Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Terug van Gamescom, was beter te doen dan verwacht maar uiteraard wel lang gewacht. Conclusie: Geen reden om een PS4 te kopen ipv Xbox One. Drive Club speelde redelijk (had tot dat moment de dagscore neergezet :9 ) en zag er aardig uit. Vooral de schaduwen in de auto en ook Drive Club heeft de reflectie van het dashboard in de voorruit net als Forza. Af en toe een hapering en jaggies in omgeving maar het is dan ook een alpha-versie. Controls redelijk arcade, maar dat kan aan de instellingen hebben gelegen. Knack zag er ook goed uit, scherpe textures en vrijwel geen jaggies, maar speelde niet speciaal. Controller inderdaad beter dan DualShock 3, maar vingers gleden steeds langzaam van de stickjes af.

Dan Xbox One, Ryse had ook wat jaggies af en toe, maar zag er verder erg goed uit, deed niks onder van wat ik op PS4 heb gezien. Forza niet gespeeld maar zag er van een afstandje heel strak uit. De schaduwen in de cockpit zoals ik die bij Drive Club zag was niet zo indrukwekkend aanwezig, maar dat maakte het ook wel wat rustiger. Dan nog Fifa 14 gespeeld en inderdaad een heel ander gevoel van de Fifa's op de 360. Veel trager zoals iemand eerder al aangaf, je moet echt de bal onder controle krijgen. Dan de controller.. ja nog altijd beter dan de DualShock, alleen de shoulderbuttons moet ik nog wat aan wennen. Deze maken bovenaan een hoek, maar op dat (kleine) stukje aan de binnenkant kan je niet klikken wat misschien voor mensen met langere vingers onhandig kan zijn.
    En als je dan kijkt naar de launchgames dan is het voor mij gewoon duidelijk dat de Xbox One de beste keus is. :)

Edit: Wilde het eigenlijk in het Xbox One vs. PS4 topic zetten 8) Had ook in het Gamescom-topic gekund.. ach iedereen leest toch wel ieder topic :+

Laatst bewerkt: 25 aug 2013
  2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Toch benieuwd hoe je van de stickjes afgleed? Het is wel essentieel dat de DS4 een fijne controller is en niet dat je steeds eraf gelijd tijdens een shooter of andere game. Dat lijkt me vervelend.

Xb One controller schouder buttons is lastig om in te drukken? En voel je ook als je een bepaalde game speelt in de controller?

3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Nouja, het glijden gebeurde gewoon na een tijdje spelen dan zat je steeds verder met je duimen aan de zijkant van de controller en moest je herpositioneren.

De schouderknoppen maken een hoek en de kleine gedeeltes aan de binnenkant zeg maar, daar kan je de button niet indrukken. Dus als je heel je vinger er overheen ligt wil je meestal met het uiteinde van je vinger klikken, maar dat gaat niet zo makkelijk. Bij Fifa van speler wisselen af en toe wel last van..

4. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Gelukkig ben ik niet iemand die altijd zijn hele vingers over knoppen legt.
    Ik zie dat veel bij mensen dat ze hun hele duimen over de sticks leggen, dan gaat echt mijn accuracy omlaag bij FPS.
    Dus die shoulder buttons druk ik ook altijd met het bovenste gedeelte van mijn wijsvinger in.
    Gaat prima zo, dus maak me niet druk om die binnenkant van de One controller :thumbs:

5. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Als je nu dus het bovenste gedeelte van je wijsvinger óver de hoek heen legt, kan je daarmee niet klikken, dat is dus het probleem ;)

6. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Jaa, ik doe altijd op het uiteinde van de buttons ;)

7. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Mogelijk een probleem dus. :p

8. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Of op het begin, hoe jij het dus blijkbaar ziet ;)
    Maar genoeg off topic.
    Hoe vond je de triggers in de hand liggen? Ik hoorde van anderen dat ze wat hard ingedrukt moesten worden. Hoe heb jij dit ervaren?

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Klopt. Mensen spelen op de raarste manieren. Een tikje ia genoeg toch. Ik zet mn wijs op de facebuttons en middel op bovenste.

10. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Neh triggers waren goed :)
    Controller van Xbox One ligt sowieso beter in de hand. Zal wel gewenning zijn, maar de stickjes naast elkaar voelt wel vreemd bij DualShock 4. Wel beter dat ie zwaarder is dan de 3. De triggers zijn daar ook veel verbeterd. Maar toch, Xbox One wint.

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Het zal sowieso een kwestie van wennen zijn, of je nu de Xbox One controller gaat pakken of de Ps4 controller.

Destijds was de stap van Xbox controller naar Xbox S controller ook best wel groot ;)

12. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    True, maar de vormen van de Xbox controller voelen gewoon veel natuurlijker.

13. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Natuurlijker omdat je het zo gewend bent.
    Ik heb dit ook, kan echt niet aan de PS controller wennen :p

14. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Van alle shots die ik gezien heb, lijkt het alsof de Xbox One controller ietsje rechter en strakker is. Is dit ook echt zo? Aangezien ze wel heel vaak claimen dat de ergonomie stukken beter is. Dan verwacht ik dat juist rondere vormen beter is.

Kon je ook lekker chill zitten game of heb je de hele tijd lopen staan?

15. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Xbox One controller heeft gewoon ronde vormen. Bij MS heb ik inderdaad de hele tijd lopen staan :9 Sony had zitzakken voor casual games en race achtige stoelen voor Drive Club, dat was wel iets chiller natuurlijk. :9
    Bij EA, Ubisoft en alle andere publishers was het ook tering druk en vaak niet duidelijk of er alleen een video geshowed werd of dat er ook echt gespeeld kon worden. Wel een paar keer gevraagd natuurlijk en dan is het sick om te zien dat mensen uren wachten voor een filmpje dat gewoon online staat :p Maar daar dus wel alles geskipt, ook Titanfall en BF4 helaas.

EDIT: Ohja, eigenlijk niet voor dit topic maar wel noemenswaardig: Octodad op PS4 is echt een gare bedoeling 8) Ik weet niet of ik het een half uur vol zou houden met die game, maar je lacht je sowieso kapot. :p

Laatst bewerkt: 25 aug 2013
  16. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ai, dat is dan weer spijtig natuurlijk! Staan gamend zit je natuurlijk niet op te wachten :+ zeker niet als je een controller goed wil uitproberen. Ryse wel gespeeld dus? (of heb ik daar overheen gelezen)

17. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Was zelf ook bij Gamescom aanwezig en heb als eerste Call of Duty Ghost lopen spelen. Je hoefde niet lang te wachten tot je aan de beurt was want ze hadden heel veel systemen beschikbaar. Om het wachten dragelijker te maken werd de wachtrij door bepaalde ruimtes heen geleid waar je filmpjes te zien kreeg van de single player.

Na denk ik zo'n 30 min wachten waren we aan de beurt. Eerst kregen we nog een filmpje te zien van alle mogelijkheden in de nieuwe Call of Duty Ghost en daarna werd je weer voor in de wachtrij gezet om te gaan gamen. Hier werd overigens netjes gevraagd of je op de xbox one, ps4 of pc wilde spelen.

Bij aankomst bij de console (de Xbox One natuurlijk) had je een eigen zitje met een na schattig 26 inch beeldscherm. Console was helaas verborgen maar die kon je elders op de beurs wel tegen komen. Controller van de One is volgens mij een klein tikkeltje kleiner als de Xbox 360 controller. Hij lag lekker in de hand maar wat Vegetom ook al meldde had ik het idee dat de bumper knoppen iets minder makkelijk waren in te drukken. Wel is de d-pad sterk verbeterd. Deze voelt veel beter aan en werkte erg soepel. Voor de rest weinig spannends te melden.

De framerate van cod ghost was top te noemen. 60fps en het liep allemaal als een trein. Geen een keer heb ik frame drops gezien. Grafisch was het wel een vooruitgang vergeleken de call of duty's die op de 360 zijn uitgebracht maar heel spectaculair kon ik het niet noemen. Ook hoef je niet te wennen aan het spel als je de andere delen hiervoor al heb gespeeld. Het werkt bijna nog precies hetzelfde. Beetje jammer natuurlijk maarja de cod speelstijl is nou eenmaal een groot succes en zal denk ik ook niet snel van worden afgeweken. Na zo'n 15 min een potje domination spelen mochten we weer gaan. Al met al hadden ze het daar prima geregeld!

Hierna hebben we nog even Forza Motorsport 5 mogen doen op de one. Hier konden we de Xbox One van dichtbij bekijken omdat deze voor je stond. Het eerste wat opvalt is dat de console eigenlijk helemaal niet zo groot is. Op eerdere foto's en video's had ik het idee dat hij de grote van de eerste xbox had maar dit was voor mij gevoel niet het geval, wellicht omdat deze versie platter is.

Nadat ik begon met rijden moest ik wel heel erg wennen aan de besturing en had het gevoel dat het wat traag leek. Kwam redelijk langzaam aan bij een bocht maar schoot meteen rechtdoor. Toch kan ik niet echt een mening vormen over dit spel omdat je daar maar de tijd kreeg om één lap te rijden van nog geen anderhalve minuut. Wel leek het er op dat het trillen van de controller bij het inrijden van de vangrail iets minder hard was dan die van de 360. Grafisch zag het spel er overigens wel erg netjes uit! De kleinste details waren duidelijk zichtbaar en ook de omgeving zag er prachtig uit. :thumbs:

Meer spellen hebben we helaas niet gedaan. Veelal ook omdat de wachtrij langer als 2 uur was. Bij Battlefield 4 stond een bordje "vanaf hier 5 uur wachten" en even verderop stonden ze in de rij en had het bordje "4 uur wachten" niet gezien. Nou de groeten. :+

Hebben overigens wel erg genoten van al het volk wat daar rond loopt. De een ziet er nog debieler uit als de ander. :lol:

Laatst bewerkt: 26 aug 2013
  18. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Dat laatste dat je zegt herken ik zeker. Ik kan me nog herinneren dat ik jaren geleden naar een GenCon-beurs ging. Dat is een internationale beurs voor traditionele spellen, vooral veel Magic en Dungeons & Dragons enzo. Ik wist niet precies waar het was. Ik stapte uit de trein en zag een groep mensen lopen waarvan ik zeker wist dat als ik die mensen zou volgen, dat ik dan bij de ingang zou komen ;)

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik volg gewoon altijd de "Larpers"....

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Een vriend van me zei vandaag dat je absoluut niet een X1 moet importeren uit de UK, want mocht je shit ermee krijgen...dan moet ie ook terug naar de UK en alle kosten zijn voor jezelf. Volgens mij echte onzin lijkt me, niet?

Deel Deze Pagina