het gateway adres en dat benaderen via http.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Volgens mij staat het wel ergens op de doos aangegeven wanneer de blu-rays een regio lock hebben, mocht dat toch het geval zijn. Ik zou in ieder geval ook even proberen contact op te nemen met Bol dan. Wel een lastig probleem. Probeer anders ook even om de schijf in een andere blu-ray speler af te spelen, weet je in ieder geval al wat meer.

9. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ondertussen Dell gebeld en er komt een monteur langs om de Blu Ray-drive te vervangen.

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Pff, mijn PC loopt regelmatig vast waardoor ik hem moet resetten, waarna hij daarna probeert op te starten maar na 2 seconden uitvalt, dat knopje bij de voeding uit en aandoen werkt en dan start hij weer op. De laatste tijd is het best wel vaak en hij staat niet eens zo lang aan.

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is opgelost _O_ Echt heerlijk _O_ en kracht en stilte. En de oplossing was maar 30 euro.. Bij Mycom zagen ze al snel welke fan de herrie veroorzaakte en die is vervangen voor een stillere.. Koelt nog goed en gewoon eindelijk rustig.. Heerlijk dit :)

12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Warmte..(hij wordt te warm) en misschien een te lichte voeding?En is het stopcontact geaard?

Laatst bewerkt: 3 aug 2013
  13. Cocopuff

Cocopuff Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Sinds een paar dagen heb ik een probleemp met winrar, Zodra de pc is opgestart krijg ik 1-10sec later 2popups van winrar dat die Self Extracting wilt uitvoeren locatie in system32 & Syswow64?? ik heb via msconfig geprobeerd de 2bestanden te verwijderen zodat ze niet worden opgestart tijdens windows dit gebeurde nog steeds, CCleaner hetzelfde probleem ik kan nergers vinden waar de bestanden zijn iemand een idee?

14. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Sinds vandaag heb ik thuis een wifi modem van ziggo.
    Is het mogelijk dat de oude router gebruikt kan worden als extender van het wifi signaal van het modem?
    Dus als ik de router ergens anders aansluit en dat het 1 groot wifi netwerk wordt en niet 2.
    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
    En als het mogelijk is hoe doe ik dat dan?
    :thumbs:

15. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hier kun je lezen hoe: http://www.hanselman.com/blog/Confi...thOneSSIDNetworkNameAtHomeForFreeRoaming.aspx
    Hij gebruikt dan wel een niet-draadloos modem met twee routers, maar misschien dat het zo ook werkt.

Laatst bewerkt: 20 aug 2013
  16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Late reactie! :+

Maar nee, gebeurt meestal na 15 minuten nadat ik een spel heb opgestart. Speedfan geeft aan dat het niet te warm is en het stopcontact lijkt mij wel geaard ja. De problemen zijn er niet zo lang, anderhalf jaar heeft ie het prima gedaan.

Al heb ik er nu niet meer last van, fingers crossed!

17. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Vandaag start ik de pc op en kreeg de melding; CPU over temperatuur

Volgens de bios;
    CPU Temp: 71,cc
    MB 59,cc
    MCH 69,cc

Is dit te hoog? En hoe kan ik dit weer naar beneden krijgen, normaal gesproken nooit een melding over gehad en de PC deed het gewoon normaal.

18. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Nee hoor, wel aan de hoge kant voor een PC maar zou niet voor problemen moeten zorgen.
    Je kunt het best even je pc open schroeven en de boel schoonmaken met perslucht (is wel aardig aan de prijs, goedkoopste wat ik heb gevonden is 10 euro voor 520ml) en een kwastje (wel voorzichtig zijn), waarschijnlijk zit de boel vol met stof.

Je kunt ook eventueel casefans, een cpu koeler en een andere behuizing kopen om je airflow beter te krijgen (mijn pc heb ik bijvoorbeeld idle op rond de 25 graden), maar dan moet je er wel wat van af weten.

19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
  20. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Oke, kan dus geen kwaad? Kreeg net wel weer een melding tijdens het opstarten van mijn PC pieptie 3x CPU over temperature, maar hij is nog niet eens aan geweest, hoe kan dit?

Thanks, Lethal AK47 dit kan ik bestellen en sprayen op de koelers (Voorzichtig)? Lees ook dat je dit voor hifi systemen kan gebruiken om schoon te spuiten. Moet ik dan ook de hifi systeem los maken wil ik 'm goed schoon spuiten, of hoe gaat dit te werk?

Laatst bewerkt: 25 aug 2013

Deel Deze Pagina