Terug van Gamescom, was beter te doen dan verwacht maar uiteraard wel lang gewacht. Conclusie: Geen reden om een PS4 te kopen ipv Xbox One. Drive Club speelde redelijk (had tot dat moment de dagscore neergezet
) en zag er aardig uit. Vooral de schaduwen in de auto en ook Drive Club heeft de reflectie van het dashboard in de voorruit net als Forza. Af en toe een hapering en jaggies in omgeving maar het is dan ook een alpha-versie. Controls redelijk arcade, maar dat kan aan de instellingen hebben gelegen. Knack zag er ook goed uit, scherpe textures en vrijwel geen jaggies, maar speelde niet speciaal. Controller inderdaad beter dan DualShock 3, maar vingers gleden steeds langzaam van de stickjes af.
Dan Xbox One, Ryse had ook wat jaggies af en toe, maar zag er verder erg goed uit, deed niks onder van wat ik op PS4 heb gezien. Forza niet gespeeld maar zag er van een afstandje heel strak uit. De schaduwen in de cockpit zoals ik die bij Drive Club zag was niet zo indrukwekkend aanwezig, maar dat maakte het ook wel wat rustiger. Dan nog Fifa 14 gespeeld en inderdaad een heel ander gevoel van de Fifa's op de 360. Veel trager zoals iemand eerder al aangaf, je moet echt de bal onder controle krijgen. Dan de controller.. ja nog altijd beter dan de DualShock, alleen de shoulderbuttons moet ik nog wat aan wennen. Deze maken bovenaan een hoek, maar op dat (kleine) stukje aan de binnenkant kan je niet klikken wat misschien voor mensen met langere vingers onhandig kan zijn.
En als je dan kijkt naar de launchgames dan is het voor mij gewoon duidelijk dat de Xbox One de beste keus is.
Edit: Wilde het eigenlijk in het Xbox One vs. PS4 topic zetten
Had ook in het Gamescom-topic gekund.. ach iedereen leest toch wel ieder topic
Klik om te vergroten...