[Algemeen] PlayStation 4

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die heeft Sony toch al ;)
    Sony TMZ-T2
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wat doet de Occulus voor resolutie dan? Maakt t wat uit als de res wat minder is als je zo'n bril op hebt?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Juist dan maakt de res iets uit aangezien je zo kort op het schermpje zit.
    Occulus doet nu volgens mij 720p (de dev kit) en het streven is 1080p voor de consumer versie.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De resolutie is 720p 24p (2x 0,7" OLED).

    Als je nu naar de site van Sony gaat en klik op accessoires dan staat daar de PS4 :cool:
     
  6. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik hoop dat dat ding betaalbaar word.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    24p?

    voor games?

    klinkt onlogisch maar ze zullen t wel weten
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik dacht gelezen te hebben dat je voor een goede VR ervaring minstens 60fps nodig hebt? 24 lijkt me dan heel erg weinig.

    Als ik de reacties zie van mensen wat OR hebben geprobeerd is het iig een betere richting om op te gaan dan dat crappy 3D tv. 8)
    Nu maar hopen dat de PS4 krachtig genoeg is om het tot zijn recht te laten komen, zonder dat de games een heel stuk lelijker moeten worden. (zoals je op de PS3 en 3DS dus al zichtbaar hebt)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Natuurlijk voor het afspelen van BD's ;)

    Ik kon de T2 een paar maanden geleden kopen voor €599
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij was de eerste reactie van Devs op hoe de PS4 3D doet heel positief, zo'n Bril is toch eigenlijk hetzelfde?
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh nee, gaan ze op de PS4 verder met 3D? Ik had gehoopt dat ze het zouden opgeven. :mad:

    VR lijkt me een heeeel andere ervaring dan 3D op je tv. Niet te vergelijken.
    OR (Dev kit) is 300 dollar. Dan is die T2 toch verdomd overpriced.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind nergens op welke fps de TMZ-T2 nu gebruikt voor games.
    Sony heeft het alleen over 24p voor BD's.

    Lees ook de T2 niet lekker vast zit op het hoofd.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Enige voordeel wat de T2 eigenlijk heeft is dat ie wat mooier is dan de Rift. Niet dat dat veel uitmaakt, want je ziet er hoe dan ook als een idioot. :+
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet niet of heel veel developers nog met 3D doorgaan, denk eerlijk gezegd van niet. Maar de performance die je krijgt bij het outputten van 2 aparte framebuffers voor 3D zal vergelijkbaar zijn met de performance die je krijgt voor je output naar zo'n VR headset met 2 schermen toch?
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat ging over 3D als in 3D wereld, niet de 3D als in brilletje 3D.

    (pff, lekker uitleggen dit zeg, haha...hopelijk begrijp je wat ik bedoel)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zo'n bril doet zeker niet hetzelfde als een 3d beeld op een 3d scherm. Een 3d-film is ontworpen met 1 point of view, vanaf de bank. Hoe jij je hoofd ook draait, hoe je ook beweegt, het beeld blijft hetzelfde.

    Echter met een Oculus Rift verandert het beeld mee met bewegingen van je hoofd en eventuele bewegingen met de controller. Doordat het beeld zich constant aanpast door motion-tracking krijg je het idee 'echt' in de wereld te zitten.

    Daarvoor zijn wel een aantal dingen nodig: geen lag bij het tracken en minstens 30 fps per oog. De resolutie is zeker ook belangrijk maar schijnt voor immersie minder belangrijk te zijn dan de eerdere twee punten. (Je kan je ook in een 8 bit wereld wanen)
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik bedoel vergeleken met gamen in 3D, dus bijv CoD of Crysis 3 in 3D modus

    waarbij je console dan dus 2 framebuffers bijhoud op 30fps en deze gescheiden afleverd bij je tv die er volgens 1 beeld van maakt waar je diepte in ziet

    Dat is volgens mij qua wat je van je console vraagt best vergelijkbaar.

    Hoe de feedback terug komt maakt niet uit, of het via motion tracking is of via een controller. Dat heeft geen impact op de performance. Dat is alleen maar het wijzigen van een camerastandpunt
     
  18. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  19. Daz

    Daz Well-Known Member

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.259
    Zou tof zijn als ik Uncharted 1, 2 en 3 kan spelen op mijn Playstation 4 in de toekomst. En dan daarna Uncharted 4. :)
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb een gegarandeerde day one reservering voor de PS4 over, mocht iemand interesse hebben, stuur een pm'tje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina