Binnen één moeilijkheidsgraad scalen de monsters niet mee, dus wanneer je underpowered een nieuwe acte in gaat, zullen de monsters sterker lijken. Aan de andere kant: wanneer je rusht krijg je meestal zoveel exp (omdat jouw character zwakker is), dat je meestal niet ver achterligt op de algemene leveling curve. Je zult in de praktijk merken dat het allemaal niet zoveel uit maakt. Wanneer je elke steen omdraait in een acte, zal je character meer geld hebben en waarschijnlijk iets betere equipment, maar qua level lig je niet ver voor op een character die door de acte heen rusht. Wanneer je *echt* veel tijd neemt om te grinden wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Loot drops van monsters zijn gekoppeld aan jouw level, dus dat scaled 100%.
M.b.t. loot in shops vind ik de vraag wat lastiger te beantwoorden. Ik denk namelijk wel dat shops tier-based hun stuff verkopen. De shop loot in acte I is binnen één en dezelfde moeilijkheidsgraad nooit zo goed als de shop loot in acte II, ook al ben je van een overdreven hoog level. Speel je op een hogere moeilijkheidsgraad, dan is de shop loot natuurlijk weer stukken beter, maar ook dan weer semi-afhankelijk van het punt waar je speelt. Niet 100% zeker though.
Laatst bewerkt: 6 sep 2013