Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad als de combinatie van verschillende onderdelen minder efficient werken bij de ps3 dan bij de xbo, kan de gpu/cpu van de ps3 20 petaflops ofzo halen wat dus nog niet betekend dat de games tig mooier dan op de xbo.

    De tijd zal het leren inderdaad.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Was dit ook gepost?

    Heeft hij deels gelijk in. Ze waren idd aan het braggen over beide dingen, maar in het geval van de Cell....dat was juist het probleem waardoor een hele lange tijd de PS3 versie van een multiplat iets minder was en in sommige gevallen duidelijk minder. Het gaat gewoon gelijk op straks, just you watch.
     
  3. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    We zullen zien

    De PS3 exclusives zien er vaak wel beter uit dan de 360 exclusives.

    Bij multiplatform games is er weinig verschil.

    Vind sowieso niet dat je een PS4 moet halen omdat hij krachtiger zou zijn. In de eerste jaren ga je er toch geen shit van merken.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Interessante post dit ook

    http://forum.teamxbox.com/showpost.php?p=14070477&postcount=45

    Schijnbaar heeft de insider van die MisterX dus verschillende dingen gezegd die uiteindelijk ook waar bleken te zijn. Het zijn leuke geruchten, maar het klinkt voor MS allemaal iets te goed. Over die Penello trouwens...ik geloof hem wel. Als je er goed over nadenkt, vonden wij allemaal het nogal strange toch dat MS het zou toe laten om zo'n verschil tussen de PS4 te hebben met X1? No fucking way dat ze dat ok vinden. Hoe dan ook:

    Re: Major Nelson: looking forward for the truth to come out about Xbox One power

    --------------------------------------------------------------------------------

    I love when people get angry over rumors, so here are more of them! This is like some bigfoot-type sh*t....a lot of people claimed to have seen one, and there is 'evidence' but no one really has one

    Although I should say MisterX's Insider has been correct about the last 3-4 things he has 'predicted'...just sayin'..

    First are Penello's comments on GAF:


    http://www.examiner.com/article/mic...-xbox-one-giving-up-30-power-advantage-to-ps4

    And now the fun stuff:



    2nd 'insider'


    360 games on X1?

     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    MS is natuurlijk ook een software bedrijf, dus daar zullen ze (waarschijnlijk) ook beter in zijn dan Sony. En het hele Direct X verhaal is best wel groot.
     
  6. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij Sony hebben ze ook wel degelijk ook erg goede lui in dienst, dat is niet uniek voor MS. Hetzelfde MS gaf al snel na de bekendmaking van de xbox one aan niet voor de beste graphics, maar voor allround system gekozen te hebben. En het verschil zal vast ook wel klein zijn, maar als devs zeggen dat de consoles erg aan elkaar gewaagd zijn met eentje die er beetje boven uitsteekt, dan klinkt dat vrij reëel.

    ik zag trouwens wel een goede smiley voor wat die MisterX allemaal uitkraamt :F:
    In theorie kan de xbox one 100% van de 360 games in betere framerates, betere effects en resolutie renderen. Het apparaat is immers zoveel krachtiger. Als ie bedoelt dat er na release een emulatie komt van 360 games die automatisch nieuwe effecten krijgen, dan lul je uit je nek. Daarvoor moeten developers aan de slag om de games eerst even te polishen om die effecten toe te voegen ;)
    Zou wel een enorm konijn zijn die MS uit hun XBox one weet toveren met een dGPU als de 8970/8950. Denk niet dat MS ervoor zou kiezen om per console ~250dollar te verliezen. Ze hebben immers ook aangegeven dat ze de consoles niet met verlies verkopen, Sony en MS.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik zie het nu meer als ze dat aan hun naam werken, vooral op neogaf werd Xbone de grond ingewerkt, nu gaat die Panello zelf op die site zitten "mooie" woorden te zeggen.

    Ze kunnen niet de komende 2 maanden niets zeggen, dus ik begrijp wel waarom er ineens "geweldige" posts de wereld in komen.
    Vind dat soort berichten altijd geweldig om te lezen.
     
  8. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard breekt er een tijd aan van damage control nu het grootste geraas eindelijk wat minder wordt. Ik vind het ook niet onreeel klinken allemaal. Het voorbeeld van de Porsche en de Dodge viper is een goed voorbeeld.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Penello zit al jaren daar op het forum. :)
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Heb ook niet gezegd dat hij er pas zit :)
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Uhh " nu gaat die Panello zelf op die site zitten "mooie" woorden te zeggen"
    Hij zit er al jaren "mooie woorden" te zeggen dus dat is niks nieuws.
     
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dan nog steeds geef ik nergens aan dat hij er pas zit, zelf weet ik ook wel, maar de laatste tijd is hij behoorlijk bezig met verdedigen en mooie woorden te brengen.

    Geen probleem maar het valt wel op.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol oke..
    Het valt op omdat er meer focus is op de next gen. Tuurlijk is die positief. Hij werkt voor Microsoft. Maar zijn info is wel altijd goed. Dat is de laatste jaren al zo.
     
  14. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Lijkt me ook niet dat hij leugens gaat vertellen als hij voor MS werkt, alhoewel...
     
  15. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Alhoewel?

    Leg uit.
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat hij dingen kan verdraaien/niet de hele waarheid verteld...omdat hij voor MS werkt.
     
  17. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan iedereen omdat een bepaalde reden.

    Is er ook een bron van? Anders mogen we er vanuit gaan dat wat hij vertelt grotendeels zoniet helemaal de waarheid is.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk serieus dat sommige mensen nog wel verbaasd zullen zijn straks over de Xbox One. Ja hun fouten waren erg dom, niet eens persé de plannen die ze hadden, maar de manier waarop ze die uitgelegd hebben. Maar het gaat de goede kant op, want ze zeiden bij de reveal dat E3 een en al games zouden zijn en daar hebben ze niet over gelogen. By far hadden zij de beste show van E3.

    Tuurlijk gaat Penello positief over zijn bedrijf praten, maar ik vind wel dat de man heel redelijk overkomt en in bepaalde dingen heeft hij gewoon hartstikke gelijk. We gaan het allemaal zien. Één ding is zeker, voor gamers is het alleen maar goed nieuws....voor de portemonnee echter...een heel stuk minder haha.

    Oh en deze dingen had die insider dus goed:

     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    By far de beste show? Sony killed them op de e3. Wellicht meer games maar weer hoop ander gezeik. En dan nog is het van ga je voor de games die ze nu presenteren of hou je de laatste jaren van deze gen in je hoofd met games als halo9/gearsj vs last of us enz. Naughty Dog/Quantic dreams/Santa Monica vind ik veel betere studios dan die van MS
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ach, de PS3 heeft ook genoeg kritiek gekregen. Inmiddels zijn we dat allemaal vergeten.

    De E3 show van MS was top, lekker games showen en nieuwe dingen, iets wat al jaren niet meer ''echt'' gezien heb.
     

Deel Deze Pagina