Sticky Het Xbox One importeer topic

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Marno14, 9 aug 2013.

1. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Even alle gekheid op een stokje.. Zoals ik heb begrepen is de xbox one in amerika gewoon 500 dollar wat neerkomt op 374 euro..? Weet iemand wat het kost om zo'n ding te laten shippen naar Nederland? Stel het is 50 euro ofzo ben je natuurlijk nog een stuk voordeliger uit.. Of zitten hier weer allemaal bijzaken aan zodat dit niet kan? Weet iemand hier meer over?

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Importkosten, belastingen etc.
    Kan snel oplopen.

3. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    Als ze het pakketje eruit halen betaal je niet alleen je verschepingskosten, maar tevens invoerkosten. Daarnaast is 500 dollar momenteel, berekend bij GWK, 396 Euro. Of je dus uiteindelijk goedkoper uit bent valt te bezien.

4. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Haalt weinig uit als je het uit gaat rekenen. Als je bij moet betalen, krijg je sowieso 21% omzetbelasting er bovenop en ook nog een aantal procenten voor douanerechten. Het ligt aan het type product hoeveel procent die douanerechten zijn, maar alleen de omzetbelasting brengt het bedrag al op ongeveer 480 euro. Reken daar nog de extra verzendkosten bij en het is de moeite al bijna niet meer (naar mijn mening).

Als je die extra belastingen weet te omzeilen, is het wel erg voordelig though. :) Heb bijvoorbeeld een tijdje in Taiwan gestudeerd en daar ook pakket van 7 kilo verstuurd met in totaal een best hoge waarde (wat schoenen/kleren, boeken, horloge, etc.). Kost wat verzendkosten, maar heb uiteindelijk niet bij hoeven te betalen qua belastingen. Maarja, dan verstuur je het van particulier naar particulier en in dit soort gevallen wordt het door een bedrijf verzonden. Volgens mij scheelt dat behoorlijk bij de controle van de douane.

Laatst bewerkt: 27 aug 2013
  5. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Europese regels worden meestal niet nageleefd, vooral als het een Amerikaans bedrijf is.

6. LordTeddybeer

LordTeddybeer Happy Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    500 dollar + 21% belasting = 453 euro.

en daar zitten dus nog geen verzendkosten bij.
    Daarnaast zijn bluray films niet altijd regiovrij. Dus daar kan je dus gezeur mee krijgen.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maakt niet uit. Als je contact opneemt MS Nederland gaat die via de Europese regels en lokaal recht. Officieel heb je via MS een jaar garantie maar daar komt voor ons nog een jaar extra bovenop door de Europese regels.

8. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Maar je Xbox One is wel regio vrij.
    Dus dat moet geen opleveren, die kan gewoon alle regio's afspelen.

9. LordTeddybeer

LordTeddybeer Happy Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Regiovrij voor games betekent niet dat het regiovrij is voor films

10. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dan goed nieuws (als het puntje bij paaltje komt), vind het vreemd dat Microsoft Nederland mij andere info geeft-(

11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zal niet voor het eerst zijn....:+

Toen de 360 een ramp was met de RROD en krassen maken etc, moesten alle consoles naar Duitsland; daar zit het reperatiecentrum van Xbox.
    Zeer aannemelijk dat dat bij de One dezelfde is.

Ander stroom wattage....

Als je dan alles optelt, is importeren uit de USA gewoon niet slim....IMO.

12. ZeroDarkFive

ZeroDarkFive Member

Leuk Bevonden:
    0
    even offtopic, ik hoop en ben benieuwd of alles wel door zal gaan als amerika en de bondgenoten syrie zullen aanvallen.

want dan kan er heel wat gaan escaleren in de wereld met alle gevolgen van dien.

we zullen zien, ik weet wel dat de beurzen al aan het zakken zijn
    en dat is meestal geen goed nieuws.

het kan weleens een echte cod ghost worden

Laatst bewerkt: 27 aug 2013
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  14. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie bij de console ook games besteld?
    Wil wel games bestellen maar wil niet met een game zitten terwijl ik straks misschien maanden moet wachten op de Xbox One uit Duitsland.

Krijg er FIFA bij ( rukspel), is dit een digitale kopie of een Disc?

BVD-)

15. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Fifa is een digitale download bij de One.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Niet helemaal waar.

Als jij een Xbox koopt via bijvoorbeeld Bartsmit dan MOET Bartsmit jouw de 2 garantie geven niet Microsoft.
    Bartsmit MOET volgens de EU-regels ook de reparaties afhandelen , alles wat Microsoft doet moet je zien als service.

Nu dat Microsoft ook zelf consoles gaat verkopen , is Microsoft naast een fabrikant ook een verkoper geworden en dan geldt alleen voor die producten de EU-regel van 2 jaar garantie.

Wat veel mensen niet weten is dat onze Nederlandse wetgeving helemaal geen vaste garantie periode kent.
    Je mag verwachten dat een product een aantal jaren zonder problemen moet meegaan.
    Extra garantie 3 of 5 jaar afsluiten is helemaal niet nodig.

17. ZeroDarkFive

ZeroDarkFive Member

Leuk Bevonden:
    0

nou sorry hoor, maar moet ik dit serieus nemen ??
    uit de topic die jij mij gaf

18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Hij post naar een random pagina. Maar in de laatste paar pagina's wordt er gepraat over het hele gedoe over midden oosten etc. Was wel goed bedoeld geloof ik. :)

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.933
    Hybrid bedoelt t altijd goed.

20. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Fifa is helaas digitaal.

Zelf heb ik Ryse & Assasin's Creed 4 erbij besteld en los nog van een andere site (zavvi) Dead Rising 3 & Watchdogs. Al hebben we hiervoor ook nog weer een topicje: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=170468&page=4

Deel Deze Pagina