[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Jezus wat is die Serah een onmetelijk zeikwijf zeg 8) Ongelofelijk. Verder vermaak ik me best met de game.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Kupo?

3. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan maar niet door deze game heen branden. Heb 'm nu een aantal keer in mijn Xbox gehad, geniet van de mooie graphics, en haal 'm er dan weer snel uit. Weet niet wat het is met deze game, maar hij blijft niet lang interessant.

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb hem laatst uit de seal gehaald, intro gekeken, eerste battle gedaan en toen had ik ook gelijk iets van bleeeeeeh en snel weer andere game erin gedaan. Denk dat deze heel lang, zo niet for ever, blijft liggen ….

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die van mij zit nog vanaf de release in de seal ;)

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.715
    Oh god, ik zie nu pas dat er nog een game komt in het rijtje XIII en XIII-2, gefocust op Lightning. Ik vond XIII persoonlijk best tof (XIII-2 nog niet veel gespeeld), maar kom op S-E...

Ik zou graag weer eens een (single-player) Final Fantasy zien in een wereld in de stijl van de oude games/FF IX. Ik mis namelijk een beetje de Fantasy in Final Fantasy.

7. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als Bravely Default nou eens naar het westen kwam...

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    XIII met veel plezier uitgespeeld.

Met XIII-2 kan ik me er niet toe zetten om verder te gaan.

Voor mij persoonlijk heeft dat alles te maken met het feit dat je de vijanden in XIII ziet lopen. Als ik wil vechten, loop ik er zelf heen. Maar met XIII-2 word je steeds lastig gevallen met gevechten. Soms wil ik gewoon rustig rond kunnen lopen, nu moet je steeds wegrennen als je niet wil vechten.

Hoe leuk ik XIII ook vond, ik zit niet echt te wachten op Lightning Returns. Ik verheug me meer op de HD versie van FFX voor de PS3/Vita.

9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Heb echt exact hetzelfde. FFX in HD would be awesome want die heb ik gek genoeg nooit gespeeld vroeger.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.715
    Niet op een handheld...

11. Vesperia

Vesperia Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaan ze dit doen??:eek:

12. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn er mee bezig maar de ontwikkeling gaat niet zo vloeiend, net zoals die van Final Fantasy XIII Versus.

13. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ben gisteren begonnen aan de game,,
    tot nu toe leuker dan XIII.

Ik wou alleen ff weten of ik na de story nog alles kan halen want ik wil eerst ff de mainquest doen..:)

14. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Even een vraagje en wil ff tips;)

Ik was gisteren bij de eindbazen gekomen en had het gered tot Jet Bahamut en werd toen afgemaakt..
    Had het 2 x keer geprobeerd maar had verder geen tijd meer...

Ik heb het idee dat ik nog te zwak ben of ik gebruik de verkeerde strategie,,
    Ik heb Serah op iets van 4000 leven zitten en Noel 5000.
    Heb ook nog maar 50 Fragments,,

Is de battle nog haalbaar?(ik heb op youtube filmpjes gezien die minder leven hadden) of kan ik beter terug gaan om te Grinden en Side quests te doen?(waar ik niet veel zin in heb).

Bedankt.,:b:

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Beetje het tegenovergestelde voor mij. XIII vond ik beledigend, XIII-2 was best aardig maar niet op het niveau van voorheen.

Square is op zoek naar de identiteit van deze serie. XIII was aardig, maar eerder een lineaire galerij, waar de speler als aapje van scherm naar scherm clickt. XIII-2 was beter op dit gebied, maar ik vond het juist zo stoer dat je de monsters in XIII van te voren kon zien. Ik heb niets tegen random encounters, maar dat voelde wel als een stap terug. Verder voelde de game teveel als een herhaling van zetten, zelfs een soort remix, met veel van dezelfde tegenstanders en omgevingen. XIII-2 had een betere JRPG kunnen zijn met meer eigen identiteit, maar Square koos ervoor iets te fixen wat eigenlijk niet gefixt had moeten worden.

Laatst bewerkt: 27 aug 2013
  16. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Valt me op dat de laatste niemand je meer helpt hier als je een vraag hebt,,,:'-(

17. capcom23

capcom23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    All on your own :). Kijk youtube joh ;-). Voila tip van de dag. \o/

18. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Had ik ook met FFXIII topic, komt ook omdat het voor iedereen lang geleden is dat ze de game hebben gespeeld.

Kan iemand mij nu concreet eens vertellen wat de veranderingen zijn van XIII tov XIII-2? Ik twijfel of XIII-2 wellicht wel mij weet te boeien in tegenstelling tot XIII.

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik zou je graag helpen, maar weet simpelweg niet meer tot wat die Jet Bahamut in staat is. Was hij story content? Ik herinner mij geen problemen te hebben met de story content bosses en tegenstanders etc, maar de optionele content was een stuk lastiger. Daarvan heb ik lang niet alles gedaan.

Als we gaan wijzen naar YT, waarvoor gebruiken we deze board dan nog?

Verschillen tussen XIII en XIII-2 zijn o.a. random battles (XIII-2), semi non-lineaire exploratie (XIII-2), betere/meer vrijheid in karakter/skill ontwikkeling (XIII-2), het temmen van monster NPCs (XIII-2). En "echte" NPC shops (XIII-2), al was het verschil met XIII uiteindelijk niet zo groot als eerder werd gesuggereerd door Square.

Laatst bewerkt: 28 aug 2013
  20. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Misschien vroeg ik het verkeerd..
    Als ik in de guide kijk staat dat staat dat Serah en Noel op zn minst 2200 en 3250 leven moeten hebben en ik heb 4000 en 5000 maar staat ook bij dat je 40 Fragment hebt om eerst nog te zoeken tot 80 Fragements wat ik raar vind want me leven is veel hoger dan word aangeraden,,

Wou alleen even weten wat julie zouden doen..
    De laatste Battles blijken ook ruim een uur te duren zonder te kunnen saven dus dat is ook lekker lang...8)
    Daar heb ik doordeweeks geen tijd voor..;)
    Ik probeer het dan nog wel ff in het weekend..

Jet Bahamut is de laatste story baas Zif..
    :9

Deel Deze Pagina